Se gameplay från The Witcher 2

Inaktiv
Se gameplay från The Witcher 2

Underbart! The Witcher är ett av de bästa äventyrs-rpgsen någonsin i min mening.
Blev sjukt glad när jag såg den här videon och sen det officiella uttalandet på thewitcher.com för ett par dagar sedan.

Ser minst sagt lovande ut tycker jag!

Medlem

Fin drake.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Borde det inte heta "King of assassins", istället för Assassins of kings?


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

Hmm, set bra ut, men dialogen vid 2:40 - 2:50, Oh shit, this time it aint my fault, lät som något snack från en ghetto film från USA hehe.

Medlem

daethwisher> öh. det beror ju på vad man vill säga. det är inget fel i att säga assassins of kings, och inget fel med king of assassins, men det ena kanske passar bättre än det andra.

Medlem

värkar kul men jag vill klara av 1an först men jag får bara black screen vid menyn nu


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem
Skrivet av morfin91:

värkar kul men jag vill klara av 1an först men jag får bara black screen vid menyn nu

Ja barnafödande är inte lätt men håll ut!
Tänk på att du har minst nio månader att återhämta dig!

Medlem

Trevligt, ettan var helt underbart så tvåan blir ett definitivt köp.

Medlem

Har fortfarande en hel del kvar på ettan, men det är ett riktigt mysigt spel. Tvåan kommer säkerligen hamna i spelsamlingen efter ett tag.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Man önskar ju lite att dom gjort ett nytt spel mer från grunden istället för att använda sig av så pass mycket från 1an som hade en hel del tekniska brister. Tyckte även att EE var segt o slött. Plus att det kunde varit snyggare.

Men ja, jag kommer ju säkerligen spela igenom hela spelet ändå

Medlem
Skrivet av moberg:

daethwisher> öh. det beror ju på vad man vill säga. det är inget fel i att säga assassins of kings, och inget fel med king of assassins, men det ena kanske passar bättre än det andra.

Assassins of kings = de som lönnmördar kungar
King of assassins = kungen av alla lönnmördare

Två helt skilda betydelser

- - -
Röstskådespeleriet var ju askass. Tänkte också på "Oh, shit"-snubben. Förstörde ju all atmosfär.

Inaktiv
Skrivet av luiga:
Skrivet av moberg:

daethwisher> öh. det beror ju på vad man vill säga. det är inget fel i att säga assassins of kings, och inget fel med king of assassins, men det ena kanske passar bättre än det andra.

Assassins of kings = de som lönnmördar kungar
King of assassins = kungen av alla lönnmördare

Två helt skilda betydelser

- - -
Röstskådespeleriet var ju askass. Tänkte också på "Oh, shit"-snubben. Förstörde ju all atmosfär.

Det är en läckt alphaversion så vad förväntar du dig?

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av luiga:

Röstskådespeleriet var ju askass. Tänkte också på "Oh, shit"-snubben. Förstörde ju all atmosfär.

Det är en läckt alphaversion så vad förväntar du dig?

Läckt är väl synd att säga då de själva kommenterar till filmen. Och röstskådespeleriet blir väl inte bättre ju mer tiden går. Har de väl spelat in rösterna så lär de ju inte göra det en gång till "för at få mer känsla".

Medlem

Det jag menar är ju att de har gjort den här versionen för att de ska visa den för andra. Det är ju inte så att någon lyckats smussla sig in och smygfota lite saker som inte var tänkt att någon skulle se. Denna version är ju något som utvecklarna själva ville visa upp.

Däremot har filmen läckt ut.

Medlem

Hur som helst ser spelet ruskigt grymt ut, en värdig uppföljare till ettan och det är bara i alfa-stadium ännu
Längtar grymt mycket efter detta, hur de övriga npc-personerna kommenterade saker, reagerade, levde egna liv etc. var ju helt underbart...
Får mig dock att skratta åt dem som tyckte GTA IV hade en "levande stad", wtf, kola detta!

Medlem
Skrivet av luiga:
Skrivet av bleak:
Skrivet av luiga:

Röstskådespeleriet var ju askass. Tänkte också på "Oh, shit"-snubben. Förstörde ju all atmosfär.

Det är en läckt alphaversion så vad förväntar du dig?

Läckt är väl synd att säga då de själva kommenterar till filmen. Och röstskådespeleriet blir väl inte bättre ju mer tiden går. Har de väl spelat in rösterna så lär de ju inte göra det en gång till "för at få mer känsla".

Skulle tippa på att det är "placeholder" -röster som kommer att bytas ut längre fram... Om jag inte missförstått det hela så är filmen flera månader gammal och användes för att t.ex. fixa sponsorer, har för migatt någon producent sa att det aldrig var emnat att den skulle nå "allmänheten".


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Det är förmodligen en video som de ville visa för utgivare eller på något konvent eller dylikt, därav presentationen. Det såg faktiskt riktigt trevligt ut och jag har inte ens spelat hela ettan än. Borde verkligen göra det...

Medlem

Hoppas man kan byta röstspråket till Polska igen. Engelskan i The Witcher 2 låter inte så värst bra.

Inaktiv

Första spelet med EE var en riktigt klassiker, men det hade fortfarande vassa kanter, vilket verkligen avtrubbar en för att spela igenom det en gång till.


signatur

The definition of insanity?

Medlem
Skrivet av beersgarden:
Skrivet av luiga:
Skrivet av bleak:
Skrivet av luiga:

Röstskådespeleriet var ju askass. Tänkte också på "Oh, shit"-snubben. Förstörde ju all atmosfär.

