Need for Speed: Shift-demo

Robot
Medlem

Dom kunde inte ha släppt demot före spelet kom så att jag hade sluppit köpa det och kasta 419kr rätt i sjön...
Det är som ett Prostreet fast värre, inte nog med att styrningen är kass, svänger man för länge börjar bilen sladda alla världens väg. Driftingen har jag fortfarande inte fått rätt på, den verkar vara kass den också.


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

XD.. jo.. inte gilla banor, men får en glutt iaff, ba för å se hur mycket "sim" dom lyckats fixa.

Edit:
Tur de är ett Ban+sugspel.. (klarar inte minimum). 8)


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

hade inga större förväntningar, Nfs ska vara arkad och så ska man bli jagad av snutar nfs hp2 var jätte roligt

Medlem

Tack, men nej tack. Hade inte heller några stora förväntingar. Men efter ex antal stora floppar, så trodde man att dom hade lärt sig. Men men. Bara samma skit igen fast nya saker.

Inaktiv

hjärndöda idiotconsolmenyer.
seriöst? det är ju som att spela flightsimulator, en åtta där för att välja färg, en tvåa, lite numlock, ctrl-shift-[alt gr. 0254] för att hamna i en annan meny. FFS.

skitjobbiga muppfilmer som är totalt onödiga och inte går att hoppa över.

onödigt långa (ej skipbara) johnwoo-kameror-sekvenser som man tvingas genomlida innan varje race, extremt tröttsamt i längden, Bara så att man kan se sin lilla dekaltrimmade lada med sportratt..,

och slutligen.
jag har aldrig någonsin kört ett spel där jag får trycka på enter såpass många gånger som i shift, tusentals totalt menlösa pop-up rutor som skulle få en pr0nsida att skämmas.

Medlem

Det kommer bli intresantatt se vad fz tycker. Det kanske är bättre med ratt som dom förmodligen testar med. Om fz recensenten läser detta kan du väl ocksåprova lite om hur spelet är att köra med t-bord, kasst eller hur...


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem
Skrivet av Lanparty:

Dom har failat så pass många gånger nu så att det bara blir värre för varje spel som släpps, nästa spel. om det nu kommer ett lär med 99% säkerhet vara sämre ändå. *facepalm irl*

GE MIG DIRT 2!

+1

Medlem

Har bara provat detta på 360. Jag ändrade kontrollerna som var helt fel inställda (gick inte att köra normalt), kanske samma på PC? För innan jag gjorde det så var det värdelöst. Nu är det riktigt bra och kul faktiskt. Kontrollerna ligger nära simulator, med lite arakad inblandat. se ign reviewn : http://www.youtube.com/watch?v=BiAJpUiCHnk Ratt är nog ett måste för att spela detta btw.

Medlem
Skrivet av Lanparty:

Varning.. Skitspel

Styrningen är sämst, flyter inte bra, behövs 46x AA för att det ska vara snyggt.

Spel ser värdelösa ut utan AA.
Styrningen funkar hur bra som helst med all hjälp avstängd och sensitivityn nedsatt ett par %.
Åtminstonde med ratt, men det är ju så det ska spelas.

Och ni som gnäller om att de har failat de senaste åren och borde ha lärt sig? Det är ju just det de har, en ny studio som vet vad de gör ligger bakom detta. Det är ljusår bättre än de senaste spelen.

Men jag vet inte, folk kanske tror att ska spelas med gasen i botten hela vägen och sedan gnäller över att bilen inte styr dit de vill?

Det enda dryga är ju att bilen gillar att gunga fram och tillbaka lite väl mycket vid höga hastigheter.

Medlem

trist, tänkte dra ner demot, men efter att läst om det låter som det är skit samma, hade ju hoppats att serien kunde rykt upp sig lite.

Medlem

Spelet låste sig i intro-sekvensen två gånger på raken. Efter det sket jag i det men dagen därpå tänkte jag att jag kunde väl ändå ge det en chans (igår). Spelade i sisådär en kvart-tjugo minuter och sen var det inge kul längre. Nu är det slut på chanser.

Jag gick och drog igång min PS2:a och lirade lite Gran Turismo 4 istället, tons of more fun.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Har spelet detta över X-Boxen och upplever inte alls spelet såsom majoriteten av de negativa kommentarerna här.

Spelet är värt att prova bara för den härliga känslan att köra med cockpit-view.

Medlem

Hade hoppats att detta skulle vara ett bättre spel än förra årets. Och det är det. Men jag tänker definitivt inte köpa detta efter att ha testat demot.

Fick först ställa in kontrollerna, för dom var helkonstiga (men så är det på alla spel om man inte kör med tangentbord, jag kör med handkontroll, min ratt är trasig). Körde på spelets förinställda rekommenderade grafikinställning.

Startade ett race. Himmlen var kolsvart, men solen sken. Spelet flöt inte alls på bra på de inställningarna som var förinställda. Styrningen var sjukt seg och långsam, ingen precision alls. Visst, blir kanske bättre med ratt, men de flesta spel jag testat funkar mkt bättre med min handkontroll än detta.

