Minst en stor uppdatering till Aion årligen

Robot
Minst en stor uppdatering till Aion årligen
Medlem
Minst en stor uppdatering till Aion årligen

Grymt!
Alla som inte har gjort det ännu, gå med i fz guilden! (Länk i signaturen..(Korturl).)


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Om spelet hade vart det minsta roligt hade ja definitivt lirat detta nu, synd att de va som andra koreanska mmos

Medlem

Sitter i kö och väntar på att få komma in på servern just nu...


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

Håller med. Känner mig bestulen på mina pengar. Hur ska servarna palla på fredag när spelet släpps när detta bara är "Headstart" då inte änns alla spelar än.

Ska sitta och köa i 5 timmar för att komma in. Känns verkligen skit bra.

Fixa istället uppdateringar så att man kommer in.

1 : Fler channels!
2 : Fler Servrar!

Medlem

Sitter i kö för att komma in nu... IGEN... Plats 1000 av 3300 x)
Man tycker ju att det borde finnas plats för lite fler folk såhär tills headstart/release.

Medlem

PS det finns servrar som inte har vidare lång kö, sedan finns de de som har +3000 i kö.

Vad de försöker göra innan de öppnar upp fler servrar är att balansera ut spelarna, Det blir bättre i längden när spelarna är balanserade rätt, så inga servrar blir tomma.

Så vist får vi lida pin, men det lär bli bättre ganska så snart må jag tro. Något de borde dock göra är att disabla alla shoppar, de som är i det modet loggas aldrig ut, finns +1000 ungefär på den servern jag spelar på. Det hade hjälpt en HEL del.

Medlem

I have my aion this game!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Fan va skoj de skulle vara att va med i en FZ guild ändå, synd att spelet va as tråkigt

Blev lvl11 i betan sen starta ja de aldrig igen.
Kändes som att spela WoW med äcklig japansk design.

Inaktiv

MrBanzaiman jag förstår dig. Men har man betalat för en Headstart så ska dom på något sätt försäkra en att kunna spela då? Det kallas ju faktist " Förbokningserbjudande ".

Dessutom blir man kickad när man stör i kö i två timmar automatisk för att man är "afk". Hur kan man vara afk när man väntaR?

Aja vi får hoppas att dom fixar det.

Medlem

Lirade Closed Beta, kan hålla med om att det var en stor besvikelse. Synd, det såg väldigt lovande ut.


signatur

Xbox 360 Arcade "Jasper" 120GB

Medlem

blir så irriterad på svenskar som skriver på svenska i general chat, respektera att det finns olika nationaliteter i servern som inte förstår ditt språk, skriv på engelska för tusan

Medlem

Blir intressant att se hur många som har lämnat Aion efter första månaden.

Kommer ihåg då man körde headstart på Warhammer online då var det också stora köer som varade i timmar och kolla på det nu btw så var det samma sak med Age of Conan.

Såg också att Eurogamer hade recenserat spelet nyligen de gav spelet 7/10 alltså ganska bra fast inget speciellt.

"If you don't like the sound of the Abyss, however - if you're the sort of player who likes an online world to bend to your whim, rather than bend you to its own - then committing to Aion is a gamble, because there's not much else to be wrung from it but the grind. A streamlined, structured, gorgeous grind, an addictive and even rewarding grind if you're that way inclined, but a grind nonetheless. An ultimately grim and unvarying pursuit. A string of key-presses, in the same endlessly repeating sequence, reaching to the moon and back. 2, 2, 3, 3, 5, 2, 3, 4, 5...


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Tror de tar miste på Lineage 2 och Aion. Att questa är imo inte att grinda.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Det är det ju visst om questandet innefattar "döda tio grodor".

Medlem
Skrivet av kimpaa88:

Lirade Closed Beta, kan hålla med om att det var en stor besvikelse. Synd, det såg väldigt lovande ut.

håller med

Medlem
Skrivet av Lord Payne III:

Det är det ju visst om questandet innefattar "döda tio grodor".

Inte om en specifik och välformulerad anledning anges?

Kan dock hålla med om att vissa quest främst i låg lvl innefattar lite grind, questen blir dock mer utförliga ju längre man spelar.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av gorman:
Skrivet av kimpaa88:

Lirade Closed Beta, kan hålla med om att det var en stor besvikelse. Synd, det såg väldigt lovande ut.

håller med

Får man fråga hur långt ni spelade?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Hoppade den server man ville alla svenskar skulle joina , så lite svenskar som möjligt desto bättre .
Själv kör jag på castor dock tagit lite lugnt dels igår var det ju hysteriskt

Idag satt jag o irritera mig på alla som var tvunget att diskutera wow så just nu alla som pratar wow för mycket i generel chat åker på min ban lista.

