"Konsoler överlägsna för MMO"

Robot
Medlem
"Konsoler överlägsna för MMO"

Löjligt!

MMO:s fungerar aldrig på en konsol, eller jo okej en B-gratis FPS "MMO"

Medlem

lol på turbine


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Hmm, lite falsk matematik här i min mening!
Dessutom får man dock först fixa vad jag anser är det största problemet med konsol online spelandet = lagget.
har 24/10 telia och på min kära dator spelar jag alla spel laggfritt, men nere på konsolen om jag då spelar GTA IV, Street figther IV, Fifa09, killzone 2, då tyvärr laggar det även om jag har tp-kabel -.-

Medlem

Konsoll suger pung, så enkelt är det. Handkontroll är endast lämpat för bilspel och eventuellt nån Super Mario-historia.

Lägg ner skiten tycker jag.

PC is the shit.

Medlem

Inte en helt omöjlig tanke. MMO skulle funka hur bra som helst på konsol. Men kravet för det måste dock vara att man fortfarande lirar med mus och tangentbord enligt mig.

Knusseljohan--> Sitter på Tele2 8mbit. Har aldrig någonsin märkt av mer lagg på mina konsoler än på datorn. Så att dömma ut konsoler för att deras nät laggar faller ganska platt. Kör online en hel del på min ps3 och har bara en gång svurit över att LBP laggade, dock så gick nätet ner totalt straxt därefter så det var knappast ps3´ans fel.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

inte en chans

Medlem
Citat:

Skillnaden som gör de båda konsolerna "överlägsna" är dock att medan pc-marknaden har stenhård konkurrens så är onlinerollspelandet så gott som oexploaterat på konsolmarknaden.

Jag som trodde konkurrens var något bra och önskvärt, fast det är kanske bara ur kundens perspektiv.

Fy va arg man blir.
Jag ger inte upp min PC!!!

Jag säger en sak, moddar!

Klart MMORPG:n kommer utvecklas till konsoler i stor skala väldigt snart. Kan väl inte komma som en överraskning för någon.

Medlem

vad peak_performance säger.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Jag skulle inte ha nagot emot MMOs pa konsol, slaeng in keyboard/mouse support sa blir det fint.
Har dock inget emot att fortsatta spela MMOs pa datorn som det ar vid nulaget.

Medlem
Skrivet av b0bl00i:

Konsoll suger pung, så enkelt är det. Handkontroll är endast lämpat för bilspel och eventuellt nån Super Mario-historia.

Lägg ner skiten tycker jag.

PC is the shit.

Fail. Har du testat God of War, Ratchet and clank, Devil May Cry eller liknande tredjepersonsspel? Mycket bättre med kontroll. Därför gjorde man Gamepads till PC.


signatur

Rawr

Medlem

Hoppas det kommer bra ventrillo/teamspeak till konsoll då?


signatur

Welcome to the Manglerdome

Inaktiv
Skrivet av Crawller:
Skrivet av b0bl00i:

Konsoll suger pung, så enkelt är det. Handkontroll är endast lämpat för bilspel och eventuellt nån Super Mario-historia.

Lägg ner skiten tycker jag.

PC is the shit.

Fail. Har du testat God of War, Ratchet and clank, Devil May Cry eller liknande tredjepersonsspel? Mycket bättre med kontroll. Därför gjorde man Gamepads till PC.

Fail? Samtliga titlar du listade är vad jag kategoriserar som "konsoll skräp" och kan knappast jämnföras med ett MMO-spel som nyheten handlar om. Tänka sig spela WoW med en gamepad... skulle inte tro det. Men utvecklare har ju en tendens att hitta lösningar som fördummar spel så de även passar konsoller, med priset att spelet oftast blir totalt värdelöst, men men...

Medlem

i stället för att överge pc så borde dom försöka utväkla ett nytt oprativsystem som är inriktat för gamers (windows är inte det)


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem
Skrivet av morfin91:

i stället för att överge pc så borde dom försöka utväkla ett nytt oprativsystem som är inriktat för gamers (windows är inte det)

Jepp, ett operativsystem som inte äter upp alla resurser på PC:n.


signatur

yolo

Inaktiv
Skrivet av warh0g:

Hoppas det kommer bra ventrillo/teamspeak till konsoll då?

XBOX 360 har Xbox Live Party.
Vad gäller PS3 vet jag ej.

Medlem

Problemet med MMOs till konsoler som jag ser det är kommunikation mellan spelare, som är en viktig del. Många har inte mikrofon och att skriva med en vanlig speldosa tar evigheter... Och även om alla har en mikrofon, hur funkar det då i större städer till exempel? Det kommer ju vara ett jävla kackel när alla ska skrika att de säljer ett "Sword of Overkill +20".

