Robot
Halo 3: ODST

En grupp på Bungie fick en färdig spelmotor och ett år på sig att göra något annorlunda med serien som blivit synonym med Xboxen framgång. ODST är därför en fräsch Halo-upplevelse, vi berättar varför.

#gears-of-war-2, #killing-floor


Medlem
Så bra är Halo 3: ODST

Läskigt bra recension, men jag fick intrycket att spelet var värt en femma faktiskt av texten, vad drog ner det?

God morgon btw. *gäsp*


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Morrn morrn. Fin text att vakna upp till. Bra recension!

Medlem

God Morgon, satt och läse detta med en god kopp kaffe. Bra, då är det säkert värt pengarna, hoppas på att Game säljer det för 599kr när det kostar 499 på deras webbplats:P

Medlem

Ett kampanj läge som tar 4 timmar att klara av, begagnade online kartor som kräver guld medlemskap samt samma spelmotor som Halo 3 värt en fyra i betyg, tycker jag låter lite högt.

Citat:

Efter en och en halv dags spelande hos Microsoft är jag redo att fälla min dom.

Hmm.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

Vackert Dock kommer det väll ut på Tisdag?


signatur
Medlem

Japp, på tisdag kommer det.


signatur

Wai

Medlem
Medlem

God morgon

Eller så köper man det på Game genom att byta in 2 spel och betala 1kr. Då kan man också köpa 2 dåliga spel för ca 100kr st.

Eller på GameStop så kan man byta in 2 spel + 49kr och så får man Halo 3: ODST, Sgt. Johnsson, Halo 3: ODST skin till Xboxen och Halo: Reach beta.

Jag gjorde det senare, för en summa på totalt 249kr

Inaktiv

Vilket recension. Det satte verkligen fint här på morgonen. Som tur är så är spelet redan bokat och jag ska nöta det som alla andra Halo spel. Över 500 timmar!

Medlem

Japp, varför inte en femma? Kunde inte läsa något negativt alls i recensionen.

Men en riktigt bra recension


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Jag tänkte lite på en sak... Är det inte bra om man kan läsa de negativa punkterna i själva recensionen snarare än i de avslutande negativa noterna? Det står ingenting om stelbent multiplayer i texten. Antingen publicerar ni den igen där ni förklarar eller så ger ni spelet en femma.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Inaktiv

Med tanke på att dom tar upp just

- Stundtals stelbent multiplayer. Multiplayer är ju faktist det viktigaste i spelet efter kampanjen.

Medlem

Kändes ju inte särskillt speciellt. En i mängden.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Proximately:

Jag tänkte lite på en sak... Är det inte bra om man kan läsa de negativa punkterna i själva recensionen snarare än i de avslutande negativa noterna? Det står ingenting om stelbent multiplayer i texten. Antingen publicerar ni den igen där ni förklarar eller så ger ni spelet en femma.

"till exempel att du inte kan hoppa in i en redan startad multiplayersession" är stelbent. Liksom att du raderar dina tidigare coop-checkpoints om du börja om på en bana. Varför inte bli erbjuden att starta en ny save?


signatur
Medlem

Hm, trist att singelplayerstoryn skulle vara så kort. Var ju den man själv var intresserad av. Blir nog att avvakta med ett köp tills priset går ner eller man kan få det begagnat då.

/ LordDaimos

Medlem

4 timmar kampanj? På den gamla goda tiden var allt under 50 timmar för kort :S


signatur

Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

Medlem
Skrivet av mullet:

4 timmar kampanj? På den gamla goda tiden var allt under 50 timmar för kort :S

Vet om att det är en helt annan genre men tänk på Baldurs Gate 2 + tilläggspaket; där snackar vi spel som håller länge;)

Angående detta så är jag faktiskt taggad, låter lite tråkigt med så kort SP-kampanj men detta kommer nog införskaffas ändå...


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av beersgarden:
Skrivet av mullet:

4 timmar kampanj? På den gamla goda tiden var allt under 50 timmar för kort :S

Vet om att det är en helt annan genre men tänk på Baldurs Gate 2 + tilläggspaket; där snackar vi spel som håller länge;)

Angående detta så är jag faktiskt taggad, låter lite tråkigt med så kort SP-kampanj men detta kommer nog införskaffas ändå...

