Need for Speed: Shift

Robot
Need for Speed: Shift

Inga polisjakter. Inga C-filmer. Inget gasen i botten. Mina damer och herrar - Need for Speed har äntligen hittat hem!

#slightly-mad-studios, #simbin, #gtr-2, #gt-legends, #need-for-speed-prostreet, #forza-motorsport-3, #gran-turismo-5


Medlem
Så bra är Need for Speed: Shift

Man får kanske skaffa en ratt och ge det ett nytt försök.


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

Demot imponerade inte, trots en bra recension är jag fortfarande tveksam.

Medlem

Nämns lite om tuning funktionen som är den bästa delen i spelet enligt mig, jag tyckte det var lite halvtaskig styrning och känsla precis som Tompa, men efter jag hittade tuning läget så var jag överlycklig, äntligen ett spel där jag kan få bilen att köra exakt som jag vill att den ska göra!

Helt klart värt 4/5, menyerna är något jobbiga som sagt men överlag, helt nöjd med spelet.

Inaktiv

Bra recension, samma åsikter som mig. Men ska köpa Shift + en redig ratt, kanske G27 till jul.

Medlem

Jag kör spelet på ps3, gillar det! är riktigt beroendeframkallande. visst så skulle en ratt förhöja känslan, men jag har gett det tid och det flyter på bra för mig. inga problem med kurvtagningarna än så länge. men så har jag bara tagit 350 stjärnor.

Medlem

Demot var ospelbart för mig iaf. Kraschade 80% av gångerna inom 5-10 sekunder av ett race, och alla kontroll- svårighetsgrad- och hjälpmedelsinställningar nollställdes varje gång man startade spelet oavsett om det avslutats korrekt eller genom en krasch. Så tyvärr... trots många bra recensioner kan jag inte tänka mig att betala ett öre för detta! Lyckades få igång två race totalt, men uppenbarligen behövdes kontrollerna tweakas, men eftersom dom nollställdes hela tiden gick det inte...

BTW, varför heter demofilen shiftdemo_0018_alpha_18_pc-dvd_demo.exe ? Alpha??? inte släpper dom väl en demo av en alphaversion av spelet?

Medlem

Trodde det var uppenbart att man inte lirade rallyspel med tangenbord, som kanske vissa gör?
kul med full "turn" hela tiden ^^

Medlem

Kör själv på PC med G25, får de bara till laddningstiderna och lite småkrascher så är det perfekt för mig, älskar körkänslan.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Hur kan ni ge PLUS för fysiken??

Medlem

Jag är väll en av få som gillade pro:street, så jag hade höga förväntningar på shift. Då är det extra kul att det blev bättre än man hoppats på, visst vissa saker hade kunnat vara bättre, driftingen tex. Sen att det är pc versionen som gäller om man vill köra med g25 etc är ju helt fel, ps3 versionen stöder g25 och ett gäng andra rattar oxå, kör själv med logitechs driving force pro på ps3an.

Medlem

skademodellen suger ju totalt, kan köra 250 rätt in i en vägg och bara fortsätta köra som ingenting huven lossnar kanske och fronten blir tilltryckt

Medlem
Skrivet av DAoG:

Trodde det var uppenbart att man inte lirade rallyspel med tangenbord, som kanske vissa gör?
kul med full "turn" hela tiden ^^

Notera för dig själv att om man inte vet vad man pratar om så tar folk inte en på allvar.

Medlem

Vill bara säga det att jag har under åren märkt att bilspel som är racing inriktade, så som race driver serien och simbins utgåvor, så satte Grid milstolpen för hur lyckade arkad/simulator racing spel skall vara, Shift höjer inte ribban, men sätter en klass-för-sig med dess unika tänkande, grafiken är MVG, fysiken är helt rätt för de är precis så simbins spel är med en tvist av arkad känsla vilket är perfa i min åsikt.