Medlem
Skrivet av Döbringer:
Skrivet av morfin91:

i stället för att överge pc så borde dom försöka utväkla ett nytt oprativsystem som är inriktat för gamers (windows är inte det)

Jepp, ett operativsystem som inte äter upp alla resurser på PC:n.

Varken XP eller Vista är idag inte på något sätt "krävande"
Windows är så "gamer" friendly som det kan vara så det finns ingen anledning att utveckla ett nytt OS bara för att folk är för korkade för att optimera sina grejjer.

Vill du ha mer frihet kan du gå över till ett unix baserat OS i stället för att gnälla.

Medlem

Vad alla ska vara bakåtsträvare, varför tror ni det går så bra för konsoll marknaden? Kanske för att folk tycker den är bra. Varför tror ni det går så bra för FPS spel på konsoll (Halo, Killzone, COD)? Kanske för att folk tycker det är bra.

Hade handkontrollen vart skit som många påstår skulle nog folk inte köpa konsoller från första början. Men tydligen så funkar det, och om en utvecklare vill gå från normen med MMO för PC med mus och tangentbord så kan man väl låta dem göra det utan att basha deras ideér bara för att man själv hellre spelar spel på PC.
För övrigt tror jag att om rätt utvecklare får göra ett MMO till en konsoll så kan det bli guld, precis som det ser ut på PC sidan.


signatur

Solo indie utvecklare - https://www.frostward.com/

Medlem

Nä men vad smart, det enda de tänker på är pengar. "MMO är bättre till konsol för att vi kan tjäna in mer pengar på det" D'oh! Mer folk med passion i branschen, snälla.

Medlem

Jag hoppas ju på dom på "gaming alliance" elr vad dom nu än heter... Med Nvidia, Windows och dom, som försöker ju på att satsa på att göra pnc bättre.. Och ja visst en gaming anpassad operativ system skulle sitta fint.

Och jag hoppas dom lyckas... jag står inte ut med konsoll nördarnas "argument" att "konsoll är bättre"

I EN enda punkt är är konsoll bättre i mina ögon... man behöver inte tänka på specs... och det är allt.
Och ja... man spela på soffan?! (lazy much)?

Trots att kosoll är billigare är spelen INTE det. Man "tjänar" inget på det, så det så.

Och sen vill jag påpeka att PC hådvara pris minskar hela tiden... det är bara för att kidsen föredrar kosoll för att de växer upp med den.

Medlem

Jag är ganska säker på att jag aldrig kommer att lira ett MMO på konsol. Även om man skulle kunna få spelen att fungera lika väl på en konsol som på en PC så handlar det om så mycket mer än bara själva spelandet. Jag vill kunna hoppa in i spelet och sen göra annat samtidigt, som att lyssna på musik, chatta på MSN osv. Om man kan göra allt det lika smidigt på en konsol, då kanske jag ändrar mig åsikt!

Inaktiv

Hur är det tänkt att man på något vettigt sätt ska kunna kommunicera utan mikrofon?

Medlem

Jaha, det låter som om han bara lyssnar på sig själv och inte inser att det finns stora problem att lösa innan det funkar smärtfritt.

Medlem

Det är möjligt. Släng till ett tangentbord och mus som standard till varje konsoll så funkar det säkert. Jag äger både PS3 och 360, men vissa spel föredrar jag verkligen att spela på PC. Exempelvis onlinerollspel, strategispel, managerspel och lite djupare rollspel vad gäller kontroll (tänker då inte på spel typ Fable 2, Mass Effect osv.) och framförallt eftersom de av nån anledning verkar dumma ner spel till konsoller fortfarande. Det finns en annan frihet i PC-spelen med moddar osv. med.

Medlem
Skrivet av MasterKJK:

Jag hoppas ju på dom på "gaming alliance" elr vad dom nu än heter... Med Nvidia, Windows och dom, som försöker ju på att satsa på att göra pnc bättre.. Och ja visst en gaming anpassad operativ system skulle sitta fint.

Vad har du för dator, är XP för resurskrävande?:)

Skrivet av MasterKJK:

I EN enda punkt är är konsoll bättre i mina ögon... man behöver inte tänka på specs... och det är allt.
Och ja... man spela på soffan?! (lazy much)?

Soffa - Datorfåtölj/kontorstol, what's the difference?

Medlem
Skrivet av anon_37986:

Hur är det tänkt att man på något vettigt sätt ska kunna kommunicera utan mikrofon?

Tror inte det kommer gå om man inte får ett sånt litet tangentbord till handkontrollen när man köper spelet.
Men med tanke på att man får ett xbox-live headset när man köper en xbox så ska väl brist på mikrofon inte vara något? Annars är dom juh inte dyra alls.. Vet inte om det är så fortfarande? ;o Fick med ett headset när jag köpte min kryssbox för ett par år sen dock.

Medlem

har aldrig fattat hur folk kan sitta och lira FPS på konsol, så slött och stelt så det finns ju inte.. som att spela tennis i permobil.

Skriv svar