Operation Flashpoint: Dragon Rising färdigt

Robot
Medlem
Operation Flashpoint: Dragon Rising färdigt

Äntligen!

Medlem

Färdigt? Nu? Har sett recensioner av spelet för ett tag sedan.

Medlem

Naaaaaaajs! ge mig!

Medlem

Kan nog bli riktigt skoj!


signatur

Raukkastning är min sport! Länge leve Gotland!

Inaktiv

Ååh! Om spelet nu är färdigt, varför släpper de det inte i början på oktober, o inte 9 dagar in?!?! Vafan! Bli galen här ju. Mitt hår lär inte finnas kvar näst-nästa fredag xD

Medlem

Usch, kom inte ut!

Inaktiv

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! YEEEEESSSSS :D:D Äntligen flyg o far Arma ! äntligen ett spel med lite action !

Medlem
Skrivet av Neoxus299:

Usch, kom inte ut!

vad är ditt problem?

Medlem

Yes, var på tiden. Nu ska det bara släppas också.

Medlem

YEA!!! NICE!!!!!:D


signatur

F.E.A.R = Fuck Everything And Run

Medlem
Skrivet av Mack3:

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! YEEEEESSSSS :D:D Äntligen flyg o far Arma ! äntligen ett spel med lite action !

Håller med arma är okej men opf äger arma så hårt xD


signatur

F.E.A.R = Fuck Everything And Run

Medlem
Medlem

wohooooooooooooooooooo!!!! yes! yes! yeeeeeeeeeeeeeeeeeeees!!!! :D:D:D


signatur

cags

Medlem

LÄNGTAR! Fick uppgradera burken lite för detta, men det är det lätt värt

Medlem
Skrivet av TruB:
Skrivet av Neoxus299:

Usch, kom inte ut!

vad är ditt problem?

Mitt problem är codemasters och deras "Simulator"

Medlem
Skrivet av Neoxus299:

Mitt problem är codemasters och deras "Simulator"

Aha, jag förstå! Samma sekund som Codemasters släpper OFP: DR så kommer de att skicka sina onda hantlangare till dig, och tvinga dig att under pistolhot köpa OFP: DR och avinstallera alla andra spel! De jävlarna!

Nå, nu när sarkasmen var avklarad så får du gärna expandera lite på ditt synsätt? Kommer OFP: DR göra ditt liv sämre? Kommer det att göra dina andra spel mindre roliga? Kommer det på något sätt överhuvudtaget påverka ditt liv att en massa människor köper ett spel som de antagligen kommer tycka om?

Eller gnäller du bara för gnällandets skull, för att företagen inte specialtillverkar sina spel efter dina önskemål? Isåfall, ta det någon annanstans.

Medlem

Trevligt.
Gief demo tack.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Antar att han menar att de tagit Operation Flashpoint, originalet dvs, med dess realism osv till att släppa en uppföljare till namnet där en stor del av realismen tagits bort för att möjliggöra större försäljningssiffror.

Eller vad tror du?

Kan säkert bli ett kul spel men OPF? Nä

Medlem
Skrivet av Neoxus299:
Skrivet av TruB:
Skrivet av Neoxus299:

Usch, kom inte ut!

vad är ditt problem?

Mitt problem är codemasters och deras "Simulator"

De har inte sagt att ofp dr är en simulator heller.

Om du nu är en svettig liten BIbög så är deras spel inte heller simulatorer, eller i så fall jävligt dåliga sådana.

Medlem

Vad folk har svårt att se förbi är alla actionsekvenser som bara visas i dessa videos. Återigen till er som tror att det är nån BF2 klon så läs igenom de små recensioner och kommentarer som finns ute. OFP DR är minst lika öppet som tidigare OFP och Arma. Jag spelar själv Arma 2 dagligen, det är ett bra spel men spelmotorn har gjort sitt. Känns ibland som man betatestar ett spel :l


signatur
Medlem

Har de tagit bort möjligheten att skjuta singleshots på M4:an?? Det är det intrycket som ges i alla dessa filmer. Kanske någon som tyckte det var mer "action-vänligt"....

Skrivet av TanNeR:

OFP DR är minst lika öppet som tidigare OFP och Arma.

Var har du läst det?

Skrivet av ROFLMAO:

Om du nu är en svettig liten BIbög så är deras spel inte heller simulatorer, eller i så fall jävligt dåliga sådana.

Verkligen pinsamt.


signatur

www.SpecialLuftvapen.se -- helautomatiska luftvapen (4,5 mm)

www.xsys-clan.se

Medlem
Skrivet av Mack3:

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! YEEEEESSSSS :D:D Äntligen flyg o far Arma ! äntligen ett spel med lite action !

