Recension 2.0 - Beatles: Rock Band

Robot
Medlem
Recension 2.0 - Beatles: Rock Band

spelar vissa fortfarande såna här spel :s vad kan va nytt

Medlem

EA fick kalla fötter

Medlem

Snart kommer väl GH på varenda band som finns.. så jäkla tråkigt nu

Medlem

Kul att se på hur FZ går som en liten unge och sätter sig och grinar i ett hörn för att inte nya leksaken på leksaksaffären köptes av pappa, sen att dom genom det får som dom vill är ju trist också men funkar barnfasonerna för er så för all del.

Medlem

alltså otroligt bra.

Redaktör
Skrivet av Doed:

Kul att se på hur FZ går som en liten unge och sätter sig och grinar i ett hörn för att inte nya leksaken på leksaksaffären köptes av pappa, sen att dom genom det får som dom vill är ju trist också men funkar barnfasonerna för er så för all del.

#Det första Rock Band fick vi inte alls. Vi köpte det själva och gav ett högre betyg.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Doed:

Kul att se på hur FZ går som en liten unge och sätter sig och grinar i ett hörn för att inte nya leksaken på leksaksaffären köptes av pappa, sen att dom genom det får som dom vill är ju trist också men funkar barnfasonerna för er så för all del.

#Det första Rock Band fick vi inte alls. Vi köpte det själva och gav ett högre betyg.

Jo tack jag vet hur det har gått till jag skriver själv, jag tycker ändå inte att man ska sätta sig ner i ren protest och skrika bu eller bä offentligt på det sättet. Det ser bara väldigt barnsligt ut.

Redaktör

Köper man det lyxigare Beatles-paketet får man pröjsa ca 2000 kronor. Lägger man till två av gitarrerna blir det en bit över 4000 kronor. Vi kan inte recensera hela paketet och betygsätta det om vi inte får testa de delar av paketet som utgör ca 80-90 procent av priset. Det handlar inte om barnslighet, snarare om trovärdighet - vad händer om vi sätter 4 i betyg och t.ex. gitarrerna visar sig vara skräp? Och något positivt förde det ju bevisligen med sig - vi fick ju testa instrumenten till slut.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:

Köper man det lyxigare Beatles-paketet får man pröjsa ca 2000 kronor. Lägger man till två av gitarrerna blir det en bit över 4000 kronor. Vi kan inte recensera hela paketet och betygsätta det om vi inte får testa de delar av paketet som utgör ca 80-90 procent av priset. Det handlar inte om barnslighet, snarare om trovärdighet - vad händer om vi sätter 4 i betyg och t.ex. gitarrerna visar sig vara skräp? Och något positivt förde det ju bevisligen med sig - vi fick ju testa instrumenten till slut.

Och meningen är väl egentligen inte att man ska recensera det du kallar "hela paketet" antar jag. Vad som händer om ni sätter en 4 i betyg och något av tillbehören är skräp? Ja det första man kan göra är ju att i recensionen påpeka att det bara handlar om spelet och inte spel + tillbehör. Att sen gitarrerna (kanske inte trummorna då det är RB2-versionen) är identiska förutom till utseendet såvitt jag har läst mig till gör ju att det inte är intressant i vilket fall, då kan man ju lika gärna hänvisa till en tidigare recension. Men samtidigt så är det för mig mest intressant att veta hur spelet är, tillbehören bryr jag mig inte lika mycket om, och har aldrig riktigt gjort det heller. Men samtidigt så finns det säkerligen folk som vill veta hur instrumenten funkar såklart.

Jag kommer fortfarande tycka att det var ett barnsligt agerande att skippa betyg av den orsaken ni gjorde det, nu vet jag ju inte hur saker och ting har sett ut innan men det borde ju rent teoretiskt kunna gå att snacka med EA innan man postar sin icke betygsatta recension och kolla om det finns möjlighet att få låna instrumenten och då hävda något i stil med att man annars inte tycker att recensionen känns giltig. Men nu vet jag ju inte om ni gjort detta och är för trött för att kolla igenom recensionen igen om det stod något om det.

Jag ber om ursäkt om jag svamlar lite men febrig, förkyld och sen kväll efter jobbig dag är en kombination som gör att man känner sig närmast påverkad.

På det stora hela är det självklart bra att dom som vill veta hur instrumenten är får veta det, jag är bara av åsikten att det var gjort på ett ganska fult sätt. Men det är bara en mans åsikt.

Redaktör

Poängen med att inte sätta betyg (förutom att vi inte kan bedöma hela paketet) var att markera för de ansvariga att vi är missnöjda med krånglet kring Rock Band-spelen. Våra tidigare ageranden (köpa spelet själva, inte recensera det alls) har inte haft nån effekt alls. Den här gången rörde stöket bara oss som testare - spelet landade ju i butik enligt planerna - men vi fick ingen recensionskod förrän på premiärdagen och instrumenten fick vi, som sagt, inte testa förrän efter vår missnöjesmarkering.

Förutsättningarna för en recension var unikt kassa. Med tanke på det tycker jag det är ganska motiverat att vi tydligt markerade vårt missnöje. Och som sagt - det gav effekt, hade vi lirat på utgivarens (och distributörens) villkor hade den här diskussionen inte förekommit. Och jag tycker faktiskt att det är viktigt att förklara varför vi beter oss som vi gör, även om det är barnsligt.


signatur
Medlem

Håller med Tompa. Tycker det är jävligt uselt att inte skicka med hela spelet, utan bara skicka med spelet. Halva grejen med nya spel, är ju att där medföljer nyare instrument.
Sen att dom faktiskt gick och köpte spelet visar ju verkligen vilket intresse MTV Games verka ha för att sälja spel. Och då inte nog med det, utan instrumenten fanns väl inte ens på tapeten när spelet släpptes, utan tog flera månader innan dom kom. Hur ska man liksom kunna spela ett spel där instrumenten inte ens finns inom landet? Det verka vara väldigt förvirrat med Rock Band här i Sverige.
Jag personligen väntar fortfarande på en sågande recension av Wii Music, men det lär ju aldrig FZ gå o bekosta.

Medlem
Skrivet av Tompa:

Och jag tycker faktiskt att det är viktigt att förklara varför vi beter oss som vi gör, även om det är barnsligt.

Jag håller med och det ska ni ha en eloge för! Jag vet bland annat en site, jag inte tänker nämna vid namn, som går in och tar bort meddelanden som riktar kritik mot dom istället för att svara på den. Det gör ni ju inte här och det är jag tacksam för.

Edit: Och som sagt jag förstår ändå varför ni gjorde som ni gjorde, jag är inte så förtjust i hur rock band har hanterats ut till recensenter heller.

Medlem

Ska inte Beatles instrumenten ses litegrann som en lyx variant av Rock Band instrumenten och inget krav för att spela spelet? EA kör ju kampanj på att man ska köpa Beatles Rock Band spelet med Rock Band boxen för halva priset...

Aja, har jämnt gillat Harmonix stil mer än Activision, därför man blir lite defensiv kanske.

1
Skriv svar