Infinity Ward kan gå ifrån Call of Duty

Robot
Medlem
Infinity Ward kan gå ifrån Call of Duty

Så länge folk köper skiten så kommer dem att pumpa ut spel, annat är bara skitsnack..

Inaktiv
Medlem

Det skulle vara coolt att se vad dom kan göra utanför Call of Duty serien. Så jag hoppas faktiskt att dom gör något annorlunda efter Modern Warfare 2.

Medlem

Vi har sett de mesta redan, inget nytt under solen, dock kan man presentera variationerna på olika sätt; bättre grafik, bättre storymode och dyl. Men överraskad, det blir man inte ofta.

Ge mig Call of Duty Vietnamn med maffiga strider och en tät djungel med, fukt, regn och ett helvete. Så kan ni utveckla Call of Duty serien


signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, XFX 7900XTX, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus // Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Medlem

givetvis kan de inte hålla på med modern warfare i all evighet. tycker knappt det är en nyhet värd att skriva.

Medlem

Varför inte nord och syd eller en sci-fi titel? Då har dem iaf petat lite i fler områden.

Själv vill jag ha dem tillbaka till ww2 då cod1 och cod2 är mina favoriter som jag dock inte spelar idag på grund av alla hackers och cheaters.

Medlem

Hmmm... Känns som att MW 2 skulle kunna vara ett bra avslut på CoD serien.

Men kan ingen jävel fråga dom vad systemkraven till CoD MW 2 är till PC så man kan boka det någon gång innan det är "försent"???

Lite mer än en månad kvar nu och inga systemkrav tillkännagivna än! Vad är detta??


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv
Skrivet av Remus:

Hmmm... Känns som att MW 2 skulle kunna vara ett bra avslut på CoD serien.

Men kan ingen jävel fråga dom vad systemkraven till CoD MW 2 är till PC så man kan boka det någon gång innan det är "försent"???

Lite mer än en månad kvar nu och inga systemkrav tillkännagivna än! Vad är detta??

Är det verkligen så svårt att lista ut själv? Om din dator klarar av world at war så kommer du att kunna köra mw2 utan problem? (de har BARA uppgraderat motorn lite)

Inaktiv

Vietnam ska det va, härlig musik, härliga vapen.

Inaktiv
Skrivet av kebbe:

Så länge folk köper skiten så kommer dem att pumpa ut spel, annat är bara skitsnack..

Låter som löneförhöjarsnack, kanske vill de att Activision betalar mer.

Medlem

Så länge dem man far tillbaka till "post-apokalyptiska ryssland", eller vars man nu än var, och en grym sniper bana så blir jag nöjd.


signatur

Yeah well, you know, thats just like your opinion, man

Medlem

IW får gärna fortsätta med Cod-serien, det är ju trots allt deras licens!
Men däremot Treyarch kan komma på en egen licens så att det inte blir ett nytt Cod varje år! Det kommer för ofta som det är nu, enligt mig!

Inaktiv

Gör ett CoD: Vietnam eller Korea , sen kan de sluta.


signatur

War never changes.

Medlem

finns ju massor me konflikter som korea kriget, vietnam kriget också, fast ett COD i sci-fi setting skulle kanske vara coolt också

Medlem

Hoppas dom fortsätter!
Dom gör bra spel!!!!XD

Medlem

Mindre scriptade sekvenser i alla spel tack.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

IW har inte gjort något bra spel på mycket länge (Se allt efter CoD1) så de får gärna göra något helt nytt.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Mindre scriptade sekvenser i alla spel tack.

Hela COD-seriens singleplayer bygger på scriptade händelser, så jag tror nog att de kommer fortsätta med det.

Medlem

Efter MW2 så borde IW dumpa COD och ge hela licensen till Treyarch och börja utveckla en ny spelserie.


signatur

I got a Goldenshower.

Skrivet av Runken:

givetvis kan de inte hålla på med modern warfare i all evighet. tycker knappt det är en nyhet värd att skriva.

Exakt... är ganska självklat att det inte blir så många till


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Som alla utvecklare borde göra!

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Mindre scriptade sekvenser i alla spel tack.

Jotack de vore trevligt... men å andra sidan så är det ju de skriptade scenerna som berättar storyn... i stort sett... så utan dem vore det lite tomt.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Så länge folk köper skiten så kommer dem att pumpa ut spel, annat är bara skitsnack..

precis, world at war var ju så sunkigt men ändå köpte folk skiten

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av Dumlen:

Mindre scriptade sekvenser i alla spel tack.

Jotack de vore trevligt... men å andra sidan så är det ju de skriptade scenerna som berättar storyn... i stort sett... så utan dem vore det lite tomt.

Half Life 2 scriptar riktigt jävla bra. Där är det varierat och man tänker inte på det. Vissa sekvenser i CoD-serien är ju coola. Men striderna är pisstråkiga och oftast övertygar inte scriptandet.

Jag är så jäääävla trött på att behöva avancera fram till en speciell trigger för att få slut på det ändlösa spawnandet av fiender. Och ens kamrater har förbestämda platser där de tar skydd och rör sig inte fören du, och endast du, tar dig till den där triggern.

Snackas alltid om vilken inlevelse och krigskänsla CoD har. Skitsnack säger jag. Känns inte som krig när man mejar ner 100 fiender på samma plats under 10 minuter och de bara fortsätter komma. Dina kamrater står bara och softar bakom någon vägg, t o m gruppledaren som tidigare tjatade om hur bråttom det var verkar ha tröttnat.

Men sen, plötsligt vaknar dina polare till och samtidigt slutar fienderna komma. Men 10 sekunder senare händer precis samma jävla sak, och så fortsätter spelet tills credits rullar. Typ...

Det är väl kanske inte det man kallar att scripta precis. Men jag är jävligt trött på den oerhört styrda och artificiella upplevelsen som CoD erbjuder. Linjära spel har jag inget emot, men jag känner bara att CoD försöker lura mig hela tiden med massa dåliga tricks, som att kasta miljoner fiender på mig tills jag når den där triggern eller scriptade sekvenser som inte övertygar eller är så upphetsande som de försöker vara.

Medlem

Jag klarar inte av att spela COD-spelen, känner mig så töntig springa omkring där som värsta Rambo och döda tusentals människor utan att bry mig det minsta. Hde tom svårt att spela igenom Killzone 2 av samma anledning men iom att det är sci-fi så ville jag gärna se hur de "tänkt" med banorna, men d va ganska tråkigt i slutändan

Medlem

Jag klarar inte av att spela COD-spelen, känner mig så töntig springa omkring där som värsta Rambo och döda tusentals människor utan att bry mig det minsta. Hade tom svårt att spela igenom Killzone 2 av samma anledning men iom att det är sci-fi så ville jag gärna se hur de "tänkt" med banorna, men d va ganska tråkigt i slutändan

Medlem

Finns många krig kvar o göra spel på. Som Vietnam och Korea-kriget. Den som lever får se.

Medlem

oavset så kommer nog dom bara släååa top spel! men tror att cod serien kommer över leva ett bra tag till:)


signatur

Spela spel är kul ibland.

12
Skriv svar