PC Gamer spelar Starcraft II

Robot
Medlem
PC Gamer spelar Starcraft II

Argh orättvist, jag vill också lira starcarft 2! Det är stunder som denna som gör att jag vill bli spel jounralist..

Medlem

Jag vill inte lira det. Vill spela den färdiga versionen.

Därför kommer jag inte delta i betan heller.

Medlem

Som jag skrev på PCG:

Upplägget med att befinna sig på skeppet mellan uppdragen och dessutom kan "klicka sig mellan bryggan, vapenkammaren... etc" är en rak kopia från Unreal 2. Men aja, blir det bra så.

Men med mer funktioner givetsvis. (Annat vore ju dumt...)

Skrivet av Warwick:

spel jounralist..

Då måste du jobba lite på stavningen


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Vad är det nu, kanske femte förhandsestet för tidningen?

Medlem

köptvång på det här. helst en limited edition.

Medlem

"Blizzard vägrar göra ett dåligt spel"

så sant


signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

Medlem

För närvarande den närmsta anledningen jag ser att investera i en ny dator. Tror inte min gamla vapendragare till MacBook är begåvad med kräm nog för att driva de där mellansekvenserna eller RTS delen för den delen.

Medlem
Skrivet av conthox:

Som jag skrev på PCG:

Upplägget med att befinna sig på skeppet mellan uppdragen och dessutom kan "klicka sig mellan bryggan, vapenkammaren... etc" är en rak kopia från Unreal 2. Men aja, blir det bra så.

Men med mer funktioner givetsvis. (Annat vore ju dumt...)

Skrivet av Warwick:

spel jounralist..

Då måste du jobba lite på stavningen

SC hade iförsig en lobby så steget är väl inte så långt ifrån.

Medlem

Gah, ge mig 5 timmar map editor istället!!!


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Inaktiv
Citat:

Blizzard vägrar göra ett dåligt spel.

QFT ^^

Medlem
Medlem
Medlem

ge mig diablo 3!

Medlem
Skrivet av Warwick:

Det är stunder som denna som gör att jag vill bli spel jounralist..

gl hf

Medlem

oh hoppas man kan tjacka det via steam

Medlem
Skrivet av conthox:

Som jag skrev på PCG:

Upplägget med att befinna sig på skeppet mellan uppdragen och dessutom kan "klicka sig mellan bryggan, vapenkammaren... etc" är en rak kopia från Unreal 2. Men aja, blir det bra så.

Men med mer funktioner givetsvis. (Annat vore ju dumt...)

Det upplägget har funnits i tidigare spel än Unreal 2, så det är inte kopierat därifrån nödvändigtvis...


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av Döbringer:

Det upplägget har funnits i tidigare spel än Unreal 2, så det är inte kopierat därifrån nödvändigtvis...

Sant, men det var det första spelet jag kom att tänka på.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag är nyfiken på mig själv om jag fortfarande kommer att gilla ett "traditionellt" RTS efter att ha DOW- och COH-ifierats.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av conthox:

Som jag skrev på PCG:

Upplägget med att befinna sig på skeppet mellan uppdragen och dessutom kan "klicka sig mellan bryggan, vapenkammaren... etc" är en rak kopia från Unreal 2. Men aja, blir det bra så.

Fast i Unreal 2 så gick du runt som på valfri FPS-bana så det var ändå mer annorlunda. Som jag förstått det i SC2 så är det mer som ett peka-klickaäventyr med långt ifrån samma möjligheter som fanns i Unreal 2. Sen som någon annan påpekade i tråden så var inte Unreal 2 först med att man fick titta runt på ett rymdskepp mellan banorna heller och det har även gjorts av senare spel (t.ex. Mass Effect).

Ska bli riktigt intressant att se hur mycket det tillför till spelet dock, väntar spänt!

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av conthox:

Som jag skrev på PCG:

Upplägget med att befinna sig på skeppet mellan uppdragen och dessutom kan "klicka sig mellan bryggan, vapenkammaren... etc" är en rak kopia från Unreal 2. Men aja, blir det bra så.

