IL-2 Sturmovik: Birds of Prey

Robot
IL-2 Sturmovik: Birds of Prey

Stram flygsimulator som hyllats på pc gör entré på konsoler. ”Fördumning” skriker många. ”Delvis” svarar vi. Det här är varför.

#gaijin-software


Medlem
IL-2: Birds of Prey provfluget

Om man inte har något intresse i en flygsimultor, men ändå vill flyga;
Är arkadläget roligt? Det ges inget konkret svar på den frågan i recensionen.

Medlem

Tvålarna på Kumla var en jävligt skön metafor. Bra recension i övrigt, ingen överraskning direkt!

Medlem

Jepp, håller mig till mitt IL-2 Sturmovik 1946 istället.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av kebbe:

Om man inte har något intresse i en flygsimultor, men ändå vill flyga;
Är arkadläget roligt? Det ges inget konkret svar på den frågan i recensionen.

Det beror på om du gillar uppdragen eller inte, jag gjorde det inte.


signatur
Inaktiv

Verkar som bra multiplayer.!

Medlem

Om man använder handkontrollen så är ett tips att skruva ner känsligheten på höjdrodret. Man får bättre kontroll då och får inte lika många stalls. I demot är känsligheten på höjdrodret för hög som standard, men jag vet inte hur det är i spelet.

Medlem

Som vanligt är det kul att läsa en av dina recensioner. Då blir det väl inget köp av det här då.


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem
Medlem

Nä.. detta spel passar inte på consol.. tyvärr...
Om man ska uppskatta en sim så ska man ha bra kontroller.
Spelkontrollerna passar lika illa här som att köra bilspel med tangentbord.
Joystick med Thrust och gärna fotpedaler är "the key"
Jo det finns, men inte har jag lyckats få fort på mitt HOTAS-kit, och inte fan går jag och köper en ny PS3-stick för detta spel.
Det ÄR en del av tjusningen med flightsim att man tar sig de där 10 timmarna att lära sig att flyga på "riktigt" för att sedan klara av hela uppdraget, starta överleva striden och sedan landa.
Det är en S I M U L A T OR...
Tack vare "arcadigheten" så blir det inte någon större upplevelse oavsett om du kör de mer avanserade nivåerna.
Uppenbarligen lyckas man inte heller attrahera "Pang Pang spelarna" heller.
Måste vara ett kommersiellt initiativ som utvecklarna/givarna valt..
"Ut med spelet på consolmarknaden in med stålarna."
Hoppas det går så pass bra så att 1C 's riktiga simulator blir klar kommer ut på marknaden.
Blir detta ett fiasko så lär väl det initiativet skita sig BIG TIME och vi som är intresserade av Flight sim's får detta halvmediokra spel i stället.... SURT om så sker.. :/


signatur

CM Cosmos II MB: ASUS Rampage IV LGA 2011# i7 3930K Corsair 32GB DDR3 1600 GPU 2 x ASUS GTX690 # Aguero 5 Pro # PSU-CM 1300W# 3 x 256 Gb OCZ V 4

Medlem
Skrivet av spiken:
Skrivet av kebbe:

Om man inte har något intresse i en flygsimultor, men ändå vill flyga;
Är arkadläget roligt? Det ges inget konkret svar på den frågan i recensionen.

Det beror på om du gillar uppdragen eller inte, jag gjorde det inte.

Jag hatar att fånga och försvara flaggor. Ändå älskar jag BF2. Ditt svar säger dessvärre inte speciellt mycket. Det gör inte heller en recension proppad med krystade metaforer.

Medlem

Jag är ingen flygsim-knarkare även om jag testat ett par... Jag älskar dock flygdelarna i battlefield och liknande och jag hade riktigt roligt då jag spelade genom detta.

Det är snyggt, enkelt att komma in i och jag tycker det var ganska stimulerande att skjuta ner andra plan, bomba lite och så där - ett par roliga kvällar.
Jag kanske hade lite extra roligt eftersom jag spelade detta på min projektor i 100" så det kanske förstärkte upplevelsen.

Det var väldigt repitititititititivt dock och mellanskvenserna som består av högläsning ur "brev hem från kriget" gjorde mig sömning men dessa går ju klicka bort.

Jag orkade inte lägga mer än några försök på realism-läget då planet "ramlade ur luften" helt oprovocerat utam att jag fattade varför - det gick aldrig återfå kontrollen över planet heller... Arcade för min del.

Att spela sig trött på demon är inte sångt ifrån att spela spelet dock - det var lite för lite landa och så där men överlag ett roligt spel.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Var bara tvungen att lägga en kommentar här:

Bra recension! Intressant och rolig att läsa.


signatur

Have a good time!

Medlem

Blev helt paff när jag läste att det endast skulle släppas på konsol. Vems hjärndöda idé va det?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av kebbe:
Skrivet av spiken:
Skrivet av kebbe:

Om man inte har något intresse i en flygsimultor, men ändå vill flyga;
Är arkadläget roligt? Det ges inget konkret svar på den frågan i recensionen.

Det beror på om du gillar uppdragen eller inte, jag gjorde det inte.

Jag hatar att fånga och försvara flaggor. Ändå älskar jag BF2. Ditt svar säger dessvärre inte speciellt mycket. Det gör inte heller en recension proppad med krystade metaforer.

Då är det ganska svårt att veta om just detta faller dig i smaken, om du gillar ett spelläge ibland. Som arkadspel har det en del att arbjuda, hade multiplayern varit mer befolkad skulle det var klockrent. Uppdragen är som andra sagt ganska repititiva, med ett par guldklimpar såsom en nattbana där strålkastare skär igenom den mörka himlen. Tyvärr förstörs den av alldeles för segt upplägg där du måste skjuta sönder oändligt massa bombplan, dina wingmen är ju hyfsat värdelösa. Testa demot, kan vi väl sammanfatta det med.


signatur
Medlem

Det här ska vara till dator säger jag.

Medlem

Hallå någon som spelar detta spel på 360?
Adda mig gärna i så fall
Lucifer Sweden på xboxlive

1
Skriv svar