PES 2010-demo släppt *

Robot
Medlem
PES 2010-demo släppt *

blir å slaga till 360 o se om det är nå bättre än fifa

Medlem

EDIT: hittade xD

Medlem

Kanske har jag lirat Fifa 10 demon för många gånger, men att spela PES 10 demon strax efter känns som att gå tillbaka flera år i tiden. Det blir Fifa i år igen.

Medlem

I år var inte PES något att hänga i granen inte.

Medlem

Dettar har jag noterat efter 3 matcher:

Bollfysiken är fantastisk, roterande bollar stannar av när dom studsar. Grafiken och skuggorna ser bättre ut.

Medlem
Skrivet av Challe:

Dettar har jag noterat efter 3 matcher:

Bollfysiken är fantastisk, roterande bollar stannar av när dom studsar. Grafiken och skuggorna ser bättre ut.

Men usch vad stela och tråkiga spelarna är. Nä, får bli Fifa i år.

FM-guru
F.d. Sisyr

För mig som endast äger PC är PES dock ett givet val i år igen, då det portade FIFA as usual suger.

Medlem
Medlem

pes har alltid varit bra forbollsspel, oftast bättre än fifa, enda undantaget är pes2009 som var slarvigt gjort...(360 versionen)

10:an verkar vara bra och mer likt vad pes borde vara...men de påstod att deras nya grafik skulle vara "fotorealistisk" vilken den verkligen inte är! för hög kontrast, knappt ingen AA, dålig skuggor i ansiktena (även om man inte ser dem så ofta). själva gameplayet är konstigt nog inte speciellt annorlunda. visst de rör sig mer flytande än tidigare, men fifas rörelser är mycket bättre!

jag förväntade mig mycket mer, men man får väl se när man spelat ett par säsonger i det fulla spelet.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Undra om PES kommer att hitta tillbaka till den speciella kontrollen som det innehade i mitten av 90-talet. Allting har blivit för likt varandra, vilket har gjort att mitt fotbolls intresse på konsol har svalnat. Ska ge demot version anno 2010 en chans för att se om något av det gamla står sig kvar.


signatur

Life is a game, live it double up!

Medlem

demot går inte att installera! är det så för fler än mig? det hänger sig på hundra procent när det extreaherar filerna... vad göra?

Edit:
nu installerade det, efter femte försöket!

Medlem

Tycker det var helt ok. Definitivt en förbättring från 2009. Verkar som om de gjort det svårare att kontrollera bollen vilket är bra. Det var alldeles för enkelt att stoppa och vrida och vända med boll i PES2009.

Och här är en liten patch som gör att man kan spela längre matcher:

[http://www.filefront.com/14551877/Demo-Tweak-2010-v1.0.rar/]

[http://downloads.moddingway.com/file/280.html]

Medlem

Stor skillnad från Fifa 09 som jag spelat MYCKET senaste tiden, var lite nostalgiskt att spela Pes igen :). I slutändan blir det ändå Fifa 10 pga alla licenser, 360 graders-svängarna och stabilt flyt online mm. Hade varit häftigt att se vad Pes-teamet kunde åstadkomma med lika stor budget som EA.

Medlem

Nä fy fan vad dåligt de va när man är van med Fifa 10. Jag tycker PES tappat allt, förra årets plus årets (visserligen bara demo än så länge). Kanske är det för att Fifa har tagit igen på spelkänslan för jag tyckte PES hade mycket bättre spelkänsla för några år sedan men detta va bara skräp. Blir lätt Fifa igen

Inaktiv

Jag blev faktiskt positivt överraskad av spelet. Enda PES jag spelat tidigare var för 6-8 år sen på en kompis ps2 så jag har inga större minnen därifrån (förutom 09 demot som vara fullkomligt skräp). PES har något som inte FIFA har. Bollkontrollen är tydligare. Messi är ett klart exempel. I FIFA får man inte känslan av att han är så bra som han är, men bollen nära fötterna osv, men i PES syns och känns det att han har grym bollkontroll. Det gillade jag. Sen ska det väl tilläggas att jag inte är så väldigt imponerad av FIFA 10 i nuläget, men jag har redan bokat det så det blir till att lira sönder det innan ett eventuellt köp av PES 10 efter nyår eller nåt.

Inaktiv

Förstår inte varför dom inte går tillbaka till PES 6 och bygger vidare därifrån !
det är ju i en klass för sig jämfört med alla andra fotbolls spel.

Sitter och lirar både fifa10 och pes10 nu och pes blir bara bättre och bättre, fifa är lite för snabbt.. jag kan inte sätta fingret på det.. PES däremot är riktigt bra, mycket bättre känsla i spelet på någotsätt.


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

1
Skriv svar