PC Gamer kollar grafikkort

Robot
Medlem
PC Gamer kollar grafikkort

Kommer det inte en ny generation grafikkort inom kort?

Medlem

Maste ju saga att det var en hel del felaktigheter i artikeln (las kommentarerna pa pc gamer-sidan), men vad som jag tycker var lite dumt var att ha med Crysis som exempel nar dom "bara" hade en dual core CPU pa testmaskinen. Man kan ju inte riktigt veta om det var sa daliga frame rates pa grund av kortet eller CPU:n (har sjalv markt sedan jag kopte en Quad att frame rates i Crysis gick upp en hel del...). Tror man hade fatt ett mycket mer "accurate" resultat om man hade kort med en Quad..


signatur

Cheers,
gerryn

Medlem

Känns ju menläst att göra ett graffekorts test nu när ATI's nya laseras nästa vecka.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Var nog en av dee sämsta recensionerna jag har läst, man vill ju ha grafer på skiten inte bara text, sweclockers & tomshardware ftw

Medlem

jag har en 4850 1 gb och är nöjd, kör även C2D 3.16 och maxxar Tropica 3 i alla fall


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem
Skrivet av AzeeM:

Var nog en av dee sämsta recensionerna jag har läst, man vill ju ha grafer på skiten inte bara text, sweclockers & tomshardware ftw

Precis, grafer med resultat från både spel och benchmarks och GPU-Z screenshot för varje kort är ett måste.

Medlem

Största felet (som också TYDLIGT framgick) förutom att alla korten är ointressanta... är att man [u]ALLTID![/u] måste ordna/köpa till kylningen på grafikkort (om man vill ha det tyst på riktigt). SÅ inni skotta less på det.

(On topic)
Var lite mycke babbel och inga staplar.. dryga klubben.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Rolle:
Skrivet av AzeeM:

Var nog en av dee sämsta recensionerna jag har läst, man vill ju ha grafer på skiten inte bara text, sweclockers & tomshardware ftw

Precis, grafer med resultat från både spel och benchmarks och GPU-Z screenshot för varje kort är ett måste.

Jag tror att pc-gamer vänder sig till en lite mindre kunnig publik.

Den typen av personer som inte vill behöva ta beslutet själv utifrån statistik (som denne kanske inte förstår).

GPU-Z screenshot ligger sannolikt på en betydligt högre geek-nivå.

Medlem

Vanlig "Pc För Alla" recension, säger inte så mycket plus fylld till bristningsgränsen med inkorrekt information. Inget nämns om CUDA/PhysX eller ATIs kommande dito. Att ny generation från ATI är nån vecka bort nämns inte heller. Inget om vilket directX som stöds. Kan fortsätta länge.
Men som någon sa detta är väl vänt till en mindre insatt publik (den som fortfarande läser sina föråldrade datornyheter i pappersform)

Medlem

Är jag blind, eller har de inte redovisat de faktiska individuella FPS-resultaten från spelen?

Hittar ingen testdata jag kan jämföra korten sinsemellan med.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av HYBRiS:

Är jag blind, eller har de inte redovisat de faktiska individuella FPS-resultaten från spelen?

Hittar ingen testdata jag kan jämföra korten sinsemellan med.

Jo, de redovisa, svårt att hitta men men


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Gött att man köpte sig ett XFX 4890 XXX

Medlem

bättre test har världen skådat

Medlem

Vad jag vet är inte skillnaden stor alls mellan quad och x2/duo i crysis. Såvida de inte fixat det med patcharna?

Simpelt test för okunnigt folk helt enkelt! Vill man ha ordentliga hårdvaru test går man till sweclockers eller någon annan HÅRDVARU sida, eftersom pc gamer är inriktat på gaming så är det väl inte så konstigt..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Förstår inte vitsen, alla dom grafikkort har ju redan testats på i princip dom flesta sajter som gör såna tester.. inget nytt.

Medlem

Ett test av idioter för idioter

Medlem

haha "Tio tunga kort testas" Hmm och sen när räknas 4770, 4850 och gts250 som tunga kort? xD

Medlem
Skrivet av norrby89:

haha "Tio tunga kort testas" Hmm och sen när räknas 4770, 4850 och gts250 som tunga kort? xD

När man lägger dem på köksvågen och jämnför resultaten mellan korten?


