Företag har patent på multiplayer

Robot
Medlem
Företag har patent på multiplayer

Ska också stämma några företag. Slipper man arbeta sen


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Jag borde patentera att man torkar sig i röven med papper. Fan vad jag hade varit rik. :/

Medlem

om dom har patent så har dom XD


signatur

Intel kvadrubbelcore 400ghz, 6k interminne 10000mhz, 5yotabite hårdisk, Radeon 7770x6 10gb.

Medlem

fy fan vad sjukt. Men jag tror aldrig att de vinner i en domstol.

Medlem

Haha roande att det finns så många som försvarar hur patentlagarna ser ut idag när sånt här kommer på tapeten.

Tror inte MS betalade så mycket helt ärligt, har väldigt svårt att ta att Paltalk skulle ha någon chans mot dom i en rättegång och MS betalade bara en summa för att slippa dra in deras antagligen dyra advokater. För när dom väl gjort upp en gång så kan Paltalk inte komma tillbaka och stämma dom för sammasak igen.

Medlem

hahah awsome! ££££ $$$$

Medlem

Segt. Hur kan man ta patent på en sån sak. Det är ju som att ta patent på något rutigt!


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Herregud alltså, ja får se hur det utvecklar sig. Blizz lär inte ha problem med cash åtminstone

Medlem
Skrivet av Comstedt:

Herregud alltså, ja får se hur det utvecklar sig. Blizz lär inte ha problem med cash åtminstone

Activision Blizzard gick väl i förlust sist dom visade några siffror har jag för mig.

Inaktiv

Advokaterna hade förmodligen kostat mer än vad uppgörelsen gjorde.

Jag har dock svårt att se hur paltalk skulle kunna förlora i domstol om de har ett patent.
Ett patent är ju ett patent, domstolen bryr sig ju knappast om hur blåst det är

Medlem

Total jävla galenskap, iaf det faktum att dom kan ha fått det patentet från början!

Med det sagt så kan jag ju säga att jag själv hade gjort samma sak om jag haft patentet! Gjort är gjort så att säga, lika bra att utnyttja läget.

Medlem

Turbine som har DDO och LOTRO blev också stämda av detta.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Turbine som har DDO och LOTRO blev också stämda av detta.

Tveksamt, tror inte företaget ser några pengar i turbine.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av KlosterKatten:

Turbine som har DDO och LOTRO blev också stämda av detta.

Tveksamt, tror inte företaget ser några pengar i turbine.

http://www.boston.com/business/technology/articles/2009/09/16...

Så det så.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Löjligt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av KlosterKatten:

Turbine som har DDO och LOTRO blev också stämda av detta.

Tveksamt, tror inte företaget ser några pengar i turbine.

http://www.boston.com/business/technology/articles/2009/09/16...

Så det så.

Haha taskigt läge. Har verkligen Turbine tillräckligt stora tillgångar för att försvara sig imot en sån här grej?

Medlem

Finns massor av företag i väst b.l.a vars affärsidé är att ta patent på märkliga saker och sedan slå till mot etablerade intet ont anande företag för att kapa åt sig deras framgång. Sjukt, men det fungerar visst!

Edit: Undra om det finns patent på idén att stämma någon på patent!?

Medlem

Tycker det här låter mer som en affärsidé än galenskap. Företagen har ju så mycket pengar att dom inte ens behöver riskera att ta det till rätten.

Medlem

asså hur kan folk bah vara så jävla giriga att göra något sånt här, Arbeta som normala folk istället? ja det finns folk till allt, jag skulle dock vara en av dom där folken som skulle vilja träffa dom där som stämde dom, i en ensam mörk gränd någon kväll och lära dom lite hyffs som man säger.

Medlem

Om något här i världen förstör och skapar girighet så verkar det vara patent iaf... inte överraskad men samtidigt jävligt trist att sådana skitar ska komma och muppa sig... fall ihop och dö.


signatur

Dum di dum dum dum
http://sultansblogg.se

Medlem

haha vad coolt att det finns så mkt skit i världen


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Tomma tunnor skramlar mest! Tycker att Blizzard m.fl. ska syna korten. Kan omöjligt tänka mig att Paltalk sitter på ett patent som skulle hålla vid en närmare granskning.

Medlem

Gahh, varför gör dem så här???
Fan va giriga dem ska vara, hur kan man ha patent på multiplayer

Att lira i Lan borde vara en mänsklig rättighet imo.. :heart:

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Comstedt:

Herregud alltså, ja får se hur det utvecklar sig. Blizz lär inte ha problem med cash åtminstone

Activision Blizzard gick väl i förlust sist dom visade några siffror har jag för mig.

och grisar flyger!

Medlem
Medlem

Asså det här är så jävla cp. Patent bara hämmar utveckling.
Tänk om dom stämde några som inte hade lika mycket cash som MS bara för att dom lyckats ta patent på något fullständigt godtyckligt hos en korrupt patentbyrå som inte fattar vad dom håller på med.

Nä, rösta pirat så kanske vi slipper sånt här i Europa.

Medlem

Jag borde ta panten på kalsonger


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av lapa:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Comstedt:

Herregud alltså, ja får se hur det utvecklar sig. Blizz lär inte ha problem med cash åtminstone

Activision Blizzard gick väl i förlust sist dom visade några siffror har jag för mig.

och grisar flyger!

Googla SMART ASS. Både frasen och angående deras förlust.

Medlem

Lär väl gå lika bra för dem som det gick för SCO i Linux-målet.


signatur

I think I am, therefore I am. I think.

Skriv svar