Ny Wii-konsol 2011?

Robot
Medlem
Ny Wii-konsol 2011?

jag hoppas verkligen att nintendo drar fingrarna ur rumpan och hänger med next-gen och inte förlitar sig på motion kontroll skiten (som för övrigt är lame.) var lite små häftigt i början, men nu har vi sett det.


signatur

OORRYYEE!!

Medlem

Hoppas de bara inte koer med yoga spel igen.. Finns for lite hardcore gamer spel till konsollen(for min del i alla fall).

Medlem
Skrivet av Greeken:

jag hoppas verkligen att nintendo drar fingrarna ur rumpan och hänger med next-gen och inte förlitar sig på motion kontroll skiten (som för övrigt är lame.) var lite små häftigt i början, men nu har vi sett det.

Word.
De är fem år efter alla andra rent hårdvarumässigt, alltså helt i linje med deras naturliga utveckling. Kudos, Nintendo. Verkligen.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

inK
Medlem

Goda nyheter, Nintendo!


signatur

Every trophy counts...

Medlem
Skrivet av Greeken:

jag hoppas verkligen att nintendo drar fingrarna ur rumpan och hänger med next-gen och inte förlitar sig på motion kontroll skiten (som för övrigt är lame.) var lite små häftigt i början, men nu har vi sett det.

wörd

Medlem

Så dom kan spruta ut mer shovelware? Skulle inte direkt förvåna mig, nej.

Medlem

Nintendo borde lägga ner sina konsoler och satsa på det dom gör bäst, spel.


signatur

yolo

Medlem

wii var ju oldschool innan den ens kom ut ju.

Inaktiv

Personligen så tycker jag att Wii's kontroll system är roligt, de enda de borde fixa med sin nya generation är hårdvaran, vilket kommer bli ett stort problem.

För om den ska vara lika kraftfull som dagens 360&PS3 så kommer den ju ändå vara "svagare" än Micro$ och Sony's nästa.

Medlem

vore ju nice om dom gjorde en konsol som man faktiskt var intresserad av, jag har alltid uppskattat nintendo innan wii kom ut. dom har ju inte haft problem förr direkt.

NYA N64 nu för FAN!

Medlem

Grattis nintendo, då är ni prestandamässigt 6år efter konkurrenterna....igen...
Synd att folk endå köper nintendos skit till överpriser...


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Hoppas för Nintendos egen skull att dem gör en konsoll som klarar av bättre spel.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

haha, vad ni gnäller...

MFC
Medlem

Optimister!

Var glada om det kommer NÅGON ny konsoll innan 2015


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Kan hända att Nintendo till slut insåg att man inte kunne sälja Mario-skitet i all evighet medan Xbox 360 och PS3 får alla dem riktigt häftiga titlarna.

Våga man tro på en ny era á la SNES? Ge mig genast skitet i sådana fall!!

Medlem
Skrivet av McKinley:

Kan hända att Nintendo till slut insåg att man inte kunne sälja Mario-skitet i all evighet medan Xbox 360 och PS3 får alla dem riktigt häftiga titlarna.

Våga man tro på en ny era á la SNES? Ge mig genast skitet i sådana fall!!

Vad insåg dom, att dom tjänar för mycket pengar på "Mario-skitet" isf?

Medlem
Skrivet av zyr0k:
Skrivet av Greeken:

jag hoppas verkligen att nintendo drar fingrarna ur rumpan och hänger med next-gen och inte förlitar sig på motion kontroll skiten (som för övrigt är lame.) var lite små häftigt i början, men nu har vi sett det.

Word.
De är fem år efter alla andra rent hårdvarumässigt, alltså helt i linje med deras naturliga utveckling. Kudos, Nintendo. Verkligen.

Helt i linje med deras naturliga utveckling? Ursäkta? Gamecube var betydligt kraftigare än PS2 så där låg dom inte efter inte.

Och säg vad ni vill om Mario; Super Mario Galaxy är fortfarande bland de bästa spelen släppta denna generation och förmodligen bland de bästa spelen någonsin, och grafiken är bra. Inte bra för att vara på Wii utan den är bra, punkt. Men jo, i HD vore det SMASKENS

Nintendo kan göra bra spel, det är tredjepartsutvecklarna som sviker oss. Har dock aldrig haft lika kul med en PS3:a som jag haft med ett Wii, ska jag spela "hardcore"-spel så har jag en PC

Medlem
Skrivet av noxi:

haha, vad ni gnäller...

Billigaste Wiin kostar nu enligt prisjakt 2 448:-

och billigaste 360 1 938:-

rätt otroligt ändå va,, hur en wii kan ligga så mycket över två tusen spänn samtidigt som den är 2 generationer bakom 360 och ps3an idag.

Medlem

Det var lite dåligt att nintendo inte gjorde det från första början. Det är så många spel som hade gjort sig bra på den.
T.ex så har jag några nintendospelande polare som blev jätte depp på att inte recident evil 5 kom till Wii (dom tyckte så mycket om 4:an på Wii). Och sen en titel som Protopype hadde ju ägt fett på Wii, tänk er att plocka upp en person och slunga iväd den med WiiMoten

Medlem

Hade det varit lika mycket gnäll ifall Wii inte hade varit så populär som den är? xD

Medlem

Fasiken, helt meningslöst att spela Wii i 1080P.

Och att Wii nu är dyrare än Xbox 360 beror nog på kontrollerna och att Windows subventionerar sina lådor.

1
Skriv svar