Men ligger på lvl12 iaf


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av v1ctory:

Tror de tar miste på Lineage 2 och Aion. Att questa är imo inte att grinda.

Beror på hur majoriteten av questsen ser ut på WoW så finns det många roliga dungeons att spela igenom och en massa roliga quests men på Aion verkar det vara annorlunda.

Despite the division of your adventuring into a mandatory Campaign thread and regular, optional quests, there's little choice. There's enough to cover your levelling, but only just, so you'll need to do almost every task you're given if you want to avoid pure grinding - and many of the quests are just disguised grind. Diversions from standard-issue kill-counts and measly drop-rates are rare, and you do occasionally hit walls of tough or group-only content that can be tricky to pick your way around or slog through if you insist on soloing. It's a narrow experience.

http://www.eurogamer.net/articles/aion-the-tower-of-eternity-...


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Suttit i kö i cirka 6 timmar... detta är löjligt.
Spelet är underbart men spelet är inte ens släppt, hur kommer det bli när de som bestämt sig för att köpa det utan att förhandsboka rycker in? ÄNNU längre väntetider?

Funderar lite på att byta server, fast en hel del vänner spelar där...(Perento)
Blev inget spelande idag, måste lägga mig strax och bara stått i kö. Hurra.

För övrigt, nice angående uppdateringarna!

Medlem

Låter som när WAR släpptes också, köandet alltså. Det var inte så kul.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

HP-sås på ägg? Fy bövelen!


signatur
Medlem
Skrivet av Luciphear:

Suttit i kö i cirka 6 timmar... detta är löjligt.
Spelet är underbart men spelet är inte ens släppt, hur kommer det bli när de som bestämt sig för att köpa det utan att förhandsboka rycker in? ÄNNU längre väntetider?

Funderar lite på att byta server, fast en hel del vänner spelar där...(Perento)
Blev inget spelande idag, måste lägga mig strax och bara stått i kö. Hurra.

För övrigt, nice angående uppdateringarna!

Ncsoft jobbar som galningar för att fixa dessa problem. Ge det lite tid så ska du se att det blir bättre..


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Förstår fan inte varför alla är så uppspelta över skiten, är som vilket annat asiatiskt mmo som hellst, fast man har vingar och kan köra instanser själv..

Medlem

Förstår inte varför alla är så otroligt negativa till spelet utan att ha annan kritik än: "Det är grindigt och asiatiskt" QQ


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Mycket grind är det då INTE.

finns folk just nu online som är lv 30, alltså de har kommit igenom 30 av 50 levlar. ( och det efter 28 timmar efter servrarna startades )

har själv inte spelat vidare mycket är lv 13. Men fokuserar mer på att utforska än att bara levla så fort som möjligt.

Förövrigt så Kastor ( har ingen kö till större delen) så för folk som klagar, bara att BYTA server.

Inaktiv
Skrivet av Hardboiled15:

Beror på hur majoriteten av questsen ser ut på WoW så finns det många roliga dungeons att spela igenom och en massa roliga quests men på Aion verkar det vara annorlunda.

Aion är markant mer grind, och questen är bara grundläggande mmo-quest. Trots det gillar jag spelet, men de som tänker testa bör vara medvetna om det. Det är också långsammare ur den aspekt att mobs tar längre tid att döda, det är mer downtime och det tar längre tid att levla (framförallt senare levels).

WoW satte en enormt hög standard med sin quest-motor i WotLK, det finns en enorm variation på quests, det finns massor av quests, det finns episka quest m.m. Väldigt svårslaget.

Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Mycket grind är det då INTE.

finns folk just nu online som är lv 30, alltså de har kommit igenom 30 av 50 levlar. ( och det efter 28 timmar efter servrarna startades )

har själv inte spelat vidare mycket är lv 13. Men fokuserar mer på att utforska än att bara levla så fort som möjligt.

Förövrigt så Kastor ( har ingen kö till större delen) så för folk som klagar, bara att BYTA server.

De kallas för powerlevlare och de är mycket snabbare än en vanlig person.


signatur

I got a Goldenshower.

1
Skriv svar