Företag har patent på multiplayer

Medlem

Jag ska ta patent på att andas. Skit bra ju.

Medlem

Vad fan är Paltalk?

Inaktiv

Patentsystemen suuuger, inte minst i USA.

Medlem
Medlem

Jag vill se när blizzard juridiskt äger dem, dom har cash = dom har advokater som är någorlunda vassa

Medlem

Det här är ju helt absurt!

Medlem

jag ska ta patent på toalettpapper.

Medlem

Jag ska också ta patent på något korkat och kräva pengar!

Själv hoppas jag att någon krämar till dom ordentligt.

Medlem

Haha, ja varför inte xD De kommer nog kunna tjäna en del på det så

bullshit:evil:


signatur

the enemy of my enemy is my friend

Medlem

Vad i helvete då. Det är vissa saker man verkligen inte borde få ta någon jävla patent på. Detta är en sak...


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Parzec:

Tycker att det är lite väl sent att komma med en sådan här stämning då MMO's faktiskt funnits ett tag. Borde finnas en gräns för hur lång tid de har på sig att försvara sitt patent. På så vis visar de också att de har ett eget intresse av patentet och inte bara lägger dem på hög. MMO's har ju funnits väldigt länge i en form eller annan, ända sedan de första MUD'en.

Det är väl smarta dom tycker att dom är kan jag tro. Ju längre dom väntar desto fler kan dom stämma.

Blizzard får nog, med viss otur gräva djupt i sina fickor medans andra kanske får heta "Funcom - Paltalk" tex...eller att dom flesta mmo får byta till "made by Paltalk". Hoppas bara dom inte lyckas. Skulle bli trist med lir utan multipalyer.

Medlem

Skrevs det inte något om att det är någon som har en patent på "Interaktiva MMO miljö" eller något liknande som skulle kunna förstöra för t.ex. WOW.

Borde inte de här två patenterna krocka med varandra?

Medlem

Att de använder Everquest som exempel för att stämma SOE är ju lite galet, då det faktiskt kom ut INNAN de skaffade sig patenten. De kommer fan aldrig komma någonvart med det hela

Medlem

USA är ett riktigt pissland, detta förvånar mig inte alls.
Skulle säkert vinna i domstol med så man måste göra upp med dom.
Legaliserad utpressning är vad det är..

Medlem

De va på tiden


signatur

[spoiler] mööp[/spoiler]

MFC
Medlem

Snygg bild på den värdelösa valutan man kallar dollar.

+1 till artikelförfattaren för originalitet


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Då är det väl bara att rösta PP då. Dom enda som verkar tycka att något är knasigt med Patentlagarna...

Och patentlagen i Sverige ser inte speciellt annorlunda ut här än vad den gör i USA, enda skillnaden är att det inte finns riktigt lika många giriga patent-troll och advokater tillgängliga här. Men det kommer nog snart.

Medlem

USA=IDIOTER


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Avstängd

Alltså ja... vad ska man säga? Skrota IT-patenten. :/

Medlem
Skrivet av Jokkocze:

Att de använder Everquest som exempel för att stämma SOE är ju lite galet, då det faktiskt kom ut INNAN de skaffade sig patenten. De kommer fan aldrig komma någonvart med det hela

Microsoft gav detta företag miljontals kronor när dom kom och viftade med Stämmningspinnen.
Så någon vart kommer dom nog komma även i detta fall.

zsm
Medlem

Ja, och detta är ett bra exempel till varför patent är en dålig idé och hämmar utveckling.

Medlem
Skrivet av zsm:

Ja, och detta är ett bra exempel till varför patent är en dålig idé och hämmar utveckling.

Detta är ju mera ett exempel på "Kommersialism" då Paltalk stämmer dessa företag på väldigt stora summor pengar, när dom kunde ha gjort detta för väldigt länge sedan.
I just detta fall har ingen utveckling hämmats av detta patent vad det verkar som.

Medlem

Det borde väl vara för sent att komma och stämma företag nu? Man kan inte ha ett patent,v änta i flera år på att företagen som använder det ska bygga upp en stor industri och växa sig fetare, SEN komma och stämma dem.

Medlem
Skrivet av hansen:
Skrivet av zsm:

Ja, och detta är ett bra exempel till varför patent är en dålig idé och hämmar utveckling.

Detta är ju mera ett exempel på "Kommersialism" då Paltalk stämmer dessa företag på väldigt stora summor pengar, när dom kunde ha gjort detta för väldigt länge sedan.
I just detta fall har ingen utveckling hämmats av detta patent vad det verkar som.

Det har inte hämmat någon utveckling än måhända men om de nu får rätt och spelföretagen måste pröjsa så lär det ju göra det.

Vissa saker är det helt enkelt alldeles för löjligt att kunna ha patent på.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

MS gjorde upp säkert för att ge Paltalk pengar för att finansera krig mot MS konkurenter.

Lycka till.


signatur

Mess with the best, die like the rest. ^^

Medlem

jag pissar på USA!!

Medlem

Frågan är ju inte om de vinner i domstol eller inte! Det som ALLA borde fråga sig hur i hel.... hart de fått ett sådant patent???

Ju längre fram i tiden vi kommer desto sjukare verkar det stora landet i väst bli...

Inaktiv
Skrivet av Kenchu:

Asså det här är så jävla cp. Patent bara hämmar utveckling.
Tänk om dom stämde några som inte hade lika mycket cash som MS bara för att dom lyckats ta patent på något fullständigt godtyckligt hos en korrupt patentbyrå som inte fattar vad dom håller på med.

Nä, rösta pirat så kanske vi slipper sånt här i Europa.

Fel. Tvärtom. Jag kan sträcka mig till att den bör omformas och revideras en del; att sitta och registrera en massa grejer hos staten som själv inte uppfunnit är naturligtvis inte bra, men att patent i en generell mening skulle hämma utvecklingen/vara dåligt stämmer inte alls.

Anta att du startar ett medicinskt företag som utvecklar en medicin under 10 år för 8 miljarder kronor. När den når butiken så kopierar Apotekar-Jens hela receptet. Få företag skulle vilja (våga) satsa, forska och utveckla om vem som helst sedan skulle kunna göra en exakt likadan produkt. Det gäller många branscher.

Skriv svar