Inaktiv

redmac, keften, snälla.

Riktigt taggad inför spelet, lär knappast bli besviken, är dock ett stort fan av Halo.

Medlem

Redmac, har du nageltrång eller är du bara bitter?

Och ang. "valuta för pengarna", 499 kr för ett nysläppts spel är Jääääävligt bra, även om kampanjen är en smula kort!


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Red_warning:

499 kr för ett nysläppts spel är Jääääävligt bra

Indeed it is. GAME i Skellefteå kränger nya spel för 699 vid release och ett bra tag framåt, speciellt om det är en större release.

Fan alltså, jag älskar nog ändå Halo när allt kommer omkring.

Medlem

Det var en intressant recension, men jag hittade ett stavfel som försvårade läsningen lite.

Citat:

Du har istället en viss mängd stamina som fungerar på ungefär samma sätt: parerar du får de många skott med pannbenet sänks den och du tar permanent skada som bara kan repareras med medicinpaket.

Istället för det fetstilta i texten ska det, troligen, stå 'för'.

Medlem
Citat:

Till alla Halo fans: ha en fantastisk upplevelse, ni är väl värda det.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Inaktiv

På webhallen stod det att det va skickat så kanske får det idag=)

Skrivet av Al3x92:

På webhallen stod det att det va skickat så kanske får det idag=)

Kan man få förbeställda spel innan release? mitt webbhallen exemplar är också skickat så kanske?:heart:


signatur

"Bättre sent än aldrig"

MFZ
Medlem

"Firefight re-purposes eight of the sets from the campaign missions into closed, gladiatorial arenas where the odds are heavily stacked in the Covenants' favor. "

låter bara som ännu en version av survival?


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Inaktiv

Bra recension, överväger att köpa det trots att det kommer så jäkla många spel man vill ha och att man tröttnade på Halo 3 efter ett tag... har inte köpt o tankat de där DLCerna.

Investera... haha!

Medlem
Skrivet av redmac:

Multiplayer delen är alltså i stort sett halo 3 samt rendereras i sub hd. Spelet erbjuder endast en ny (kort) singel player kampanj och det får 4/5 i betyg. Allt för 500:- vilket borde göra ODST till årets dyraste expansion. Man blir imponerad att inget av detta drar ned betyget.

Ps3-fanboy is trying to troll.

Trolling...

Trolling failed.

Grym recension förövrigt.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:

Ps3-fanboy is trying to troll.

Trolling...

Trolling failed.

Grym recension förövrigt.

Jag förstod inte vad han skrev som var så "PS3 fanboy" aktigt? Jag tycker också att recensionen var bra skriven men är även tveksam varför spelet har fått så höga betyg.

Firefight + alla dlc maps (vilket inte är nytt) och en kort campanj är det som är nytt i Halo 3: ODST vad jag har förstått och det kostar 500kr. Jag uppfattar det även som lite overpriced.

Är jag också en PS3 fanboy för att jag tycker det?

Medlem

mixxx: OMG FANBOI! *twink*

För att vara seriös, så tycker jag inte det verkar speciellt prisvärt heller. Men jag kommer inte säga det bestämt innan jag testat det själv.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

så nice!
måste sälja mitt ps3:a för att kunna köpa ett Xbox. någon?


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Vad?! Hade Game och gamestop det som erbjudande?! Typsikt att man missade det, nu är det ju förmodligen försent =( Eller?

Medlem

En fråga, kommer man fortfarande att spela som spartaner i MP? Är det helt enkelt gamla goda H3-multiplayer på den andra skivan?

Medlem

Kollade runt lite och Elgiganten tar ju bara 399:- mot alla andra som tar runt 500... verkar vara ett grymt spel, blir lätt att inhandla och nöta några timmar varje kväll


signatur

The next Bumfighter!

Medlem
Skrivet av mixxx:
Skrivet av Greger:

Ps3-fanboy is trying to troll.

Trolling...

Trolling failed.

Grym recension förövrigt.

Jag förstod inte vad han skrev som var så "PS3 fanboy" aktigt? Jag tycker också att recensionen var bra skriven men är även tveksam varför spelet har fått så höga betyg.

Firefight + alla dlc maps (vilket inte är nytt) och en kort campanj är det som är nytt i Halo 3: ODST vad jag har förstått och det kostar 500kr. Jag uppfattar det även som lite overpriced.

Är jag också en PS3 fanboy för att jag tycker det?

redmac är nog den individ på detta forum som älskar ps3 mest av alla konsoller och skriver mer än gärna om hur överlägsen konsollen är i sin blogg, bl.a hur den säljer bäst av alla nya konsoller(men efter xbox360 och wii).


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

har man köpt halo3 och de extra dlc paketen så är detta lite dyrt anser jag. sp-delen gick väldigt fort att köra igenom och vad som menas med sidouppdrag förstod jag aldrig. jag hittade lite inspelade filmer o så men uppdragen måste jag missat totalt. multiplayerdelen gjorde mej grymt besviken firefight går ju bara att spela med folk på din vännerlista! hittade inte någonstans där man kunde leta efter games. säg att jag har fel och förklara var fan man kan joina andra annars e det lite surt ju.
har jag rätt så förstår jag vad ni menade med "stelbent" multiplayer. den här e ju förfan helt handikappad.

Inaktiv

Sito och redmac är bara ledsna över att de måste vänta ett halvår till på GT5. Det är bara att ignorera trollen som vanligt.

Jag har själv aldrig gillat Halo men denna och Halo 3 ska jag ta en titt på om de kommer till Games on Demand någon gång.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

@ Håkan
Det är faktiskt väldigt vanligt att stora spelföretag (MS, Sony, Nintendo) skickar "gåvor" till större recensenter. Dock utan krav på motprestation, de ger en konsol elelr två, KZ, Halo, Mario eller nått som ett "tecken på deras uppskattning".

Om sedan recensenterna väljer att svika sin plikt i att ge en korrekt recension eller ej beror på deras moral, själv skulle jag aldrig höja ett skitspel för en konsol och ett spel, man riskerar ju både sitt och tidsskriftens rykte. Recensionen här är bra, betyget är rättvist. Spelet är lite kort och mängden fiender i staden hade kunnat får vara fler, men en expansion är ju per definition något kortare. Fler fiender skulle nog ge många problem på Legendary...
ODST är ruskigt kul och FireFight äger hårt!

Medlem
Skrivet av BME:

Alltså, Halo 3 var ju också bara 6-8 timmar. började spela det runt 2 på eftermiddagen och vid 7 så hade jag klarat kapitel 7 av 9 typ, tog paus för att jag ville dra ut på det men började vid 22 igen och var klar vid midnatt.

Vilken svårighetsgrad?

Är det för lätt så blir kampanjen åtminstone lite längre (och kanske roligare?) med hårdare motstånd.

123
Skriv svar