Gick efter racet in i menyn och ändrade grafikinställningarna och drog ner lite på detaljer, skuggor och stängde av aa. Därefter var man tvungen att starta om hela spelet för att den skulle kunna använda de nya inställningarna...

Startar upp spelet på nytt och drar igång ett race. Starten går och inget händer när jag gasar... fem sekunder senare kraschar spelet, och jag får starta om det igen. Går in i inställningarna, och alla mina inställningar jag gjort har återställts till original, dvs kontroller, svårighetsgrad, hjälpmedel osv. Ställer in allt igen, startar ett nytt race. Denna gången kraschar spelet redan innan starten går...

Hade ju hoppats lite på detta när det ändå fått så bra betyg på tex ign... men nej, tyvärr, detta är inte bra. Dock bättre än förra årets katastrofalt dåliga spel (om shift inte hade kraschat iaf)...

Inaktiv

Efter att ha spelat en timme så är mina intryck att det är rätt skoj. Menyerna är inge vidare dock, och som ngn tidigare sa det är sjukt irriterande att inte kunna klicka bort kameraåkningar innan race, jag menar vafan jag vill ju köra bil, inte kolla hur startfältet står.

Ljudet är grymt, grafiken är helt ok. Känner inte igen mig i mycket av de innan mig skrivit

Medlem

Känns som en jävla kass Grid ripoff wtf

Spelet ser ju fantastiskt ut! Hur "ni" kan säga att det inte ser bra ut, det förstår jag inte. Däremot verkar det som om ATi korten har problem med spelet men det ska lösas genom nya drivrutiner. Tycker spelet är helt okej, tar en stund att vänja sig vid att det är mer av en simulator nu än det var förr, man vill gärna stampa gasen i botten och sen blir det "aj då, vägen svänger 2 meter fram!". Jämför inte spelet med äldre NFS spel, ny studio, nytt spel. Själv kör jag med min Xbox 360 kontroll och det funkar utmärkt, tangentbord har jag inte ens vågat köra med.


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem

Förstår inte varför folk är så negativa, det här spelet har massor med positiva punkter, men folk verkar jämföra spelet med Antingen GRID eller förvänta sig en full simulator. Sedan undrar jag hur många här som prövar det med tangentbord, och hur många som prövat det med ratt, för det är verkligen briljant. De flesta prövar en bana, säger att grafiken suger (vafan?) och styrningen suger (vill inte ens prova ändra inställningarna tydligen). Med en G25 och alla assists off är spelet mumma.

Det är pinsamt att läsa på FZ, alltid negativitet i varenda spel som kommer, ska den första ogilla det så följer mängden med ungefär..


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Detta spel är ett av dom bästa bilspel som har kommit ut till Xbox360. Och då ska det endast spelas i cockpit-view!

Medlem

Jag kan bara bekräfta det som redan har sagts. Electronic Arts är ute på hal is. Värdelöst styrning, grafiken är medioker. De borde ha fortsatt med det de är bra på. Arcade racing ala NFS Underground 2.

Medlem

http://forums.xbox.com/29123795/ShowPost.aspx

Lösning på styrningen så det känns bättre, för den som vill prova..

Citat:

There is now a 2nd fix for the sensitive steering/oversteer problem this game exhibits in its default settings. And let me tell you it is a NIGHT and DAY difference.
Please use 2nd fix along with the original thread suggestions on turning down sensitivity in the control options.

I have posted the original sensitivity config here:

Steering Dead Zone-15%
Accel Dead Zone-10%
Brake Dead Zone-10%
Steering sensitivity-5%
Acell Sensitivity -5%
Brake sensitivity-5%
Speed steering Sensitivity 100%

On to the 2nd fix:

At the main menu enter CAR GARAGE----> TUNING, press 'Y' to enter quick tuning mode.
Under the heading 'balance' move the slider all the way to OVERSTEER. That's right oversteer. Apparently the developer labeled this slider wrong or its a glitch. Turning the slider to oversteer will actually add understeer.

Now go drive. as you can see the cars are now more comparible to the feeling of Forza2 and RacePro. It may not be as good but it is now close! There was a sim hidden somewhere in all this mess and I may have to take back some to the nasty things I said beforehand

(Special thanks to Torque Spike for finding this on the EA forums!)


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

http://forums.xbox.com/29123795/ShowPost.aspx

Lösning på styrningen så det känns bättre, för den som vill prova..

Ah, sweet! Överstyrde som in i helskotta för mig också, trodde dock det var stödet för handkontroll som var kass!

MFZ
Medlem
Skrivet av Ellehbg:

Det kommer bli intresantatt se vad fz tycker. Det kanske är bättre med ratt som dom förmodligen testar med. Om fz recensenten läser detta kan du väl ocksåprova lite om hur spelet är att köra med t-bord, kasst eller hur...

vem fan spelar ett bilspel med tangentbord?


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Jag tror att många av oss som dissar det antingen

1) Har kört bil på riktigt
2) Jämför med riktiga bilspel
3) Har lite krav

Klart att Shift äger om man kan stå ut med att körkänslan är obefintlig, spelet knappt går att få flytande även när det ser sämre ut än Ridge Racer och att bilen börjar pendla fram och tillbaks helt okontrollerat så antar jag att det är helt okej.

