Inget byte för de med UMD-skivor

Robot
Medlem
Inget byte för de med UMD-skivor

Det gäller bara USA.

http://www.eurogamer.net/articles/scea-no-umd-conversion-prog...

Citat:

In Europe, at least, Sony is offering people who upgrade to PSPgo the choice of three free digital downloads, providing they own at least one UMD game.

URK
Medlem

känner att man tappar förtroende mot sony när de säger saker som man tror ska komma sedan drar in det. detta och ps2 spel på ps3an är typ exempel.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Inaktiv

Ni får läsa lite bättre tror jag. Det är SCEA som går ut med det meddelandet. Inte SCEE. Det kommer bli inbyte i Europa för UMD-diskar.

Medlem

Det känns inte alls bra när dem lovar bra grejer men sedan inte kan hålla det när det.
Man blir besviken...

Edit: Bra att man det inte gäller europa. Inte för att jag har någon PSP men ändå....


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Ja inte lär det göra folk mer köpsugna som har massor med umd spel då.

Inaktiv

Detta lär dem tappa en del konsumenter på.

Medlem
Skrivet av URK:

känner att man tappar förtroende mot sony när de säger saker som man tror ska komma sedan drar in det. detta och ps2 spel på ps3an är typ exempel.

Detta anser jag vara värre än ps2 på ps3.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av Yyy:

Ni får läsa lite bättre tror jag. Det är SCEA som går ut med det meddelandet. Inte SCEE. Det kommer bli inbyte i Europa för UMD-diskar.

De säger ju att det dels beror på tekniska problem vadå försvinner de problemen bara för att det är Europa då? Då ljuger de ju för sina Amerikanska köpare så det är en ganska dålig stil.

Sony verkar ha som vana att lägga hinder i vägen för sig själv som då de lyckades patcha bort alla spelare från Star Wars Galaxies.


signatur

I got a Goldenshower.

Inaktiv

Nu har jag fått nog, PSP'n ska säljas. Inte nog med att den inte använts på några månader, det kommer inga spel och Sony sviker oss som inte har en PSP Go.

Hoppas att PSP Go gör att PSP får några vettiga spel när den lanseras för er som orkar stå ut.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

Gäller bara USA.

I Europa så får man 3 spel om man redan har en PSP via en halvjobbig procedur.

Medlem

Jävligt snålt i vilket fall som helst.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

om det inte vore för att man kan lyssna på musik och se på film på sin PSP så skulle jag sålt den.


signatur

I got a Goldenshower.

Inaktiv
Skrivet av Hardboiled15:

om det inte vore för att man kan lyssna på musik och se på film på sin PSP så skulle jag sålt den.

PSP är ju långt ifrån ensam på att spela musik och film.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

Snålt som fan. Det är ju inte så att dem förlorar på att ge ut digitala kopior till dem som köpt spelen.

Medlem

2600kr för nya PSPn, rena rånet. Sedan det där med digital nedladdning istället för UMD skivor, för att locka folk måste priserna vara minst 30% lägre än om man köper UMD versionen.

Bra med digital distribution men man kan inte sälja spelen vidare troligen när man klarat dem som med en UMD skiva, så en jäkla stor förlust blir det för kunden..

Medlem

De jag finner häpnadsväckande att i princip så går de näst intill alltid att få tag i aktuella spel billigare i butik än via digital distribution.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Jag kommer nog vänta och se vad som händer när allting har släppts. Jag planerar att komplettera min PS3 med en PSP när plånboken blir lite fetare men som det är nu så, enligt mig, är det ingen idé att skaffa någon PSP idag.

Medlem

Helt väntat, men tillika idiotiskt...


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem

Ska man kunna köpa alla sina PSP spel digitalt nu eller vad handlar det här om?


signatur

P.L.U.R

1
Skriv svar