Metroid Prime Trilogy

Robot
Metroid Prime Trilogy

Nintendo har bestämt sig, de ska återvinna hardcorespelarnas gunst. De gör det genom att släppa det bästa man producerade under förra och denna generation. Igen.

#half-life-2-the-orange-box


Medlem
FZ testar Metroid Prime Trilogy

Glädje!!!!

Medlem

Har redan Corruption, men detta är något som skall inhandlas för kontrollerna gör väldigt mycket imo.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Detta måste jag bara ha! Har inte spelat dem förrut så nu finns det inga ursäkter längre.

Medlem

Det blir ett köp idag när lönen landade på kontot utan tvekan.

Medlem

Jaaaa! Saaamuusss :D:D
Ska gå och köpa det strax alltså, jävlar!

Inaktiv

man kanske skulle skaffa ett wii ändå

Inaktiv

J***** en 5'a
Själv älskar jag Trilogin, enda jobbiga är friend vouchers men de kanske man får stå utan.

Medlem
Skrivet av Fz:

Det som förbryllar mig är att det bästa som släppts till Wii är sju år gammalt och ser likadant ut som då

Har för mig att jag i förbi farten läst att spelen ser lite sämre ut på wii't än vad de gjorde på Gc, det var ingenting som ni upplevde?

Medlem

Metroid Prime till Gamecube var ju värdelöst, att det skulle vara bättre på Wii är någonting jag tvivlar starkt på.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Metroid Prime till Gamecube var ju värdelöst, att det skulle vara bättre på Wii är någonting jag tvivlar starkt på.

Du har uppenbarligen konstiga åsikter.


signatur

What else could I say?
Everyone is gay.

Medlem

hahaha ni spar ju inte på dramatiken i recensionen

Medlem
Skrivet av McBeaver:
Skrivet av Fz:

Det som förbryllar mig är att det bästa som släppts till Wii är sju år gammalt och ser likadant ut som då

Har för mig att jag i förbi farten läst att spelen ser lite sämre ut på wii't än vad de gjorde på Gc, det var ingenting som ni upplevde?

Nej, det stämmer inte, dock syns skavankerna tydligare om man kör med komponentkabel, vilket inte var möjligt tidigare. Men det är likförbannat en vacker upplevelse

Skrivet av Runken:

hahaha ni spar ju inte på dramatiken i recensionen

Med detta spel kan man inte spara på dramatiken

Inaktiv
Skrivet av Sc00pZ:
Skrivet av kebbe:

Metroid Prime till Gamecube var ju värdelöst, att det skulle vara bättre på Wii är någonting jag tvivlar starkt på.

Du har uppenbarligen konstiga åsikter.

Jag skulle säga att metroid prime 1 är bästa spelet till GC:n, 2:an tyckte jag inte var lika bra och corruption lämnade jag tillbaka efter ca 20min speltid.
Ge mig Super Metroid med lite ny grafik och sånt ist. Metroid serien kommer aldrig bli bättre än Super Metroid. Ett av få Snes spel som helt klart har fått Super rätt!

Medlem
Skrivet av Brandter:

Ge mig Super Metroid med lite ny grafik

Jag tror Nintendo vet att ett Super Metroid HD skulle sälja som smör, ännu mer om den släpptes till alla konsoler


signatur

Save thy self, because nobody else will.

Medlem
Skrivet av Ascendancy:

Jag tror Nintendo vet att ett Super Metroid HD skulle sälja som smör, ännu mer om den släpptes till alla konsoler

Hehe, fast under tiden så har vi ju Shadow Complex till 360n för att tillfredställa Metrovania-behovet...

Medlem

Metroid på GC är en riktigt trevlig upplevelse, härlig stämning och spännande. Har dock redan 2 av spelen i denna Om priset är rätt så kan man ju byta in dom gamla och fixa detta istället


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Det här måste jag köpa!


signatur

I got a Goldenshower.

PaZ
Medlem

Jag köpte corruption, men blev inte så imponerad. Väldigt mycket backtracking och oengagerande story. Jag försökte tvinga mig igenom det, men orkade bara tills jag besegrat Rundas. blir det roligare sen?

Medlem

Bara Metroid Prime 2: Echoes som man inte har.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Medlem

Har det, är grymt att spela Prime 1 igen med Wii-styrningen. Dessutom har dom ju lagt till bättre texturer, förbättrat vissa saker samt lagt till bloom (på vissa effekter) och nu i riktig 16:9 480p.

Medlem

Ser ju fett sweet ut!

Medlem

Bästa köpet i år! Sitter och lirar och njuter här!

Medlem

Fanboy recension? :S
Borde flytta recensionen till "WTF?!" sektionen ist.
Galet betyg, helt åt väggarna enligt mig.

Bra skriven recension i övrigt!

Medlem

Haha, riktigt underhållande.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Prime var utan tvekan det bästa spelet som GC har exlusivt (efter att RE4 faktiskt portades till PS2). Dock skulle jag vilja påstå att det sabbat spelet helt med det nya systemet för kontroller. Det passade i 3:an men inte inte 1:an eller 2:an.

Har alla 3 spelen och skulle aldrig få för mig att köpa detta pack då hela 0-00 US versionen är den mest njutbara av Prime.

Den som sa att det va för mycket backtracking borde nog spela de andra Metroid spelen då personen i fråga inte verkar förstå att hela idéen med Metroid är att utforska och backtracka.


signatur
Medlem

och nu undrar jag två år senare var man kan köpa denna guld samlingen

1
Skriv svar