Assassin's Creed II försenas till pc

Robot
Medlem
Assassin's Creed II försenas till pc

Då blir det uncharted 2 och Modern Warfare 2 istället då..


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Tur att man skaffar det till xbox

Medlem
Skrivet av Mesmerize:

Tur att man skaffar det till xbox


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Enormt tråkigt, men enormt väntat. Uppskattningsvis 95% av alla PC-titlar blir försenade. Jag börjar snart ta för givet att utvecklarna har planerat detta när de anger det ursprungliga släppdatumet.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Taktisk planering: Dom försenar spelen, för att försöka sälja så mycket som möjligt på konsoll där det inte förekommer lika mycket piratkopiering. Inte för att "få högre kvalitet till PC versionen". Tvärtom kommer det troligtvis få lägre kvalitet, om dom (med största sannolikhet) inkluderar kopieringsskydd som i tid och otid skapat fler problem för konsumenterna, än för piraterna.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Jag börjar snart ta för givet att utvecklarna har planerat detta när de anger det ursprungliga släppdatumet.

Det är faktiskt sant, åtminstone med Ubisoft. Enligt dem själva så försenade de det första Assassins Creed m.m. för att folk som hade planerat att laddat ner PC-versionen istället skulle köpa konsolversionen.

Medlem

Hoppas det blir duktigt kopierat till 360n då.. sen kan dom skylla på oss pc användare när alla som kör chippad 360 är inte bättre själva.

Medlem

Då kan de gott prega in dx11 om de inte redan gjort det :]

Medlem

Det är klart att det hela är planerat. Detta är för att sänka piratkopieringen av spelet. Att olagligt ladda ner spel är inte lika vanligt på konsollerna så då är störra chans att mer folk faktiskt köper spelen när PC versionen släpps senare.

Skrivet av Xenil:

Då kan de gott prega in dx11 om de inte redan gjort det :]

Med första Assassin's Creed så var de ju bland de första som släppte ett DX10.1 spel på marknaden.

Vilket gjorde att spelet flöt mycket bättre på ATI kort än NVIDIA kort, då bara ATI stödde DX10.1 vid tillfället.

Det tyckte inte NVIDIA om, och det var även ett NVIDIA sponserat spel, the way it's meant to be played, så vid en patch togs stödet för DX10.1 bort.

Medlem

Gör inte mig något! har 3 anledningar:

1. Har PS3
2. Operation Flashpoint Dragon Rising (årets bästa spel)
3. Call of Duty Modern Warfare 2 (nr.2 årets bästa spel)


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Finns en anledning varför jag aldrig bokade detta spelet till PC då försening var förväntad, nej de får inga pengar av mig när de håller på och kasta skit på PC användare.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

"för att leverera den bästa kvalitén"

översatt blir det "för att piraterna inte ska kunne spela det samtidigt som betalande konsol kunder". lugnt för min del. deras spel, de får göra vad de vill. hade ändå inte tänkt köpa det i år. hade tänkt plocka upp det nästa år någon gång. hoppas de använder tiden till att lägga in DX11 stöd, eller åtminstånne propert DX10.1 stöd som AC1 hade ett tag (innan NVIDIA fick UBI att patcha bort det)

Medlem

Det här börjar bli liiite tjatigt:(
Dom borde utveckla spelen för pc från början.
Sen till xbx360/ps3 är det ju bara att skala ner grafiken, piffa upp den med en massa bloom o motionblur-effekter så inte dålig kantutjämning märks(och lägga till autoaim så det går att sikta även med game-pad).:P


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

Jaha ingen överraskning bästa kvalitén är i bland synonymt med största vinsten.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Är också skeptisk till motivet bakom förseningen, men det påverkar inte mig då jag håller mig till 360-versionen ändå(större tv kopplad till konsolen och jag tycker faktiskt om handkontrollen).

Medlem

SUGer


signatur

CM Cosmos II MB: ASUS Rampage IV LGA 2011# i7 3930K Corsair 32GB DDR3 1600 GPU 2 x ASUS GTX690 # Aguero 5 Pro # PSU-CM 1300W# 3 x 256 Gb OCZ V 4

Inaktiv
Inaktiv

Om spelat har samma kvalitet som ettankan dom behålla skräpet, första spelet var en besvikelse.

Medlem
Medlem
Medlem

Äsh det gör inget för mig, jag vill ha det till krysslådan ändå!

Medlem

Borde det då betyda att Black Edition kommer vara tillgänglig längre?

Isåfall är det det enda goda den nyheter bär med sig för min del eftersom det blir lite bättre med pengar för mig då... -.-

Skrivet av Ghostknight:

jag håller mig till 360-versionen ändå(större tv kopplad till konsolen ).

Ni som säger så: blir det ändå inte mindre till tv eftersom man sitter så långt bort?

Har själv en 42" till 360 o sitter väll 3-4 m bort
min 22 " skärm känns ju ändå större eftersom man sitter närmare... kanske bara jag:P

OT Mindre förvånad men gör inte så mycket när det ändå kommer massa annat i november


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Detta är ju ett konsollspel i vilket fall som helst. Känns inte som man vill spela det med mus och tangentbord. Dessutom har jag surround till mina konsoller, inte till PCn. Det blir lätt ett konsoll-köp!
PC-spelare har inget att gnälla för förövrigt; marknaden har visat att de är i princip bara villiga att betala för MMOs ändå.

Medlem
Skrivet av Saxit:

PC-spelare har inget att gnälla för förövrigt; marknaden har visat att de är i princip bara villiga att betala för MMOs ändå.

och vi hederliga PC-spelare som faktiskt är villiga att betala ändå får lida... Tyvärr...

Medlem
Skrivet av Saxit:

PC-spelare har inget att gnälla för förövrigt; marknaden har visat att de är i princip bara villiga att betala för MMOs ändå.

PC:n - den bästa spelplattformen med de dummaste spelarna...

Angående nyheten - tråkigt, men väntat. De kommer i och för sig förmodligen att polera det grafiskt och slänga in stöd för physx (som med Arkham Asylum och Mirror's Edge) eller något i den stilen, och det är ju alltid en tröst.

Medlem
Skrivet av Remus:

Gör inte mig något! har 3 anledningar:

1. Har PS3
2. Operation Flashpoint Dragon Rising (årets bästa spel)
3. Call of Duty Modern Warfare 2 (nr.2 årets bästa spel)

Nu gör du mig besviken, Uncharted 2 är goty 09.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Det här är säkerligen välplanerat.

1: Ge konsollerna en exklusiv release så alla fånar med sina fjantiga plastmaskiner köper spelet.

2: Passa på att skapa nytt material och förbättra grafiken till PC.

3: Lansera till PC. Konsollspelare som vill ha det nya innehållet får snällt langa upp ett par hundralappar till.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem

Det är klart att spelet försenas därför att dom vill att folk ska köpa spelet till konsol eftersom alla spel är dyrare till konsol och det är inte lika många som piratkopierar.

Spelar egentligen ingen roll för mig eftersom jag tycker att det är ett konsolspel, men att hålla på och försena spel för att "förbättra kvalitén" är bara skitsnack.

12
Skriv svar