Jag menar McDonalds kan säkert vara asgott men hade man förväntat sig en riktig hamburgare så blir man ju lite besviken.

Hur är det att spela med tangentbord förresten? Med tanke på att man måste sitta och parera fram och tillbaks med ratten hela tiden för att hålla en rak linje förmodar jag att det är tekniskt omöjligt att ta en raksträcka med piltangenterna?

Och då har jag inte ens börjat lacka ur på menyerna, introfilmerna som inte går att skippa (som följs av en lååång laddningsscen som inte gick att gömma i filmen??) osv osv osv.

Jag ger NFS: Shift en stark INTE ETT JÄVLA SKIT av fem möjliga.
Om man jämför med Donkey Kong eller Fifa 10 så får NFS Shift 3 av 5 som racingspel.
Om man jämför med Live for Speed så lyckas det inte ens kamma "ingenting". Spelet är inte värt en nolla. Den energi som krävs för att skriva tecknet är mer energi än vad som lagts på spelet.

Medlem
Skrivet av Sheikh Plisken:
Skrivet av Ellehbg:

Det kommer bli intresantatt se vad fz tycker. Det kanske är bättre med ratt som dom förmodligen testar med. Om fz recensenten läser detta kan du väl ocksåprova lite om hur spelet är att köra med t-bord, kasst eller hur...

vem fan spelar ett bilspel med tangentbord?

Dom som inte har ratt eller gamepad? D.v.s en jävla massa folk.

MFZ
Medlem
Skrivet av Guran:
Skrivet av Sheikh Plisken:
Skrivet av Ellehbg:

Det kommer bli intresantatt se vad fz tycker. Det kanske är bättre med ratt som dom förmodligen testar med. Om fz recensenten läser detta kan du väl ocksåprova lite om hur spelet är att köra med t-bord, kasst eller hur...

vem fan spelar ett bilspel med tangentbord?

Dom som inte har ratt eller gamepad? D.v.s en jävla massa folk.

tja, men då har man ingen rätt att uttala sig om huruvida styrningen är bra eller dålig för att det är underförstått att styrningen suger med tangentbord, på ALLA bilspel, utom möjligen topview arkadspel.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem
Skrivet av Sheikh Plisken:
Skrivet av Guran:
Skrivet av Sheikh Plisken:
Skrivet av Ellehbg:

Det kommer bli intresantatt se vad fz tycker. Det kanske är bättre med ratt som dom förmodligen testar med. Om fz recensenten läser detta kan du väl ocksåprova lite om hur spelet är att köra med t-bord, kasst eller hur...

vem fan spelar ett bilspel med tangentbord?

Dom som inte har ratt eller gamepad? D.v.s en jävla massa folk.

tja, men då har man ingen rätt att uttala sig om huruvida styrningen är bra eller dålig för att det är underförstått att styrningen suger med tangentbord, på ALLA bilspel, utom möjligen topview arkadspel.

ehh.. Okej!

Medlem

Många gnällspikar här. men tror ni måste lära er köra riktiga bilspel för att ni skall kunna köra detta lir.
En klar förbättring från alla tidigare lir.
Ni som klagar lär er istället. likaså blir bilarna helt annorlunda om du tunar lite, och uppgraderar det som har med stabilitet och handling att göra.
Sluta gnäll. lär er köra sitället.

Ni som dissar styrningen och det visar ju bara att ni inte kan det där med spel. Tuning av bilen och optionsmeny för kontroll eller ratt. In och ändra om. Så ser ni skillnad eller är ni för lata för det.
lite måste man dona med själv för at det skall fungera för en själv.

Medlem

Fy fasen vad trött jag blir. Innan det ens släpptes så klagade jag och många andra om att det här är en Grid-kopia med pro street influenser.

- "Waaaa hur kan du veta det? Waaaaa du är en h8r! Waaaaaa"
Mjovisst för det är så jäkla svårt att klura ut ett spel efter en hel del klipp, trailers och inför artiklar. Säger det rakt ut: de som börjar böla mot kritiker tar det som en attack mot deras egna dåliga casual-smak.

Till spelet: dålig fysik (känns som en moddad pro street), skit upplägg som jag inte gillade i Grid heller, konsollifierat som fasen. Till sist: urkass, tragglig och oerhört repetitiv presentation.

inb4 skit ursäkter som "Waaaa du har inte rätt ratt! Waaaa du har inte aa på! Waaaa du borde spela det på konsoll!".

Medlem

Ni som var negativa ibörjan, spelade ni med keyboard eller något?

Körde själv med Xbox360 kontroller inkopplad i PC'n och det funkade riktigt bra! Härlig blandning mellan arkad och simulation och en jävla fartkänsla! Den där bilen man fick låsa upp var ju nästan äckligt snabb!

Jag slutade gilla NFS efter Porsche-spelet, men nu är jag faktiskt glad att kunna säga att jag verkligen tyckte om detta! Menyerna är ju inte jättebra dock, men men ... ändå när man spelar som räknas.

123
Skriv svar