Off Topic men; Baldurs Gate 1 + Baldurs Gate 2 + Tillägg = 300 timmar kärlek!


signatur

Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

Medlem
Skrivet av Sito:

Ett kampanj läge som tar 4 timmar att klara av, begagnade online kartor som kräver guld medlemskap samt samma spelmotor som Halo 3 värt en fyra i betyg, tycker jag låter lite högt.

Citat:

Efter en och en halv dags spelande hos Microsoft är jag redo att fälla min dom.

Hmm.

Han sa i recensionen att det tog ca 6 timmar att spela igenom kampanjen ifall om man bara gjorde huvud uppdragen men om du ska göra alla sidouppdrag som finns i staden så blir speltiden längre.

Spelet innehåller alla banor från Halo 3 plus 3 helt nya spelet innehåller banorna från map paketen som kostar pengar så ska du köpa dem till vanliga Halo 3 går det på ca 100 kr. Dessutom så finns ju det nya firefight läget och det lär nog komma ett DLC för att utöka den delen utav spelet.

Stort beröm till FZ som har publicerat sin recension innan större spelsidor såsom Gamespot det här visar på varför FZ äger.


signatur

I got a Goldenshower.

Inaktiv

Någon som vet om det funkar bättre att installera ODST multiplayer skivan på 360 HDDn än vad Halo 3 gjorde. Gick ju segare med Halo 3 skivan på HDDn. Vore nice att ha hela Halo 3 multiplayer på hårddisken.

Tisdag snart?

Bra recension..

Medlem

På gametrailers säger dom att kampanjen är 6-8 timmar.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

BME
Medlem

Alltså, Halo 3 var ju också bara 6-8 timmar. började spela det runt 2 på eftermiddagen och vid 7 så hade jag klarat kapitel 7 av 9 typ, tog paus för att jag ville dra ut på det men började vid 22 igen och var klar vid midnatt.


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zazi

Medlem

Underbart,,webhallen skickade mitt ex idag.

Medlem
Skrivet av Dogge:

Någon som vet om det funkar bättre att installera ODST multiplayer skivan på 360 HDDn än vad Halo 3 gjorde. Gick ju segare med Halo 3 skivan på HDDn. Vore nice att ha hela Halo 3 multiplayer på hårddisken.

Tisdag snart?

Bra recension..

Tja, det gäller nog detsamma skulle jag tro. Halo 3 i sig var ju optimerat för att köras från skivan.

Väldigt bra recension annars, får se ifall man lägger ett par slantar på spelet senare.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dogge:

Någon som vet om det funkar bättre att installera ODST multiplayer skivan på 360 HDDn än vad Halo 3 gjorde. Gick ju segare med Halo 3 skivan på HDDn. Vore nice att ha hela Halo 3 multiplayer på hårddisken.

Tisdag snart?

Bra recension..

ODST-skivan är optimerad för det, men Halo 3-MP är inte.

På tal om att det inte går att hoppa in i en redan startad MP-session så går det visst i Halo 3-MPn om man spelar Custom Games. Fast Firefight är väl en annan femma, å andra sidan går det väl inte att göra det i Horde heller?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Läste att firefight inte öppnas förrän man spelat klart kampanjen. Iaf inte alla kartor.
Firefight är ju vad jag köper spelet för.

Medlem

Det här verkar klart intressantare än vad resten av Halospelen gör...!

Bra recension också!

Medlem

Ursäkta...
Men kommer ni inte ihåg SKANDALEN med Halo 3? Att dom fick en väska med spel, xbox 360, hjälm o en massa skräp för att recensera Halo 3 och ge det bra betyg innan det kom ut?
Jag tror FZ fått sig en liten väska eller 2.

Frisky: Det var ju ingen dålig deal för 249kr, ska tipsa min syrras kille om det, då jag personligen inte är någon Halo fantast.

Frågan e ju bara varför i helvete det finns 3-4flugor i mitt rum för tillfället... Det ska fan inte ens finnas flugor i September kan man tycka.

Medlem

Multiplayer delen är alltså i stort sett halo 3 samt rendereras i sub hd. Spelet erbjuder endast en ny (kort) singel player kampanj och det får 4/5 i betyg. Allt för 500:- vilket borde göra ODST till årets dyraste expansion. Man blir imponerad att inget av detta drar ned betyget.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

123
Skriv svar