Ninja Blade kommer till pc

Robot
Medlem
Ninja Blade kommer till pc

Jag tyckte att det var ett riktigt dassigt lir.
Å andra sidan är jag inget stort fan av den här sortens spel men, näe.. inget Ninja Gaiden precis.

Medlem

Gillar inte spel med vanliga personer (ninja) som har extremt stora svärd och möter stora monster. Finns det inget ninja-spel där man liksom möter andra ninjas utan att man bär på extrema vapen utan bara kanske vanliga svärd (ninja-svärd) sai-svärd, bo-stavar osv? Kanske låter som att jag är påväg mot lite Turtles-stil men ett vanligt spel där man kanske gör sin egen ninja, väljer sitt vapen och sedan gör vad nu en ninja gör.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Portningar till pc brukar oftast bli ganska halv dåliga. Men om de skulle kunna släppa en demo, så kan man ju prova i allafall.

Medlem
Skrivet av Mr.Waterboy:

Gillar inte spel med vanliga personer (ninja) som har extremt stora svärd och möter stora monster. Finns det inget ninja-spel där man liksom möter andra ninjas utan att man bär på extrema vapen utan bara kanske vanliga svärd (ninja-svärd) sai-svärd, bo-stavar osv? Kanske låter som att jag är påväg mot lite Turtles-stil men ett vanligt spel där man kanske gör sin egen ninja, väljer sitt vapen och sedan gör vad nu en ninja gör.

Hmm.. Deja Vu!
Jag talade precis med min polare här i veckan om precis samma sak.
Varför finns det inte ett "vanligt/normalare" ninja spel, som inte är för överdrivet a la "ninja gaiden" eller för barnsligt a la "mini ninjas".

Sen kom jag in på att det kanske skulle va kul med någon sorts ninja-simulator! ^^ precis som det finns bilsimulator-spel a la GT5


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Skrivet av Mr.Waterboy:

Gillar inte spel med vanliga personer (ninja) som har extremt stora svärd och möter stora monster. Finns det inget ninja-spel där man liksom möter andra ninjas utan att man bär på extrema vapen utan bara kanske vanliga svärd (ninja-svärd) sai-svärd, bo-stavar osv? Kanske låter som att jag är påväg mot lite Turtles-stil men ett vanligt spel där man kanske gör sin egen ninja, väljer sitt vapen och sedan gör vad nu en ninja gör.

Lite Assassins creed vs Splinter cell Mmmmumma:heart:


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Hmm.. Deja Vu!

Menar du inte sammanträffande?

/Språkpolisen


signatur

SneL fezt heSt

Medlem
Skrivet av IcePillow:
Skrivet av Kimpur:

Hmm.. Deja Vu!

Menar du inte sammanträffande?

/Språkpolisen

Hehe eller så har han varit med om det här tidigare


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Har ni aldrig lirat Tenchu?

Medlem

ND Games webbsida är nere, finns det någon officiell uttalande eller press release? Hoppas det är inga rykten och är sant.

Update:
Hittade en källa på gamespot och det är troligen sant. "ND Games and From Software today announced that a PC version of the latter's Ninja Blade will launch next month. "
Länk

Medlem

Spelet var klart kul, varierade uppdrag och spännande bossfighter. Dock lite väl många QTE och lite för ondeskullt avstånd mellan checkpoints som i kombination med en inte alltid precis kontroll kunde göra att man fick spela om för mycket. Bra försök, men skulle behöva en del putsning. Frågan är om det blir bättre eller sämre till PC?

Medlem

Tyckte spelet var kul, har dock aldrig hittat det i någon butik...


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Mr.Waterboy:

Gillar inte spel med vanliga personer (ninja) som har extremt stora svärd och möter stora monster. Finns det inget ninja-spel där man liksom möter andra ninjas utan att man bär på extrema vapen utan bara kanske vanliga svärd (ninja-svärd) sai-svärd, bo-stavar osv? Kanske låter som att jag är påväg mot lite Turtles-stil men ett vanligt spel där man kanske gör sin egen ninja, väljer sitt vapen och sedan gör vad nu en ninja gör.

The Last Ninja..... Det enda ninjaspelet värt sitt namn. PC 3d versionen "Last Ninja 4" vart nedlagt.

Nått sånt här vore bra:

First person NINJA
1 långt uppdrag (sidouppdrag)
Feodala Japan (Bönder, Munkar, Samurajer...)
70% Natt
Naturtrogna vapen/projektiler och skadesystem (ej hp).
Grym personfysik
Kemi
Blod
Klättring
Mat
Andevärld
Gnutta mystik
Inget snack
(möjligtvis nått exemplar sjömonster eller så)

Kom igen spelmakare!
http://www.youtube.com/watch?v=rdGIaIimK-Y


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

AW8
Medlem

Bilden ser ut som Batman i The Dark Knight, när han "basejumpar" i Hong Kong.


signatur

PC gamer 'til I die.

Inaktiv

Man får ju klåda bara man hör orden Xbox360 och portning i samma mening. Har inte spelat ett enda spel som jag vet är portat som är bra. Nej utveckla spelen till vardera konsol och skit i att porta spel! ELLER gör det ordentligt!

1
Skriv svar