Inget Goldeneye som digitalsläpp

Robot
Medlem
Inget Goldeneye som digitalsläpp

Surt. Hade varit rätt schysst att kunna lira det i splitscreen på X360. Har jag inte gjort sen jag var 10 år

Medlem

De kan väl ge en vettig förklaring istället för att kommentera genom rent jävla skitsnack..

Medlem

Buuu...


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Typiskt Nintendo, förhindrar oss andra att få njuta av bra spel från en era då de faktiskt levererade högstaklassig underhållning till sina konsoler. Deras nuvarande taktik där de ska missunna oss kunder så mycket som möjligt bara för att de kan, känns bara deprimerande.
Bara den här nyheten leder till att jag kommer att bojkotta nintendos framtida produktioner och hålla mig till SNES/N64.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Dem kan väl ge en vettig förklaring istället för att kommentera genom rent jävla skitsnack..

Tanken var att MS skulle få släppa Goldeneye HD till Live arcade medan Nintendo skulle släppa originalet till virtual console, men av okända nledning ändrade sig Nintendo och förstörde möjligheten för någon att ta del av spelet. Troligen insåg de att MS skulle tjäna mer pengar på en remake och att fler skulle köpa en version med ny grafik än originalet vilket skulle ge Nintendo mindre pengar än konkurrenten.

På sitt nya hederliga manér bestämmer de därför att ingen ska få njuta av Goldeneye, "bättre att båda förlorar pengar än att Ms kan riskera att tjäna mer"verkar tankegången vara.
Det mest irriterande var att nyversionen var helt färdigutvecklad och bara väntade på tillstånd att släppas

Medlem

Nu får de ju ta sig i kragen.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av kebbe:

Dem kan väl ge en vettig förklaring istället för att kommentera genom rent jävla skitsnack..

Tanken var att MS skulle få släppa Goldeneye HD till Live arcade medan Nintendo skulle släppa originalet till virtual console, men av okända nledning ändrade sig Nintendo och förstörde möjligheten för någon att ta del av spelet. Troligen insåg de att MS skulle tjäna mer pengar på en remake och att fler skulle köpa en version med ny grafik än originalet vilket skulle ge Nintendo mindre pengar än konkurrenten.

På sitt nya hederliga manér bestämmer de därför att ingen ska få njuta av Goldeneye, "bättre att båda förlorar pengar än att Ms kan riskera att tjäna mer"verkar tankegången vara.
Det mest irriterande var att nyversionen var helt färdigutvecklad och bara väntade på tillstånd att släppas

Har du källa på det? För vad jag vet så är det lite filmlicenser som sätter käppar i hjulet. Att Nintendo skulle vara rädd för att Microsoft skulle tjäna mer pengar på en remake är befängt. VC-versionen skulle helt klart sälja mer.

För övrigt spelade jag detta spel i lördags med 3 andra kompisar. GoldenEyE-dag är vad vi kallar det när vi samlas & spelar det. 8)


signatur

Where one man falls,
another one stands.

Medlem

Det är Nintendos spel och inte MS eller Rares, MS kan ta och hålla sig borta från andras spel (vilekt dom aldrig brukar göra ändå iof.

Medlem
Skrivet av AstroCreep:

Det är Nintendos spel och inte MS eller Rares, MS kan ta och hålla sig borta från andras spel (vilekt dom aldrig brukar göra ändå iof.

MS äger Rare och Rare gjorde Goldeneye, Nintendo stod bara som utgivare för spelet (det är ju knappast så att Nintendo skulle kunna utveckla någonting som faktiskt är/var bra).

Inaktiv
Skrivet av kebbe:
Skrivet av AstroCreep:

Det är Nintendos spel och inte MS eller Rares, MS kan ta och hålla sig borta från andras spel (vilekt dom aldrig brukar göra ändå iof.

MS äger Rare och Rare gjorde Goldeneye, Nintendo stod bara som utgivare för spelet (det är ju knappast så att Nintendo skulle kunna utveckla någonting som faktiskt är/var bra).

Sluta trolla.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

1
Skriv svar