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Helt perfekt test för den som tänkt och köpa nytt kort som inte kan hårdvara, sen kan man ju tänka på att nya serien släpps snart dock..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av MrMadMan:

Jag tror att pc-gamer vänder sig till en lite mindre kunnig publik.

Den typen av personer som inte vill behöva ta beslutet själv utifrån statistik (som denne kanske inte förstår).

GPU-Z screenshot ligger sannolikt på en betydligt högre geek-nivå.

Och det går alltså inte skriva en artikel åt båda? Jo tänka sig att det går, att inkludera GPU-Z bilder t.ex. för de som vill ha den infot hade hjälpt, för de som inte förstår de bilderna kan ju endå läsa artikeln och hänga med.

Tyvärr så denna artikel för mig känndes totalt meningslöst. Dock var det inte för GPU-Z utan att det inte fanns några grafer alls att beskåda.

Inaktiv
Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av MrMadMan:

Jag tror att pc-gamer vänder sig till en lite mindre kunnig publik.

Den typen av personer som inte vill behöva ta beslutet själv utifrån statistik (som denne kanske inte förstår).

GPU-Z screenshot ligger sannolikt på en betydligt högre geek-nivå.

Och det går alltså inte skriva en artikel åt båda? Jo tänka sig att det går, att inkludera GPU-Z bilder t.ex. för de som vill ha den infot hade hjälpt, för de som inte förstår de bilderna kan ju endå läsa artikeln och hänga med.

Tyvärr så denna artikel för mig känndes totalt meningslöst. Dock var det inte för GPU-Z utan att det inte fanns några grafer alls att beskåda.

Jag håller med dig men samtidigt kan jag se att grafer och annat "nördigt" kan skrämma bort de mindre kunniga från att faktiskt läsa texten.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Jag måste uppgradera min dator inom 7 månader.....


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av PC Gamer:

TEST: ASUS Radeon HD 4870 1 GB

Vi valde kortet från ASUS för att kylaren såg intressant ut och förhoppningen var självklart att man lyckats åstadkomma en förbättring av den redan godkända referenskylaren. Tyvärr är så inte fallet. Kylaren låter väldigt mycket i viloläge, då fläkten av någon outgrundlig anledning ligger på 3300 varv. Prestanda må vara finemang, men varför välja detta kort istället för ett med den vanliga kylaren?

Um, Catalyst Control Center någon?
Om jag inte har fått en konstig version så kan jag ändra hastigheten på kortets fläkt genom den.

Och hur kan man egentligen tycka att en stängd kylardesign är bättre än en öppen? Det är ju hur mycket enklare som helst att rengöra ordentligt.

Medlem

Den där artikeln kändes inte aktuell på något sätt som helst. De flesta korten har ju funnits på marknaden i över ett halvår.

Och fick ju knappt ut någon fakta om prestanda etc alls. Fast säkert bra för dom som inte kan nått om grafikkort.

Inaktiv

Den där artikeln var med i numret av PCgamer som kom ut i början av juli


signatur

Spel är som sex, man skryter inte om hur snabbt man klarar det.

Medlem

tänk på att detta testet var med i deras tidning för några månader sedan, så de är ett gammalt test

Medlem

som alla andra så måste jag säga RUSKIGT dålig recension. kan ju inte göra en recension på gamla grafik kort när nya kort kommer nästa vecka! nä tackar vet jag sweclockers å tomshardware!

edit även nu att den artikeln enligt folk kom i juli de är ju 1 år sedan sen 4800 serien å 2xx GTX kom så den är fortfarande gammal!

Medlem

PC gamer skall vara den största (?) speltidningen i världen lr är det i norden? och så kan man inte ens prestera ett mer seriöst test än detta?

Känns nog mer som att dom behövde lite grafikkort på PC gamer och att dom pga det ringde upp bolagen o bad dom skicka några gratisex i utbyte mot ett "test".

Skamligt!

Redaktör

Testet hade onekligen varit mer aktuellt om det hade publicerats när tidningen släpptes i somras. Men när man börjar vråla "Skamligt" och liknande börjar jag undra om man förstått vad PC Gamer och det här testet är... Testet ger en överblick av grafikkort i olika segment för spelintresserade. Det är inte tänkt att gräva ner sig i två ton detaljer.

Jag är säker på att PCG-redaktionen tacksamt tar emot feedback. Jag är lika säker på att den lyssnar betydligt noggrannare på folk som kan tala om vad som är fel utan att bete sig som en flock oborstade hyenor.


signatur
12
Skriv svar