Football Manager 2010

Robot
Football Manager 2010

Football Manager är snart här igen! Visserligen precis som varenda höst, men denna gång har utvecklarna lovat att spelet är det bästa någonsin. Va, gör de det varje år också? Jaha, men denna gång tror jag faktiskt att Sports Interactive kommer att hålla sitt löfte.

#konami, #fifa-manager-09, #championship-manager


Medlem
Football Manager 2010 - första intrycken

Verkar lovande!


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem

Hoppas det. Tycker allt att man försämrat spelen lite de senaste 2-3 åren. Det här ser hoppfullt ut.

Medlem

Längtar, som alltid när FM ska släppas!


signatur

*Io Sono Interista*

Medlem

Längtar som fn. Synd att dom släpper det så jefla sent.

Medlem

Med FMs konstanta försämringar och CMs positiva utveckling vore det intressant att få en ordentlig jämförelse innan man bestämmer sig för vilket man ska köpa. Efter FM 2009 vete fan om jag är sugen på att över huvud taget fortsätta spela serien.

Inaktiv

Ser verkligen fram emot den uppfräschade och lite mer användarvänliga taktikdelen i detta spel. Det har varit den mest frustrerande delen utav CM/FM, inte för att det varit svårt utan för att det varit så förbannat tråkigt att sitta och pilla på olika reglage. Jag skiter i alla dessa slutbossar och allmänt fula gubbar, mentality-slidern är min nemesis i spelvärlden.

Medlem
Skrivet av sussicraN:

Med FMs konstanta försämringar och CMs positiva utveckling vore det intressant att få en ordentlig jämförelse innan man bestämmer sig för vilket man ska köpa. Efter FM 2009 vete fan om jag är sugen på att över huvud taget fortsätta spela serien.

vad exakt gick dålig i 2009?

Och jag har faktiskt börjat testa Championship manager 2010. måste säga det har saker jag vill se i FM men också saker som gör det sämre... först och främst är det ändå väldigt enkelt spel, bra för de som är nya i genren men samtidigt dåligt för mig som spelat dessa spel så länge jag kan minnas och gärna har lite utmaning. Jädrans svårt alltså. men jag kan bara inte släppa min kärlek till FM. svårt att ha 2 olika managerspel som man skall spela. går inte... finns inte tid eller plats. och då får FM komma först. med sin enorma databas, och alla möjligheter som ändå finns i det spelet.

jag ser fram emot fm 2010, samtidigt som det gärna kunde få vänta... har ett SÅ jädrans bra spel igång med en polare där vi kört en 9 säsoner nu och vill fortsätta, så lär ju börja spela 2 parallellt ett tag... typiskt.

MFC
Medlem

ingår det att kunna muta domare och spelare?


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

SI har även sagt att det kommer vara över 100 nya animationer i 3D motorn.

Medlem
Skrivet av sussicraN:

Med FMs konstanta försämringar och CMs positiva utveckling vore det intressant att få en ordentlig jämförelse innan man bestämmer sig för vilket man ska köpa. Efter FM 2009 vete fan om jag är sugen på att över huvud taget fortsätta spela serien.

Tycker allt att FM'09 var bra! Ser verkligen fram emot FM'10, det ska spelas vid varje möjligt tillfälle :D.

Medlem

FM är typ 40 tusen gånger bättre än CM för tillfället! CM04 var kung spelet men när FM2005 kom ut så har FM serien sprungit ifrån CM rejält.

Inaktiv
Skrivet av ante87:

FM är typ 40 tusen gånger bättre
än CM för tillfället! CM04 var kung spelet men när FM2005 kom ut så har FM serien sprungit ifrån CM rejält.

Inte så konstigt med tanke på att utvecklarna bakom dåvarande CM är de som är bakom FM. CM har endast namnet kvar.

Inaktiv

Tror faktiskt detta FM kan bli riktigt bra, Har redan förhandsbokat spelet så bara väntar tills det kommer

Medlem
Skrivet av Scream112:
Skrivet av sussicraN:

Med FMs konstanta försämringar och CMs positiva utveckling vore det intressant att få en ordentlig jämförelse innan man bestämmer sig för vilket man ska köpa. Efter FM 2009 vete fan om jag är sugen på att över huvud taget fortsätta spela serien.

vad exakt gick dålig i 2009?

Mitt problem med FM09 var att man prioriterade bort taktikupplägget för en kass matchmotor i 3D (som jag slutade att använda efter några få dagar) och löjliga presskonferenser som ställer samma fråga varje match.

Säg att du vill ha en yttermittfältare som går inåt i banan samtidigt som en forward går ut på kanten och täcker med i din taktik. När de tog bort löpningspilarna försvårade dom taktikmöjligheterna något otroligt. Eller säg en släpande forward, han måste du sätta som mer defensiv i mätaren och sedan om du ligger under gradvis under matchen flytta på mätaren mot en mer offensiv roll. Håller helt med d00mstr på den punkten.

Det är taktiken jag spelar FM för. Inte att diskutera spelarlöner eller svara på frågor om jag tänker sätta in en "tactical surprise" för femtielfte gången. Att kompromissa med den är att sabba ett helt spel för mig.

Medlem

Detta kommer bli bra, helt säkert.
I have faith.


signatur

Make 'em laugh; make 'em cry; make 'em wait.

1
Skriv svar