Håller med dig:up::up::up::D

Medlem

Bara jag som tycker att detta spelet inte är realistiskt samt verkar vara tråkigt.

Medlem
Skrivet av nils45:

Bara jag som tycker att detta spelet inte är realistiskt samt verkar vara tråkigt.

Nej. Man får den känslan av det som hittills visats upp.
Dessutom, det skulle vara ljuvligt om de hade slopat namnet Flashpoint och bara kört med Dragon Rising...


signatur

www.SpecialLuftvapen.se -- helautomatiska luftvapen (4,5 mm)

www.xsys-clan.se

Medlem

Alltså, alla ni som verkar tycka att det här spelet drar namnet "Flashpoint" i smutsen, färgas inte era minnen lite väl mycket av nostalgi?

Jag menar, jag poppade in mina Flashpoint-skivor för någon månad sen för att spela om det, och oj jösses, spelet har inte åldrats med värdighet.

Ska vi jämföra?

Spelarea och öppenhet

OFP1: 3 öppna öar (och gud vad små de var jämfört med vad jag minns). Arma2's spelarea överträffar Flashpoints med hästlängder, no contest. OFP hade ju också en Mission editor, med stora möjligheter.

Dragon Rising: En spelarea på 137 square miles, vilket kan jämföras med Arma2s 87 square miles. Dragon Rising har en mission editor med vad som sägs vara lika stora möjligheter som OFPs.

"Realism"

OFP: Ok, det måste väl ändå erkännas att OFP inte känns superrealistiskt. Really. Om inte realism består i att man kan ligga ner, bara bära två vapen åt gången och att man dör på ett headshot eller två i bröstet. I övrigt är soldatanimationerna plågsamt stela och bökiga, systemet med actionlistan är otroligt bökigt och AIn har radarsyn och 100% träffsäkerhet med burst. För att inte tala om det oerhört klumpiga kommunikations/order-systemet.

Natt/dag cykel, karta, kompass och klocka ökar realismen.

Dragon Rising: Ligga ner, huka, check. Karta, check. Kompass, check. Natt och dag, check. Mer flytande animationer, check. Ett modernt, icke-klumpigt kommunikationssystem, check. AI och övriga kontroller är svårt att bedömma innan spelet släppts, så klart.

Dragon Rising har även ett hard-core mode, där all hud tagits bort, och man måste använda vapnets inbyggda sikte. I hard-core dör man tydligen också av ett skott. Känns det bekant?

Fordon

OFP: Fordon i OFP (Och Arma2s) är också så långt ifrån realism man kan komma. Tanks som kan skjutas sönder av maskingevär bara man orkar skjuta länge nog, fordon som bara sjunker ihop som ballonger när nog med skada inflikats osv. Tror inte att något modernt actionspel har pansarfordon som kan skadas av finkalibrig eld, förutom OFP och Arma.

Måste dock gratulera OFP för att de hade snygga 3d-interiörer i fordonen, även om man sällan hade tid att beundra dom!

Dragon Rising: Fordon som inte skadas av finkalibrig eld. Fordon som inte bara sjunker ihop som ballonger under eld, utan som sprängs realistiskt. Riktiga FLIR-lägen.

-----------------------------

Och, lite flame-bait, jag medger. Men jag vill bara peka på hur superlätt det är att idealisera ett spel som man inte spelat på länge, och att ge det egenskaper som det egentligen inte har.

Om OFP skulle släppas idag (kanske lite uppspiffad grafik) så skulle realism-fans skratta högt åt det.

Medlem
Skrivet av Erenthal:

Spelarea och öppenhet

OFP1: 3 öppna öar (och gud vad små de var jämfört med vad jag minns). Arma2's spelarea överträffar Flashpoints med hästlängder, no contest. OFP hade ju också en Mission editor, med stora möjligheter.

Dragon Rising: En spelarea på 137 square miles, vilket kan jämföras med Arma2s 87 square miles. Dragon Rising har en mission editor med vad som sägs vara lika stora möjligheter som OFPs.

DR: 220Km²
ArmA2: 225Km²
Finns ingen direkt bra information om mission editorn i DR.
Men möjligheterna för att göra uppdrag på samma sätt som OFP/ArmA finns inte då det begränsas av tether(max 275m ifrån varandra) i coop och max 4Km² vid PvP.
Max 32 spelare 0 extra AI för DR mot ArmA2s 50+ spelare samt 100++ AI.

