Spana in effekter i OFP: Dragon Rising

Robot
Inaktiv
Spana in effekter i OFP: Dragon Rising

underbart! fina effekter

Medlem

Underbart!!!!:D


signatur

cags

Medlem

så nice!:up::up::D VILL HA NU!:D

Medlem
Medlem

Ser riktigt bra ut, vad annars kan man skriva? Riktigt bra att de bryr sig om detaljerna, det är ofta det som höjer känslan på alla nivåer.

Medlem
Inaktiv

Kan inte vänta längre till näst-nästa vecka >< Vill ha det NNUU!!!!

Medlem

Jag som alltid älskat detaljer i precis allting, precis allting älskar detta så jävla mycket. Får en liten tår i ögat när jag ser detta.

Jag tror jag har en fetisch för detaljer....

Detta spelet kommer absolut få 9.0 av GT och 90% av PC Gamer. Sanna mina ord!

Det enda jag är orolig över är att dom inte släppt systemkraven än och det är 3 veckor kvar???? 2 veckor???

Sen skulle jag gärna vilja ha minst 2 st storstäder man kan springa omkring i och ta skydd och gå in i hus och sådant.

I OFP 1, Resistance och Red Hammer så var det väldigt lite detaljer i städerna och man kunde bara oftast gå in i ett rum och alla rum var i stort sett likadana. Ibland en med en trappa till övervåningen och sen tog det stopp där uppe med låsta dörrar.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Röken såg ganska snygg ut, men man kan ju undra över 2 saker:
kommer AI'n att påverkas av röken (line of sight i de flesta spel brukar betyda att AI'n ser dig igenom röken men du ser inte dem vilket är skitfrustrerande).
Varför har de inte brytt sig om att låta vindtrycket från helicoptern påverka röken när det nu lagt ner så mycket energi på allting?
Bara något som slog mig när jag såg trailern. Det är inget som förstör spelet tur nog

Medlem

Om jag måste dra in något negativt är det Animationerna på gubbarna, men sen vafan, villka spel har inte så det rycker efter en bil och rök? Finns ju förfan sedan Counter-strike med smoke (hehe) om än lite annorlunda. Inget som dem visa var väll egentligen särskilt nytt i just det spelet som inget annat spel inte har?


signatur

The King is Back

Inaktiv

ForrestFox nej AI kan inte se igenom smoken.

Jag trodde det var en ny film. såg den här förra veckan :S


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Lite sugen e man, men det kommer så mycket annat att detta får vänta.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av Remus:

Jag som alltid älskat detaljer i precis allting, precis allting älskar detta så jävla mycket. Får en liten tår i ögat när jag ser detta.

Jag tror jag har en fetisch för detaljer....

Detta spelet kommer absolut få 9.0 av GT och 90% av PC Gamer. Sanna mina ord!

Det enda jag är orolig över är att dom inte släppt systemkraven än och det är 3 veckor kvar???? 2 veckor???

Sen skulle jag gärna vilja ha minst 2 st storstäder man kan springa omkring i och ta skydd och gå in i hus och sådant.

I OFP 1, Resistance och Red Hammer så var det väldigt lite detaljer i städerna och man kunde bara oftast gå in i ett rum och alla rum var i stort sett likadana. Ibland en med en trappa till övervåningen och sen tog det stopp där uppe med låsta dörrar.

Burkarna som användes på mässan i tyskland för ett par månader sedan hade följande specs:

Windows Vista Ultimate
Intel Core2 Quad CPU @ 2.66GHz
3068MB RAM
NVIDIA GeForce 9800 GT
1680 x 1050

Medlem

Jaha okej! Så läste jag på deras officiella forum att systemkraven kommer vara lite "snällare" av en moderator där!

Fan vad glad jag blir! Bokar denna vecka tror jag!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Det här ser riktigt, riktigt bra ut.