Jag kör med Xbox kontroll men vill verkligen införskaffa en G25, dock så har jag inte möjlighet förens jag skaffat en riktig stol och en harmonisk station för så sätt hamna i "förar stolen"

Spelet är helt klart en mycket stark signal till många där ute om hur racing spel kommer att bli nu i fortsättningen (förhoppningsvis då Shift är en NFS kopia av Grid).
Grid startade starkt och lyckades i min åsikt, Shift går en annan riktning med samma koncept, båda är slående.

Skrivet av Xenil:

skademodellen suger ju totalt, kan köra 250 rätt in i en vägg och bara fortsätta köra som ingenting huven lossnar kanske och fronten blir tilltryckt

sant som du säger, Grid har sina fördelar där.
dock går inte racing spel ut på att köra sönder bilen eller göra kamikazi för att se fräcka bilar bli till skrot?
(du kanske skulle testa carmageddon?)
kanske därför folk blir mer glädjedödare under multiplayer sessioner då dom vill se allt gå i tusen bitar...


signatur

Sim-Racing

Medlem

jag har spelat detta. det är äckligt bra!

Medlem

Fytusan va de här spelet var äckligt med tangentbord!
Pluggade in min ratt och pedaler som ja har haft undanstoppat i garderoben ett tag nu och va sjukt sugen på att köra med ratten, då har gaspedalen slutat funka av någon anledning
Så fanns inget annat att göra än att köra med min trogne vän Logitech Wingman Extreme! Köra bilspel med joystick känns mycket märkligt i början men efter ett tag funkar de fan bra
Finns ju gasreglage så man inte behöver trycka fullt ur kurvorna så de är ju perfa, trist att gaspedalerna sluta funka dock
I övrigt ett riktigt skönt bilspel.

Medlem

Ser ju bra ut, men inget som lockar mig

Medlem

äntligen dumpade de dem skit tråkiga pimp my ride/fast and the furious spelen som dem matat ut ett bra tag nu... tummen väldigt långt upp

Medlem

Även för en som är usel på bilspel "fick normal-läget på ratt och Causal på kontroll efter testkörning" är spelet spelbar. Jag har inte kommit på hur man tar bort styrhjälpen och får till att man växlar själv men ändå, pga hjälpmedlen i spelet kan även jag köra och vinna några lopp. Man lär sig också ganska mycket, med hjälpmedel påslagna som nybörjare, om hur man ska köra. Spelet kommer hålla länge för mig. Dock helt meningslöst att jag kastar mig in i MultiPalyer detta år.

Laddade ner, för att jämföra, Grand Turismo 5 Proloug på min PS3 men tycker att man lär sig mer om hur man ska köra i NFS-Sh. Fast GT5 P känns mer äkta bilkörning. Bra känsla i ratten i bägge spelen när man använder G25.

Medlem

Verkar ju bra, synd att man har annat att spela..


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Inte intresserad. Har inte tid heller för den delen. Orkar inte köpa då det rekommenderas en ratt och pedaler?

Så har jag ju bokat cod mw 2 och ofpr dr... Så jag lär ha nog med att göra i höst!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av natogundalf:

Hur kan ni ge PLUS för fysiken??

Det finns fysik i jämförelse med tidigare NFS spel?

Medlem

Funkade inte bra med min Raikon 220 ratt. Tyvärr.

Medlem

Det är helt värdelöst utan ratt, det borde fan vara ett minus!


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av Pro2Race:
Skrivet av Xenil:

skademodellen suger ju totalt, kan köra 250 rätt in i en vägg och bara fortsätta köra som ingenting huven lossnar kanske och fronten blir tilltryckt

sant som du säger, Grid har sina fördelar där.
dock går inte racing spel ut på att köra sönder bilen eller göra kamikazi för att se fräcka bilar bli till skrot?
(du kanske skulle testa carmageddon?)
kanske därför folk blir mer glädjedödare under multiplayer sessioner då dom vill se allt gå i tusen bitar...