Nästan lika som man kunde göra redan nästan för tjugo år sedan då Wing Commander spelserien kom?
Upplägget är gammalt, men kul att Blizzard vågar vara rebell och prova något nytt som de aldrig gjort förut bland sina 3005350st kloner av warcraft som vi alla ju vet var det första strategispelet som någonsin gjorts och alla andra har kopierat av dem.
*yes, there is a hint of sarcasm every time I talk about blizzard*

Medlem
Skrivet av Brain:

So what? Förvånande?
Sen när har Blizzard gjort något nyskapande..?

Skrivet av ForrestFox:

Nästan lika som man kunde göra redan nästan för tjugo år sedan då Wing Commander spelserien kom? Upplägget är gammalt, men kul att Blizzard vågar vara rebell och prova något nytt som de aldrig gjort förut bland sina 3005350st kloner av warcraft som vi alla ju vet var det första strategispelet som någonsin gjorts och alla andra har kopierat av dem. *yes, there is a hint of sarcasm every time I talk about blizzard*

Håller med om att de inte är innovativa dock inte med samma bistra ton.

Jag tycker de är inget fel med att förfina och kombinera ihop en upplevelse som i sig är unik även om varje komponent inte är innovativ.

Jag menar, Mirror's Edge tog ju inte direkt slut på hyllorna under de första veckorna. Men de om något vore ju innovativt då folk rynkade på näsan då de fick höra talas om plattformsspel i första persons-vy?

Hela marknaden står ju ganska still överlag då de gäller innovation, men ändå så säljer produkter och de torde ju antyda att innovation inte är allt här i världen.

Bara för att försöka få fram en viss poäng så ska jag kopiera ett litet plock ur ForrestFox självifyllda spelsamling, där vi har fullt av titlar överfyllda med innovation, ger lite kommentarer där jag verkligen vill belysa hur innovativt de är:
Warhammer 40,000: Dawn of War
Warhammer 40,000: Dawn of War - Dark Crusade
Warhammer 40,000: Dawn of War - Soulstorm
Warhammer 40,000: Dawn of War - Winter Assault
Warhammer 40,000: Dawn of War II
Command & Conquer 3: Kane's Wrath
Command & Conquer 3: Tiberium Wars
Command & Conquer: Generals
Command & Conquer: Red Alert
Command & Conquer: The First Decade
The Sims 3
Need for Speed: Most Wanted
Grand Theft Auto IV
Empire: Total War (sjöslag, mjoo du - kanske är innovativt?)
EVE Online (rymdspel har inte gjorts förr?)

Seriöst, om ni vill gnälla över att några inte innoverar så kanske ni ska börja hos folk som faktiskt PÅSTÅR att de gör de?

För övrigt så skaffar jag inte Diablo 3 då jag inte finner den typen av spel tilltalande.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av Brain:
Skrivet av conthox:

Som jag skrev på PCG:

Upplägget med att befinna sig på skeppet mellan uppdragen och dessutom kan "klicka sig mellan bryggan, vapenkammaren... etc" är en rak kopia från Unreal 2. Men aja, blir det bra så.

Men med mer funktioner givetsvis. (Annat vore ju dumt...)

Skrivet av Warwick:

spel jounralist..

Då måste du jobba lite på stavningen

So what? Förvånande?
Sen när har Blizzard gjort något nyskapande..?

Öööh? Korkat sagt? Du lever inte upp till ditt namn.

Medlem
Skrivet av RagNy:

"Blizzard vägrar göra ett bra spel"

så sant

Håller verkligen med.

Medlem
Skrivet av Brain:
Skrivet av conthox:

Som jag skrev på PCG:

Upplägget med att befinna sig på skeppet mellan uppdragen och dessutom kan "klicka sig mellan bryggan, vapenkammaren... etc" är en rak kopia från Unreal 2. Men aja, blir det bra så.

Men med mer funktioner givetsvis. (Annat vore ju dumt...)

Skrivet av Warwick:

spel jounralist..

Då måste du jobba lite på stavningen

So what? Förvånande?
Sen när har Blizzard gjort något nyskapande..?

Dom gör ju nyskapande hela tiden. Starcraft var ett av de mest nyskapande strategispelen någonsin. Man kan diskutera hur nyskapande World of Warcraft är - men det är tydligen nog nyskapande för att locka över 11 miljoner spelare.

1
Skriv svar