Statistik från World of Warcraft

Robot
Medlem
Statistik från World of Warcraft

Stora siffror till ett stort spel

Medlem

Det var ganska stora siffror.

Inaktiv

Det var då inte små siffror. Förstår varför de har månadskostnad!

Medlem

gå back på wow nu känns mer eller mindre omöjligt :s Men försök Blizz! Pumpa ut dyra trailers med ozzy :D:D

Medlem

7650 quests lät faktiskt rätt fattigt.. särskillt när man tänker på hur alla är likadana.

Medlem

70 000 spells? Kan nån förklara hur de räknar då?

Medlem
Medlem
Skrivet av Wartex:

70 000 spells? Kan nån förklara hur de räknar då?

Jag antar att de räknar allt från olika träningsbara nivåer på spells/abilities, diverse buffs från items samt alla NPC-exklusiva spells (finns t.ex. Scarlet Heal som bara SM-munkarna använder om jag inte missminner mig).
Tillbaka till ämnet: Aningen förbluffande siffror där, nu vet jag i alla fall hur stora hål månadskostnaden fyller!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Jag skulle vilja veta hur mycket pengar Blizzard har på sin bank. Världens rikaste företag?? Fast bara inte känt??

Minst top 5 iallafall. Annars är någonting jävligt fel här.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv

Man kan inte bara säga hur mkt pengar dom har på sin bank.. pengarna är i omlopp hela tiden. Sen är det ju någon som äger Blizzard också.

Medlem

Total Server blades: 13,250
Total CPU Cores: 75,000
Total Blade RAM: 112,5 Terabyte

vilket ger ca 5 kärnor per blade och 8gb ram per blade.

finns så man kan lyssna på dom här:
http://www.wow.com/2009/09/17/agdc09-blizzard-talks-about-wor...
(plus massa bilder på presentationen)

Medlem
Skrivet av Remus:

Jag skulle vilja veta hur mycket pengar Blizzard har på sin bank. Världens rikaste företag?? Fast bara inte känt??

Minst top 5 iallafall. Annars är någonting jävligt fel här.

Inte ens topp 20.

Medlem
Skrivet av Wartex:

70 000 spells? Kan nån förklara hur de räknar då?

46565 av dom finns här:

http://www.wowhead.com/?spells

Medlem

Hoppas dom ger lika mycket kärlek till SC2!

Medlem
Skrivet av Remus:

Jag skulle vilja veta hur mycket pengar Blizzard har på sin bank. Världens rikaste företag?? Fast bara inte känt??

Minst top 5 iallafall. Annars är någonting jävligt fel här.

Skojar du? Bara att nämna Blizzard i samma andetag som Wal-Mart, Exxon, Chevron etc. vore löjligt. Skulle bli förvånad om Blizzard låg top500 ens.

Medlem

Det finns oerhört många npc-spells Därav den siffran.

Medlem

70.000 spells antar det e från massa monster som har samma spells fast olika namn xD

Medlem
Skrivet av Remus:

Jag skulle vilja veta hur mycket pengar Blizzard har på sin bank. Världens rikaste företag?? Fast bara inte känt??

Minst top 5 iallafall. Annars är någonting jävligt fel här.

Haha men snälla...

Medlem

Och nu hoppas jag att folk slutar klaga på att det är en månadskostnad på spelet. 4600 personer måste ha sin lön!

Medlem
Skrivet av Remus:

Jag skulle vilja veta hur mycket pengar Blizzard har på sin bank. Världens rikaste företag?? Fast bara inte känt??

Minst top 5 iallafall. Annars är någonting jävligt fel här.

Oj, vad du överskattar Blizzard, eller kanske snarare underskattar en lång rad andra företag.

Activision Blizzard kommer först på plats 705 på Fortunes lista, som går att beskåda här:
http://money.cnn.com/magazines/fortune/fortune500/2009/full_l...

Märk väl att det är Activision Blizzard som är listat, och således många andra saker än bara WoW som genererar inkomster.

För den delen har heller inte företag "pengar på sin bank", på samma sätt som privatpersoner.

Inaktiv

runt 3k quests per expansion så ni har fel om eurogamer tror jag det va har rätt.

1
Skriv svar