Grid har inte speciellt mycket fördelar då skadefysiken är ganska värdelös där med. Det spelar ingen roll om spelen inte går ut på att skrota bilen så mycket som möjligt men utvecklare som påstår att sina spel är realistiska ska fan inte komma och påstå det när skadefysiken är helt bakom flötet och då spelar det ingen roll om körkänslan är bra. Dvs, RBR,GTR osv osv. Börjar bli så jävla trött på skiten. Enda spelet som har bra krockfysik är Burnout Paradise.


signatur

<3

Medlem

För mig är Grid det roligaste spelet med G25:an. Mycket bra "arkad"-fysik, körkänsla samt FF-simulationen. När jag testade NfS:Shift var det inte kul! Ska ge det en andra chans när man ändrat om kontrollerna men hatat de korkade menyerna! Hur kan de släppa ett spel med så dåliga menyer? På konsoler är folk kanske vana vid sånt skit men på PC är det skandal. Annan sak är FF. Jag upplevde den inget vidare med G25:an men har som sagt inte pillat med inställningarna än. Några tips på bra inställningar?

Inaktiv
Skrivet av Remus:

Inte intresserad. Har inte tid heller för den delen. Orkar inte köpa då det rekommenderas en ratt och pedaler?

Så har jag ju bokat cod mw 2 och ofpr dr... Så jag lär ha nog med att göra i höst!

Ska du fortsätta skriva i varenda tråd vilka spel du ska lira? :C

Medlem
Skrivet av jovviz:
Skrivet av Pro2Race:
Skrivet av Xenil:

skademodellen suger ju totalt, kan köra 250 rätt in i en vägg och bara fortsätta köra som ingenting huven lossnar kanske och fronten blir tilltryckt

sant som du säger, Grid har sina fördelar där.
dock går inte racing spel ut på att köra sönder bilen eller göra kamikazi för att se fräcka bilar bli till skrot?
(du kanske skulle testa carmageddon?)
kanske därför folk blir mer glädjedödare under multiplayer sessioner då dom vill se allt gå i tusen bitar...

Grid har inte speciellt mycket fördelar då skadefysiken är ganska värdelös där med. Det spelar ingen roll om spelen inte går ut på att skrota bilen så mycket som möjligt men utvecklare som påstår att sina spel är realistiska ska fan inte komma och påstå det när skadefysiken är helt bakom flötet och då spelar det ingen roll om körkänslan är bra. Dvs, RBR,GTR osv osv. Börjar bli så jävla trött på skiten. Enda spelet som har bra krockfysik är Burnout Paradise.

jo jag förstår väll också att spelets helhet ökar klart om man kan få se mer verklighet i det än att bara uppleva en äkta körkänsla.

de höjer ju realismen och effekten i spelet helt klart, men jag som är en rätt stor fantast av motorsports spel, så som MC/bil så är inte krockfysiksmotorn min största orgasm, de är tävlings känslan man får samt vem som kan övervinna fordonet bäst. Tror de är lite därför man köper "racing spel"
men förstår din poäng helt o hållet

Skrivet av ArtMan:

FNär jag testade NfS:Shift var det inte kul! Ska ge det en andra chans när man ändrat om kontrollerna men hatat de korkade menyerna! Hur kan de släppa ett spel med så dåliga menyer? På konsoler är folk kanske vana vid sånt skit men på PC är det skandal. Annan sak är FF. Jag upplevde den inget vidare med G25:an men har som sagt inte pillat med inställningarna än. Några tips på bra inställningar?

Läs i demo tråden av NFS shift, någon som postade i 1a eller 2a sidan gällande inställningarna ang dead zone, acceleration osv. hjälpte mig rätt bra på min xbox kontroll.

Förstår inte va som är så jobbigt med menyerna, klart de är en del "press enter" men de är ju snabba laddningstider


signatur

Sim-Racing

Medlem
Skrivet av natogundalf:

Hur kan ni ge PLUS för fysiken??

Eftersom fysiken är otroligt bra när man väl lyckas få till inställningarna.

Medlem

Helt värdelöst om bilen inte går sönder, då kan man ju köra hurfan som helst :-/ man anstränger sig ju lite mer för att köra vettigt om man vet att man kan tappa ett hjul eller att motorn kan gå sönder om man övervarvar för mkt. står ju till och med skadefysik "full" och inte bara visuell men inte fasiken märks det

123
Skriv svar