Det är en läckt alphaversion så vad förväntar du dig?

Läckt är väl synd att säga då de själva kommenterar till filmen. Och röstskådespeleriet blir väl inte bättre ju mer tiden går. Har de väl spelat in rösterna så lär de ju inte göra det en gång till "för at få mer känsla".

Skulle tippa på att det är "placeholder" -röster som kommer att bytas ut längre fram... Om jag inte missförstått det hela så är filmen flera månader gammal och användes för att t.ex. fixa sponsorer, har för migatt någon producent sa att det aldrig var emnat att den skulle nå "allmänheten".

Man får verkligen hoppas. Men nu var inte bara oh-shit-gubben dålig. Tyckte inte huvudkaraktärerna skötte det så bra heller. Jag har inte spelat ettan så jag vet inte om det var The Witchers vanliga röst. Lite för ljus tycker jag för hans ärgade utséende.

Medlem

Provade aldrig första spelet, men var på gränsen och velade mellan köp och inte köp. Det här är ju material på ett mycket tidigt stadium och med det i åtanke får jag nog säga att det såg ganska lovande ut.

Medlem

Wow, såg riktigt nice ut trots att det är alfa-version bara!

Skrivet av luiga:
Skrivet av beersgarden:
Skrivet av luiga:
Skrivet av bleak:
Skrivet av luiga:

Röstskådespeleriet var ju askass. Tänkte också på "Oh, shit"-snubben. Förstörde ju all atmosfär.

Det är en läckt alphaversion så vad förväntar du dig?

Läckt är väl synd att säga då de själva kommenterar till filmen. Och röstskådespeleriet blir väl inte bättre ju mer tiden går. Har de väl spelat in rösterna så lär de ju inte göra det en gång till "för at få mer känsla".

Skulle tippa på att det är "placeholder" -röster som kommer att bytas ut längre fram... Om jag inte missförstått det hela så är filmen flera månader gammal och användes för att t.ex. fixa sponsorer, har för migatt någon producent sa att det aldrig var emnat att den skulle nå "allmänheten".

Man får verkligen hoppas. Men nu var inte bara oh-shit-gubben dålig. Tyckte inte huvudkaraktärerna skötte det så bra heller. Jag har inte spelat ettan så jag vet inte om det var The Witchers vanliga röst. Lite för ljus tycker jag för hans ärgade utséende.

Ptja, sett skillnaderna mellan.. låt oss säga Star craft-alfan och release-verisonen?

Medlem

Längtar som fan efter detta.

Medlem

Som folk har sagt, rösterna är placeholders, och kommer att bytas ut till "riktiga" röstskådespelare senare under spelets utveckling. Det är liksom ingen idé att spela in alla färdiga röster i ett sånt här tidigt stadium av processen.

Ettan var iaf grymt bra, riktigt nice blandning av brutal grisodlar-fantasy och mer klassiska sagoinslag. Stridssystemet var inspirerat, alkemin var kul, och allt kändes väldigt genomtänkt. Om 2an fortsätter i samma stil, och förbättrar de svaga punkterna, så kommer det här bli ett klart köp.

Medlem
Skrivet av luiga:

Man får verkligen hoppas. Men nu var inte bara oh-shit-gubben dålig. Tyckte inte huvudkaraktärerna skötte det så bra heller. Jag har inte spelat ettan så jag vet inte om det var The Witchers vanliga röst. Lite för ljus tycker jag för hans ärgade utséende.

Det var inte samma röst som i ettan, så det är förmodligen bara en tillfällig röst tills de har spelat in med den tilltänkta snubben.

Medlem

Fan vad tråkigt det såg ut..

Medlem

Tycker det ser riktigt intressant ut! Ettan var nice som fan, dock spelade jag bara innan den stora patchen. Så jag hoppas laddningstiderna är bättre nu. För det var verkligen segt att vänta 2 minuter varje gång man skulle gå ut ur ett stadsområde och in till ett annat. Och Kebbe, har du några argument eller vill du bara klaga lite?

Medlem
Skrivet av gregari:

Tycker det ser riktigt intressant ut! Ettan var nice som fan, dock spelade jag bara innan den stora patchen. Så jag hoppas laddningstiderna är bättre nu. För det var verkligen segt att vänta 2 minuter varje gång man skulle gå ut ur ett stadsområde och in till ett annat. Och Kebbe, har du några argument eller vill du bara klaga lite?

Miljöerna var extremt tråkigt, huvudkaraktären är helt ointressant och stridssystemet såg ut som skräp. Visserligen så gillade jag aldrig ettan, men jag hade ändå hoppats på mer från en uppföljare.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av gregari:

Tycker det ser riktigt intressant ut! Ettan var nice som fan, dock spelade jag bara innan den stora patchen. Så jag hoppas laddningstiderna är bättre nu. För det var verkligen segt att vänta 2 minuter varje gång man skulle gå ut ur ett stadsområde och in till ett annat. Och Kebbe, har du några argument eller vill du bara klaga lite?

Miljöerna var extremt tråkigt, huvudkaraktären är helt ointressant och stridssystemet såg ut som skräp. Visserligen så gillade jag aldrig ettan, men jag hade ändå hoppats på mer från en uppföljare.

Själv tyckte jag visserligen att miljöerna var helt okej men jag måste säga att jag älskade både huvudpersonen och stridssystemet...


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

12
Skriv svar