Wii sjunker i pris

Robot
Wii sjunker i pris

nahh, köper hellre PS3 Slim


signatur

Mess with the best, die like the rest. ^^

Medlem

Samma uttal som han på cirkusen.

Får jag be om minsta möjliga sääänkning!


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av ThePunisher_313:

nahh, köper hellre PS3 Slim

Håller med mer prisvärd:\

Medlem

Har redan ett Wii, känns inte värt att köpa Xbox eller PS3 då jag har en bra dator. Men schysst med prissänkning.

Medlem

Vilket jävla skämt..

Medlem

den skulle ha kostat mindre än vad den gör nu flera år sedan.. men nejdå

Medlem

Jag klarar mig bra utan, tack.

Medlem

Ge mig den svarta varianten som släpptes i japan i sommras så blir det köp men inte annars.


signatur

Signalmatros på HMS Visborg

Medlem

Har ingen Wii, men tänker inte köpa någon nu heller. Fortfarande för dyr för de få Wii-spel jag faktiskt vill spela, vilket i stort sett bara är Metroid Prime 3. Tänker inte köpa en konsol för ett spel.

Sedan så är det knappast någon brådska, har fortfarande inte klarat Metroid Prime 2 till Gamecuben (vilken jag köpte ny för 699kr).

Medlem

Då blir det nog ett inköp för min del.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Om jag skulle köpa någon konsol för att komplettera hemma så skulle det vara en xbox360 än en Wii i dagsläget.

Medlem

ÄNTLIGEN! (Eller?)
Tåget har gott, de som inte tänker köpa Wii köper de inte av princip (?) och de som har nånsin tänkt att köpa det har ju redan köpt de. De krävs en jäkligt genial satsning för att vända skutan in i gräddan igen. Playstation 2 gick ju casual, så de kan ju Ninten... Just ja.

De bör nog annonsera en ny leksak för de hardcores de hade har redan lämnat skeppet.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av DeKvittar:

ÄNTLIGEN! (Eller?)
Tåget har gott, de som inte tänker köpa Wii köper de inte av princip (?) och de som har nånsin tänkt att köpa det har ju redan köpt de. De krävs en jäkligt genial satsning för att vända skutan in i gräddan igen. Playstation 2 gick ju casual, så de kan ju Ninten... Just ja.

De bör nog annonsera en ny leksak för de hardcores de hade har redan lämnat skeppet.

Tror inte Nintendo kommer göra någon satsning på hardcores nu när dom ser att dom tjänar 10ggr mer pengar på familjer.

Inaktiv

Med så ful grafik fattar jag inte att den kostar som ett 360.

Medlem

Köpte min Wii när den lanserades men har knappt använt den alls. Till och med dom "bra" spelen är bedrövliga. Det är månader sen jag startade eländet och jag kommer nog ge bort maskinen till min galna systerson. Jag har helt gett upp Nintendo.


signatur
Medlem

Verkligen på tiden med en prissänkning. Jag tycker det är märkligt att så många uppfattar Wii som "den billiga konsolen" trots att den kostar 2500:- och är väldigt dyr sett till vad man får för pengarna. En PS2 med liknande prestanda kostar 1000:-.

Medlem

Fast det är för att personer inte ser hela prisbilden, bara konsollen.
De tänker inte på alla jälva saker man måste köpa för att kunna spela mer än en person på den.
För att inte nämna de spelen som nu kommer kräva Motion+.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Det blir definitivt inte samma rusning till affärerna som med PS3 slim.
Av mina vänner så är det i stort sett bara tjejerna som gillar dessa pissiga Mario-spelen som vi gamers ratar.
Möjligtvis att småbarn också gör det men då är det mer för Yoshis skull.

Medlem
Skrivet av McKinley:

Det blir definitivt inte samma rusning till affärerna som med PS3 slim.
Av mina vänner så är det i stort sett bara tjejerna som gillar dessa pissiga Mario-spelen som vi gamers ratar.
Möjligtvis att småbarn också gör det men då är det mer för Yoshis skull.

Påstår du att PS3 säljer mer än Wii just nu?
Eller snackar du bara om vad dina vänner köper?

Medlem

Borde väl inte sänkas mer än Playstation 3 gjorde. Speciellt inte eftersom att den är så billig också jämfört med PS3 och xbox 360. Fast det finns ju en anledning till det också.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av Frux:

Verkligen på tiden med en prissänkning. Jag tycker det är märkligt att så många uppfattar Wii som "den billiga konsolen" trots att den kostar 2500:- och är väldigt dyr sett till vad man får för pengarna. En PS2 med liknande prestanda kostar 1000:-.

Håller i-och-för-sig med dig. Wii är inte billig jämfört med PS2 (med samma prestanda som sagt) men om man jämför konsollen med dem andra konsollerna från den nya konsoll-eran så är den det. Men skulle hellre köpa en PS2 till (har två men en har pajat), än att köpa en Wii.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Nintendo gör ett felsteg med att sänka priset. Skulle hellre vilja behålla priset & få Wii bundlat med Wii Sports Resort + Motion+ för dagens pris.


signatur

Where one man falls,
another one stands.

Redaktör
Skrivet av Mr.Waterboy:

Borde väl inte sänkas mer än Playstation 3 gjorde. Speciellt inte eftersom att den är så billig också jämfört med PS3 och xbox 360. Fast det finns ju en anledning till det också.

Wii är verkligen inte billig. En av de större elektronik- och spelförsäljarna tar 2600 kr för Wii. Xbox 360 Arcade kostar 1900 kr, Elite 2500 kr och PS3 Slim knappt 3500. Nästan alla prylar kan hittas billigare om man letar, men det här är ganska normala priser.

Vill man ha två kompletta handkontroller (och det vill man nog) springer priset iväg rejält för Wii. En Wiimote (399 kr), två Nunchuk (199 kr/st) och två Motion Plus (259 kr/st). Slutsumma: drygt 3900 kr.

En PS3 Slim med två kontroller och ett spel (Wii Sports hänger ju med Nintendo-maskinen) blir 3500 kr plus Sixaxis med skak (550 kr) plus ett spel (600 kr) - summa ca 4600 kr.

En Xbox 360 Arcade (1900 kr) plus trådlös pad (379 kr) plus spel (600 kr) - knappt 2900 kr. Lägg på ca 600 kr om du ska ha en Elite, och ytterligare 800 om du ska ha trådlöst nätverk (som ingår i de båda andra). Med allt inbakat blir priset ca 4300 kr.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:

En PS3 Slim med två kontroller och ett spel (Wii Sports hänger ju med Nintendo-maskinen) blir 3500 kr plus Sixaxis med skak (550 kr) plus ett spel (600 kr) - summa ca 4600 kr.

Realistisk jämförelse, du. En PS3 Slim köps för 2990kr. Ett tre år gammalt spel hittar du för 99-199kr och en Dual Shock 3 kan du hitta för strax över 450kr. Alltså 3'600kr..

Redaktör

Men läs vad jag skrev... Allt finns billigare om man letar, jag tog allt från en och samma affär.

Edit: spel för 600 kr är fel, ja. Säg 200 för spelet istället då, så blir jämförelsen kanske rättvisare.


signatur
Medlem

Noxi, undrar om du pratar i nattmössan eller bara ha svårt att förstå ren svenska?
Var påstår jag att Wii säljer mer än PS3?

1
Skriv svar