Trivial Pursuit

Robot
Trivial Pursuit

Brädspelens intåg i den elektroniska spelvärlden fortsätter och nu har turen kommit till Trivial Pursuit. Men hur kul är frågesport på konsol? Svaret får du i vår recension.


Medlem
Testat - Trivial Pursuit på PS3

Folk skulle ju sitta och googla ifall det var online, alla fuskar.
Dock har väl inte IQ något med minne och allmänbildning att göra.

Kanske blir ett köp iallafall, kan vara lite roligt med några polare.

Medlem

blir köp till mitt xbox

Medlem

Den stora frågan är ifall man får frågorna och svaren på dom nordiska språken också eftersom frågorna har förankring i norden?

Som det såg ut på bilderna, så var dom på engelska.

Edit: Och franska såg jag nu


signatur
Medlem

otroligt bra!

Medlem

Frågor och svar är på svenska (och andra nordiska språk).

Medlem
Skrivet av Carling:

Frågor och svar är på svenska (och andra nordiska språk).

Trevligt, trevligt!
Man kanske ska kolla in detta då.

Sett lite från den engelska utgåvan, men det var ju mest frågor kring dom brittiska öarna och andra allmänna världsfrågor. Dock gick det inte att välja något av dom nordiska språken i det spelet.


signatur
Medlem

Förvånansvärt många frågor handlar om norden, men precis som i "vanliga" TP så blandas det friskt inom ämnena. Det är IMO en väldigt bra blandning av frågor.

Medlem

Haha får hoppas det går bättre för de som köper detta spelet än vad det gick för George när han lirade TP.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Redaktör

Uppdatering: det är Playstation 3-versionen vi testat, inte Wii-upplagan. Mitt fel, ber tusen gånger om ursäkt för det.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:

Uppdatering: det är Playstation 3-versionen vi testat, inte Wii-upplagan. Mitt fel, ber tusen gånger om ursäkt för det.

Men det borde väl inte vara så mycket större skillnad på Wii-upplagan?
Grafikmässigt eller språket på svar och frågor osv.


signatur
Medlem

Spelar nog hellre vanligt TP, även om det här inte ser så dumt ut.
Men föredrar gamla brädspel.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Kör det på wii och det är riktigt skoj, spesiellt "Fakta och vänner" varianten. Det blir mer sällskapspel av det hela... antar att det åxå är lättare att orientera sig med wiimoten ála peka och klicka... man kan dock använda korset, men det går väldigt seegt.

Någon som vet om det kommer att gå att ladda ner nya frågor till wii med?


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Ch33Z!!!!!


signatur

OMGWTFBBQHAXXXXXXXXX

Medlem

Frågan är ju varför i hela friden man skulle sitta och spela på PS3 istället för med ett riktigt spel om det ändå inte är online. Låter helt meningslöst.

Medlem

sånna här spel ska man ha som brädspel och inte som tv/pc-spel, blir trevligare då IMO

Medlem
Skrivet av LittleFriend:

blir köp till mitt xbox

Finns det att köpa till xbox då ? Har bara sett att man får spelet på köpet när man köper vissa 360 bundle paket.

1
Skriv svar