Forza Motorsport vs Gran Turismo

Robot
Medlem
Forza Motorsport vs Gran Turismo

Mumma! Detta är verkligen racingfantastens år! Redan bokat FM3 och kommer nog skaffa en PS3 för att få lira GT5 också


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Blir GT5 utan att ens tveka i första hand. Har Prologue och för att vara ett "demo" så är de helt underbart, och fullversionen kommer erbjuda så mycke mer.

inK
Medlem

Vad brummar mest i Forza Motorsport? Ferrarin eller konsolen?

GT5 tar hem kampen!


signatur

Every trophy counts...

Medlem

GT5 ser helt klart bättre ut.

Medlem

Det ser riktigt bra ut, båda spelen glänser. Jag sitter fortfarande och funderar på om några klipp i början på GT5 är riktiga eller inte dock, för det såg helt fantastiskt ut när bilen står i mörkret i början.

EDIT: Alltså jag menar, är detta ingame så måste jag nypa mig själv i armen. GT5:

http://h.imagehost.org/view/0639/riktigt


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Två sjukt snygga trailers. Dock så anser jag att detaljrikedomen i Forza överglänser Gran Turismo. Dock så är båda så snygga att man ryser.

Inaktiv

Gran Turismo gör bilen mer rättvisa, då om man kollar noga på Forza så är det inte helt detaljerat...om man säger så.
Sen det där bilen står i mörkret (byggnaden) är bilder från GT5 inga foton:P


signatur

One man can make a difference

Medlem

omg... kan bara hålla med om GT5, svårt att veta om det är riktig film eller inte, grymt!

Forza ser helt ok ut.

Medlem

GT vinner!


signatur

Meep!

Medlem

Enligt Kotaku är GT5 filmen för renderad, ser dock sjukt bra ut. Forza ser också riktigt grymt ut!

http://kotaku.com/5365464/new-gran-turismo-5-clip-takes-a-fer...


signatur

Working as intended.

Medlem

GT5 äger ju Forza hur lätt som helt. Ferrarin i Forza ser ut som en plastbil utan några detaljer, pinsamt M$.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

Klart avgörande för omröstningen till fördel för GT eftersom de "fuskar". Men de är helt klart snyggt!

Men jag bli rent ut sagt förbannad att de har glömd de viktigaste i GT filmen! VAR FAN ÄR LJUDET?!?!! En ferrari är inte en ferrari utan de. Gissar att de var så dåligt så de inte vågade ha me de...

Nej min röst faller solklart på Forza eftersom jag dessutom tror att de kommer bli ett bättre spel totalt sätt. Även om de kanske inte är snyggast.

Medlem
Medlem

Endast FM3 som visade ingame, tråkigt. Går ju inte att gämföra då.

GTs ferrari va dock sjukt snygg.

Medlem

Känns som GT5 fått så mycket mer tid att bli riktigt bra, Forza känns det mer som de stressar ut.

GT5 har ju antalet bilar på sin sida också, bara det är ju en stor grej i ett bil spel.


signatur

AYY LMAO

Medlem

Och såklart det är ingame på GT5 videon, du bör kolla youtube finns en del riktigt sjuka videos där på GT5, vilka detaljer


signatur

AYY LMAO

Medlem
Skrivet av Sito:

GT5 äger ju Forza hur lätt som helt. Ferrarin i Forza ser ut som en plastbil utan några detaljer, pinsamt M$.

Nu var ju alltså GT5-filmen förrenderad

Medlem
Skrivet av Sito:

GT5 äger ju Forza hur lätt som helt. Ferrarin i Forza ser ut som en plastbil utan några detaljer, pinsamt M$.

Håller med dig där. Visst fm3's ferrari var fin. Men allt som allt, så tycker jag gt5 överglänser fm3

Medlem

Mm det var som jag trodde då, synd att den var renderad. Då går det inte att jämföra, FZ borde införa detta i nyheten för att slippa lura folk.

Då föll valet helt plötsligt på Forza3! Modiga nog att visa själva spelet, och snyggt var det!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Inaktiv
Skrivet av Adex:
Skrivet av Sito:

GT5 äger ju Forza hur lätt som helt. Ferrarin i Forza ser ut som en plastbil utan några detaljer, pinsamt M$.

Nu var ju alltså GT5-filmen förrenderad

Mm och Sito tror att han kan så himla mycket. Skillnad att visa en Trailer och Ingame.

On: Kommer bli jämt och tror att båda spelet kan bli riktigt bra.

Medlem

Grafiskt så föredrar jag GT5, dom har varit ute efter att skapa en grafikmotor där grafiken ser mer realistisk ut, när det däremot kommer till spelkänsla så föredrar jag FM3 och tycker att det är mycket roligare att spela. Så kommer såklart att köpa båda alternativen.

Edit: syftar nu inte på dessa två trailers utan på det jag sett från gameplayvideos på nätet.

Medlem

signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Jag ser dock inte att det blir en kamp egentligen, inte för att ngn av dem är bättre utan för att de är såpass lika och de kommer att köpa av respektive plattforms användare.
PS3an hade för ngra år sen övertaget med att vara GT's hemmaplattform, men nu har Forza etablerat sig så det spel som "vinner" blir det som har flest racingfans.

Själv äger jag bara en PS3a och kommer att köpa GT5 så fort det finns i butikerna.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

En annan grej som gör det svårt att jämföra är ju att GT5 renderar 2,073,600 pixlar medans Forza3 renderar 921,600. Alltså inte ens hälften så mycket.

Medlem

eh, varför släppa en för-renderad trailer?? Ok när man renderar en film med handling som många spel gör, men ett bilspel utgår man ju ifrån att det är in-game.... dåligt!

I vilket fall så är säkert inte grafiken någon av spelens brister om dom har några, utan det viktigaste är ju såklart att dom har bra känsla och realism (om dom ska utge sig för att vara simulatorer).

Medlem

Det jag länge saknat i GT är dock events, det enda man har är ett lopp, ibland kan du få ett kval, var är race-ieventen med allt som finns RUNT racing, varför kan jag inte bli draftad av ett nybörjarteam med egna sponsorer (påhittade är ok), där du även får känslan av att ha ett team som verkligen jobbar med bilen och sen jobba mig upp till bättre team med bättre melaniker etc.

Post-race telemetrics skulle vara trevligt oxå...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Jag kan inte förstå att folk snurrar in sig så mycket på grafiken!!!

För mig handlar de om rätt propotioner, vrålande motorer och en hejdundrands körglädje! Detta har aldrig GT5 levererat. Och nej jag tycker inte att NFS är ett bra spel. Med körglädje menar jag värklighetstroget lek med monsterbilar. Jag har hittat 2 spel som levererar detta. Forza 2 och Test Drive.

GT5 har ett fint skal men jag vågar svära på att det kommer vara 100ggr roligare att köra FM3. Dessutom verkar de erbjuda mer möjligheter.

Medlem

alltså minns INGEN hur GT prologue va? de visade EXAKT lika vackra filmer, men när spelet kom vart det SNYGGT men inte i närheten utav vad filmerna hade visat.... så jag vågar fan inte lita på dem igen... forza vet jag ser bra ut, och är roligt att köra... båda är bra "bilsimulatorer" men forza hade jag störst spelglädje i utav de 2 föregångarna iaf.

Medlem

Hmm, det ska bli intressant och se vad recensionerna säger om båda spelen när de släpps!

Bägge spelen ser oerhört bra ut än så länge...

Skriv svar