Om Monkey Island 2 utvecklats med CryEngine

Robot
Medlem
Om Monkey Island 2 utvecklats med CryEngine

AWESOME!!!!


signatur

OORRYYEE!!

Medlem

Ohyggligt imponerande!!!


signatur

Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry

Medlem

Haha, underbart, blev monkey island sugen nu bara för det:)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Finns inte ord som beskriver hur sexigt detta är.

Medlem

Och folk säger att grafik inte spelar nån roll. Jag kissade nästan på mig när jag såg det här!


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem

Not Found

The requested URL /projects/monkey.htm was not found on this server.

:<

Sitter pa en skitig skoldator just nu, far ta och kolla upp det nar jag kommer hem istallet. (Kan ej kolla pa t.ex youtube. )

Medlem

Spretigt så grafikern i en mår dåligt när han mixat crysisnatur med cartoon-byggnader.

Men det finns ju lite intressant bakom konceptet. Länge sedan man såg ett cartoon-style-spel som krävde highend-hårdvara. Hur snyggt skulle det inte bli om man gjorde det som ett stilval istället för en kompromiss för att låta lowend-burkar få vara med *harkel*bfheroes*harkel*.

Medlem

Imponerande! Skaparen har verkligen lyckats fånga den äkta Monkey Island-känslan. Mera sånt!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Mycket snyggt! Mindre kul när han börjar springa runt och kasta krabbor..

Medlem

det enda jag va besviken va att de hade realistiska moln... Det är molnen som gör monkey island spelen annars va den KUNG

Medlem

Riktigt grymt! Sen så är han ju inte bara "en moddare" utan han jobbar faktiskt på CryTek.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Not Found

The requested URL /projects/monkey.htm was not found on this server.

Samma fel här. Och startsidan på domänen är ett adminverktyg så jag gissar att det varit en serverkrasch eller liknande som det inte återställts från ännu.

/ LordDaimos

Medlem

Tyckte inte det funkade riktigt, för stor skillnad på grafiken.

JB
Medlem
Medlem

haha underbart vackert


signatur

Dum di dum dum dum
http://sultansblogg.se

Medlem

Fyfan vad grymt. Varför lät dom telltale games göra fula episoder när spelet borde ha sätt ut någonting liknande som i det där klippet >_<

Medlem
Medlem

Wow

Skrivet av noaxark:

Och folk säger att grafik inte spelar nån roll. Jag kissade nästan på mig när jag såg det här!

Hehe, 3D-grafiken har äntligen kommit ifatt 2D-grafiken?

Medlem
Skrivet av Garenth:

Riktigt grymt! Sen så är han ju inte bara "en moddare" utan han jobbar faktiskt på CryTek.

Fast om han arbetar med det på sin fritid för att han själv tycker det är kul så borde han nog räknas som en moddare. Fast förstår precis vad du säger att han har väldigt stor erfarenhet med CryEngine.

Inaktiv

O snajs! Imponerande!

Medlem

uj det där var nice


signatur

Den som kan tala väl kan ljuga väl.

Medlem

Älskar musiken!

Jh
Medlem

..om ändå Telltale kunde göra något liknande..


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Medlem

Oh... ett nytt komplett Monkey Island-spel som använder sig av den här motorn vore oerhört välkommet. ^^

Btw... det är inte grafiken som gör Monkey Island-spelen bra. Det är storyn och känslan i spelen.

Medlem

Tyckte den mest visade vad själva CryEngine redan gick för, typ dess sexiga vatten och ljus effekter.

Medlem

Sablar va imponerande! Killen är grymt begåvad, snacka om att hitta den rätta känslan till fullo. Grymt!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Inaktiv

Kul idé, men skulle hellre köra upp en kaktus i mitt anus innan jag spelar ett MI spel första person. Inget kommer att slå MI2 orginalet. Bästa point and click spelet ever.

QRT
Medlem

jävla fyfan va snyggt

12
Skriv svar