Crackdown 2 demonstrerat

Robot
Crackdown 2 demonstrerat

Ser riktigt trisst ut måste jag säga. Känns som ett halvtaskigt försök att blanda Mass Effect och GTA.

Ettan var ganska bra dock, så det har kanske potential.

Medlem

Tycker det ser skitbra ut, såg det här för några dar sedan

Medlem

Varför får jag känslan att den stora ökningen i konsolspel har tagit gameplay bakåt nästan 15 år?

Tyckte gamplay'n såg ut som ett spel från början av 90-talet.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Ni har råkat länka samma video två gånger.

Medlem
Skrivet av Shimo:

Varför får jag känslan att den stora ökningen i konsolspel har tagit gameplay bakåt nästan 15 år?

Tyckte gamplay'n såg ut som ett spel från början av 90-talet.

Har ingen aning hur du kan tycka detta. Om det är något som hänt så är det att PC som plattform nästan helt blivit en "mmo only plattform". Det är nog det sorligaste.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

uj uj uj vad jag ser fram emot det! Crackdown är nog hittils det spel jag kört absolut mest på min 360.

Största nackdelen verkar väl vara att det ska vara ännu mer monster i tvåan :/

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Shimo:

Varför får jag känslan att den stora ökningen i konsolspel har tagit gameplay bakåt nästan 15 år?

Tyckte gamplay'n såg ut som ett spel från början av 90-talet.

Har ingen aning hur du kan tycka detta. Om det är något som hänt så är det att PC som plattform nästan helt blivit en "mmo only plattform". Det är nog det sorligaste.

OFF.T:
FPS är fortfarande bäst (tekniskt, med främst kontroller och närvarokänsla) på PC. Men alla spelutvecklare verkar göra allt för att ändra på detta...

Konsolerna som statisk (konfigurationsmässigt) måste vara en allt för lockande faktor.

MMOs kommer så småningom till konsoler också. Det ska bara till att M$ släpper lite på sina strikta ramar för online/internet (som att sluta ta betalt för tjänsten...) så kommer MMOna exlopdera på konsoler också.

Har inget emot konsoler: Älskar GoW2 t.ex

Men älskar True FPS ^^

OT:
Eeeh.. Har inget OT att skriva

EDIT:
Kom på något!
Monster måste vara det universella receptet för att enkelt lägga till innehåll i spel.
The easy way out, IMO. Lätta att progga AI till...

Gillar det dock inte heller, då jag föredrar mer jordnära settings och storylines. Mina fiender ska vara smarta och utmana mig på det viset!


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Stängde efter någon minuts närstridande mot monstren.
Inte särskilt snyggt (OK, det är work in progress dock).
Såg otroligt tråkigt ut.

Medlem

Älskade ettan, kommer garanterat älska tvåan! Ser riktigt bra ut! Och Khorney, du verkar vara en som spelar spel för grafiken skull?? Får jag fråga, vad är nöjet med det? Om grafik är allt, varför går du inte tittar på HD film istället, det är verklighetstrogen grafik där... Rolighetsfaktorn verkar ju inte vara viktigt för dig, så se på film istället? Jag gissar på att du tyckte crysis spelen var bra??


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Älskade ettan, kommer garanterat älska tvåan! Ser riktigt bra ut! Och Khorney, du verkar vara en som spelar spel för grafiken skull?? Får jag fråga, vad är nöjet med det? Om grafik är allt, varför går du inte tittar på HD film istället, det är verklighetstrogen grafik där... Rolighetsfaktorn verkar ju inte vara viktigt för dig, så se på film istället? Jag gissar på att du tyckte crysis spelen var bra??

Du är väl inte mycket bättre, du kommer ju älska tvåan bara för att du älska ettan. Låter ju vettigt :S

Håller med han, såg helt ointressant ut. Stelt, långsamt och kliché-aktigt. Zombies med knallgrönt blod känns så... gammalt.

Fast det kanske är helt fantastiskt inte vet jag. Ser inte så ut dock.

Inaktiv

För likt ettan vill jag säga. Första var ok, men det är inte värt att köpa ett spel som är ok två gånger.

Den här gången är det mer mutanter dock. Sämsta sidan av crackdown IMO.

Tror jag hoppar över detta om det forsätter i samma bana.

Inaktiv
Skrivet av Shimo:
Skrivet av redmac:
Skrivet av Shimo:

Varför får jag känslan att den stora ökningen i konsolspel har tagit gameplay bakåt nästan 15 år?

Tyckte gamplay'n såg ut som ett spel från början av 90-talet.

Har ingen aning hur du kan tycka detta. Om det är något som hänt så är det att PC som plattform nästan helt blivit en "mmo only plattform". Det är nog det sorligaste.

OFF.T:
FPS är fortfarande bäst (tekniskt, med främst kontroller och närvarokänsla) på PC. Men alla spelutvecklare verkar göra allt för att ändra på detta...

Konsolerna som statisk (konfigurationsmässigt) måste vara en allt för lockande faktor.

MMOs kommer så småningom till konsoler också. Det ska bara till att M$ släpper lite på sina strikta ramar för online/internet (som att sluta ta betalt för tjänsten...) så kommer MMOna exlopdera på konsoler också.

Har inget emot konsoler: Älskar GoW2 t.ex

Men älskar True FPS ^^

OT:
Eeeh.. Har inget OT att skriva

EDIT:
Kom på något!
Monster måste vara det universella receptet för att enkelt lägga till innehåll i spel.
The easy way out, IMO. Lätta att progga AI till...

Gillar det dock inte heller, då jag föredrar mer jordnära settings och storylines. Mina fiender ska vara smarta och utmana mig på det viset!

Mjaaaaa. Tycker att COD och Halo har bra kontroller med närvarokänsla på 360 iaf.

I vissafall har du rätt. Tycker tex att kontroller till BF:bad company är alldeles för "sladdrig" och jag har aldrig riktigt fått grep om den. Samma med Killzone 2. Där är det ännu värre. Kan verkligen inte greppa PS3-kontroll+FPS.

Medlem

ettan var ju ascool!! tvåan kommer säker också vara minst lika bra! fortsätt gnälla ni som bara klagar. jag kommer köpa det ändå.

Medlem

Mja, ser ganska stelt ut. Ettan var dock guld värd. <3


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

1
Skriv svar