RE 5: Director's Cut med rörelsekontroll

Robot
Medlem
RE 5: Director's Cut med rörelsekontroll

Som det är nu ska man tydligen styra med en wand och springa omkring med dualshocken i ENA handen ... wtf?

Medlem
Skrivet av Wortex:

Som det är nu ska man tydligen styra med en wand och springa omkring med dualshocken i ENA handen ... wtf?

Tja, idéen är ju inte helt vansinnig. Håller man dualshocken i en hand så har man ju en analog spak, två triggers och 4 knappar (antingen de vanliga X osv, eller fyra d-pad knappar beroende på vilken hand) tillgängliga. En PS3-kontroll väger ju inte så mycket heller, så det funkar nog ganska bra faktiskt.

Ju mer jag tänker på det, destå mer rimligt framstår det faktiskt. Pröva själv!

EDIT: En halv dualshock är ju faktiskt inte helt olik Wiins nunchuck i sin utformning...

Medlem

Okej? RE5 är 9/10 i betyg av mig men... Onödigt med en director's cut? Vad kan komma med? Mer blod? våld? Jill lär få mer utrymme verkar det som iallafall.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Ska bli jätte interresant att se hur PS3 motion grejen fungerar i ett Action-Spel...


signatur

P.L.U.R

Medlem

Oj oj oj, spännande!

Medlem
Skrivet av SorbP:

Ska bli jätte interresant att se hur PS3 motion grejen fungerar i ett Action-Spel...

Ifall du inte kollade E3 Demonstrationen så ser det ut att vara precis ingenting som är svårt att utveckla kontrollen till FPS/Action spel. Natal däremot...

Medlem
Skrivet av Erenthal:
Skrivet av Wortex:

Som det är nu ska man tydligen styra med en wand och springa omkring med dualshocken i ENA handen ... wtf?

Tja, idéen är ju inte helt vansinnig. Håller man dualshocken i en hand så har man ju en analog spak, två triggers och 4 knappar (antingen de vanliga X osv, eller fyra d-pad knappar beroende på vilken hand) tillgängliga. En PS3-kontroll väger ju inte så mycket heller, så det funkar nog ganska bra faktiskt.

Ju mer jag tänker på det, destå mer rimligt framstår det faktiskt. Pröva själv!

EDIT: En halv dualshock är ju faktiskt inte helt olik Wiins nunchuck i sin utformning...

Är det verkligen så de har tänkt att använda kontrollen? Jag hade för mig att de tänkte sätta ut alla knappar och joysticken på självaste pinnen

Medlem

Den dom visade på E3 var inte ens den färdiga versionen av den. Kommer vara mycket mer funktionell.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

1
Skriv svar