Don't get me wrong, äger och upskattar Arma2 mycket. Men ibland så vill man ha något mer polerat, mer cinematiskt och något som är enklare att bara hoppa in i. Dragon Rising verkar uppfylla dessa krav med gusto.

Medlem
Skrivet av Remus:

Sen skulle jag gärna vilja ha minst 2 st storstäder man kan springa omkring i och ta skydd och gå in i hus och sådant.

Nu när du säger det, finns det NÅGON stad/by/samhälle (större än de 6 hus man sett i trailers) i detta spel. Dom snackade mycket om "massive world", men har vad jag vet inte nämnt något om städer.


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem
Skrivet av Erenthal:

Det här ser riktigt, riktigt bra ut.

Don't get me wrong, äger och upskattar Arma2 mycket. Men ibland så vill man ha något mer polerat, mer cinematiskt och något som är enklare att bara hoppa in i. Dragon Rising verkar uppfylla dessa krav med gusto.

Håller helt med, hinner inte riktigt komma igång med Arma innan man måste avsluta för andra sysslor.

Bara hoppas att laddningstider inte blir dryga bara...


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem

Gud vad skönt att konsolerna äntligen får en MILSIM och inte bara pc spelare hela tiden, ser fram emot att köra co-op genom hela kampanjen med 3 polare och sen ge mig ut i mp och köra lite real life tactics... SPÄNNANDE!!!


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av Baxalasse:
Skrivet av Remus:

Sen skulle jag gärna vilja ha minst 2 st storstäder man kan springa omkring i och ta skydd och gå in i hus och sådant.

Nu när du säger det, finns det NÅGON stad/by/samhälle (större än de 6 hus man sett i trailers) i detta spel. Dom snackade mycket om "massive world", men har vad jag vet inte nämnt något om städer.

Tyvärr finns det inte några större städer på Skira, det är mer småbyar, armebaser, fabriker etc.. och alla icke militära har lämnat ön, så endast PLA, Ryska soldater och U.S då.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Explosionerna var riktigt fula...

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Varför har de inte brytt sig om att låta vindtrycket från helicoptern påverka röken när det nu lagt ner så mycket energi på allting?

Rök med riktig fysik är väldigt beräkningskrävande, finns knappast kraft kvar för det på dagens konsoller. Jag vet bara ett spel som har det i dagsläget, Batman: Arkham Asylum om man kör på dator med PhysX påslaget.

Medlem

ååhh the porr 8))) thermanvision ser underbart ut, take that arma 2!


signatur
Medlem

Nu har jag bokat CoD MW 2 och OFP DR!! Jag kan knappt vänta!

På tal om detaljer så hoppas jag att liken och vraken av fordon är kvar jäävligt länge!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Detta kommer bli så jädra nice! Ser riktigt grymt ut.


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

Ja, gillar man combatsims light så är nog det här kanon. Fast tror nog att BF2 slår detta på näsan när det gäller arkadshooters.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av fisk:

Ja, gillar man combatsims light så är nog det här kanon. Fast tror nog att BF2 slår detta på näsan när det gäller arkadshooters.

Det är kanske sant.

OFP: DR ockuperar en position i näringskedjan som är lite speciell. Spelet ligger någonstans mittemellan BF2 och Arma2. Inte lika arkadigt och lättvindigt som BF2, inte lika djupt och bestraffande som Arma2. Om detta sen är till spelets nackdel eller fördel när det släpps är fortfarande oklart. Jag vill tro, och tror faktiskt, att det är en fördelaktig position, som kan stjäla spelare från båda segmenten.

Medlem

Var det låg upplösning i videon lr? Tyckte det såg så ut, typ consol grafik... Hoppas pc mkt bättre

Medlem

Extremt bra!De ser så grymt ut


signatur

F.E.A.R = Fuck Everything And Run

Medlem

*Drömmer, och hoppas, att den parallella utvecklingen till konsol inte kommer påverka PC-versionen negativt* :/


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

12
Skriv svar