Citat:

"Realism"

OFP: Ok, det måste väl ändå erkännas att OFP inte känns superrealistiskt. Really. Om inte realism består i att man kan ligga ner, bara bära två vapen åt gången och att man dör på ett headshot eller två i bröstet. I övrigt är soldatanimationerna plågsamt stela och bökiga, systemet med actionlistan är otroligt bökigt och AIn har radarsyn och 100% träffsäkerhet med burst. För att inte tala om det oerhört klumpiga kommunikations/order-systemet.

Natt/dag cykel, karta, kompass och klocka ökar realismen.

Dragon Rising: Ligga ner, huka, check. Karta, check. Kompass, check. Natt och dag, check. Mer flytande animationer, check. Ett modernt, icke-klumpigt kommunikationssystem, check. AI och övriga kontroller är svårt att bedömma innan spelet släppts, så klart.

Dragon Rising har även ett hard-core mode, där all hud tagits bort, och man måste använda vapnets inbyggda sikte. I hard-core dör man tydligen också av ett skott. Känns det bekant

Om man jämför tex animationer mellan DR och ArmA2 så vinner ArmA2 överlägset på hur realistiska de ser ut, animationerna är mer sammankopplade med spelvärlden i ArmA2. ArmA2 har även animationer när man går in och ur fordon även om de är väldigt simpla så är de överlägset DRs "BF2 system".
OFP/ArmA2 har olika väder slag vilket inte finns i DR.
Enda skillnaden mellan "hardcore" läget och det vanliga är att HUDen tas bort

Citat:

Fordon

OFP: Fordon i OFP (Och Arma2s) är också så långt ifrån realism man kan komma. Tanks som kan skjutas sönder av maskingevär bara man orkar skjuta länge nog, fordon som bara sjunker ihop som ballonger när nog med skada inflikats osv. Tror inte att något modernt actionspel har pansarfordon som kan skadas av finkalibrig eld, förutom OFP och Arma.

Måste dock gratulera OFP för att de hade snygga 3d-interiörer i fordonen, även om man sällan hade tid att beundra dom!

Dragon Rising: Fordon som inte skadas av finkalibrig eld. Fordon som inte bara sjunker ihop som ballonger under eld, utan som sprängs realistiskt. Riktiga FLIR-lägen.

OFP/ArmA har "hitpoint" system vilket många andra spel använder sig av, DR har ett annat system.
Bara att man "kan" skjuta sönder tanks med vanliga vapen i ArmA2 så betyder inte det att DR kommer bli mer realistiskt i hur fordonen kommer förstöras. ArmA2s fordon kan ta skada på olika ställen tex hjul, band, kanon, motor osv, finns inga bevis på att DR skulle vara mer avancerat här.

Medlem
Skrivet av Bush:

En massa grejer

Min poäng var nu inte att DR skulle vara ett så otroligt realistiskt spel att folk skulle luras att tro att de verkligen var i krig. Min poäng var följande:

Att säga att DR inte lever upp till Operation Flashpoints namn är löjligt, då OFP idag framstår som nästan bisarrt orealistiskt. DR verkar på ytan (jag har inte testat det, och det har antagligen inte du heller) vara ett minst lika "realistiskt" spel som ett idealiserat OFP var, om inte mycket mer så.

Att Arma2 i många aspekter är mer "realistiskt" än DR är det säkerligen ingen tvekan om, men det var inte heller det jag var ute efter.

Medlem
Skrivet av Erenthal:
Skrivet av Bush:

En massa grejer

Min poäng var nu inte att DR skulle vara ett så otroligt realistiskt spel att folk skulle luras att tro att de verkligen var i krig. Min poäng var följande:

Att säga att DR inte lever upp till Operation Flashpoints namn är löjligt, då OFP idag framstår som nästan bisarrt orealistiskt. DR verkar på ytan (jag har inte testat det, och det har antagligen inte du heller) vara ett minst lika "realistiskt" spel som ett idealiserat OFP var, om inte mycket mer så.

Att Arma2 i många aspekter är mer "realistiskt" än DR är det säkerligen ingen tvekan om, men det var inte heller det jag var ute efter.

Jag bara rättade dig samt att jag tog upp andra saker som CM har dragit ner på. Speciellt det med antalet spelare/AI och ytan man kan använda i multiplayer. Det var bland annat detta som gjorde OFP till något speciellt och DR lever verkligen inte upp till det.

Citat från en tysk speltidning:

Citat:

Negativ:
° OFP-DR isnt a real OFP (it's not a Mil-Sim, just a Tactic-shooter, sorry to the old OFP veterans)

http://community.codemasters.com/forum/showthread.php?t=38037...

Medlem

Tackar, bring it on!

12
Skriv svar