Jedi Knights-spelen nu på Steam

MFC
Medlem
Jedi Knights-spelen nu på Steam

Funkar dessa i Vista x64?


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Hur mycket jag än älskade Jedi Knight och den halvbra expansionen Mysteries of the Sith så är ju dessa spel i stort sett ospelbara idag, för att inte tala om Dark Forces. Jag står helt enkelt inte ut med så dålig grafik. Synd. I övrigt ett väldigt bra erbjudande, Outcast är bästa spelet, och Academy det med mest spelglädje. Dual lightsabers FTW!

Medlem

Har provat spela dessa på windows 7 (pre release version) och de funkar fin fint! Allafall Jedi Outcast och Academy, Multiplayer och de äldre spelen vet jag inte.

Men om det inte funkar så finns det säkert officiella och/eller o-oficiella patchar.

Medlem

Sorgligt att sådana bra spel ska säljas ut via ett skräp program som Steam.

Medlem

Starwars Jedi Knights - Gotta catch em' all!

Medlem

Asso man kan ju tycka att lucasarts borde ta sig i kragen o göra lite bra spel igen tex ett nytt Jedi Knight men ickee..

Medlem

Jedi Academy måste vara det absolut bästa Star Wars-FPS jag någonsin har lirat. Speciellt med g_saberrealisticcombat 20 aktiverat; alla kroppsdelar som nuddar i ljussabeln ramlar av.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

måste säga... blev lite sugen på jedi academy, eller outcast... för de 2 spelen är gött sköna... gillar storyn i dem.

Medlem
Skrivet av zyr0k:

Jedi Academy måste vara det absolut bästa Star Wars-FPS jag någonsin har lirat. Speciellt med g_saberrealisticcombat 20 aktiverat; alla kroppsdelar som nuddar i ljussabeln ramlar av.

Shiiit det här hade jag glömt. Har inte provat den än. Hehe får väl köpa spelen och prova det då


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

riktigt sugen på jedi academy


signatur

Rawr

Medlem

Första Jedi Knight spelet är helt klart min favorit. Älskar de stora episka banorna. Banorna i Outcast och Academy å andra sidan känns rätt standard fast med SW texturer.

Medlem

Förresten så har jag en fråga till er alla som köper första Jedi Knight på Steam, hör ni någon musik i spelet?

Det är tyvärr rätt vanligt bland Steamspelen att de spel som ursprungligen hade musik som vanliga CD-låtar har ingen musik i Steamversionen. För det finns ju ingen CD att spela. Half-Life från Valve är det enda undantaget jag känner till.

Medlem

Äntligen kan jag köpa Jedi Academy.

Medlem

Ahh Jedi Academy, spelet jag startade att rollspela på


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av Xsear:

Sorgligt att sådana bra spel ska säljas ut via ett skräp program som Steam.

Skulle inte kalla Steam för skit. Från början så var det inte mycket att ha men idag är det en utomordentlig distributionsplatform för spel. Sen är det väl bättre att de släpps där än att man får rota igenom reabackar på COOP för att hitta dem?

/ LordDaimos

Medlem

Hell yes! Klassiska spel man måste äga. Men varför kommer aldrig ett JKIII? =/

Medlem
Skrivet av TMO_KOTOR:

Hell yes! Klassiska spel man måste äga. Men varför kommer aldrig ett JKIII? =/

De släppte ju force unleashed som jag antar skulle ersätta jedi knight.. bad move, plus at de vägrade släppa det till pc.. (som visserligen inte är fallet idag för att de tänker släppa den till pcn)

Men jag håller med... gör en JK 3 Herr Lucas!
(och ffs utveckla den till pcn också den gången)

Medlem
Skrivet av LordDaimos:

Sen är det väl bättre att de släpps där än att man får rota igenom reabackar på COOP för att hitta dem?

Nej? Problemet (iallafall med JK:JA) är att man inte hittar så pass bra spel som JK-serien i reabackar.

Medlem
Medlem
Skrivet av MasterKJK:

Har provat spela dessa på windows 7 (pre release version) och de funkar fin fint! Allafall Jedi Outcast och Academy, Multiplayer och de äldre spelen vet jag inte.

Men om det inte funkar så finns det säkert officiella och/eller o-oficiella patchar.

Har du 32-bit eller 64-bit?

Medlem

Vet någon om de fixat till så att man kan köra widescreen och högre upplösningar på STEAM verisionerna? Kan man även köra moddar?


signatur

A badly drawn wolf

Medlem

Nu äger jag alla förutom DF (1) redan, men 200 för att få uppleva det vore nästan värt det, om inte modden tänker bli mer än ett demo iaf...

Moddar brukar väl funka som vanligt även med Steam, bara man ser till att de hamnar i spelmappen (under SourceMods lr vad det är?).

http://darkforces.jediknight.net/progress.shtml


signatur

Dr Tom
[]#####||(
===================================

Medlem
Skrivet av zauii89:

Asso man kan ju tycka att lucasarts borde ta sig i kragen o göra lite bra spel igen tex ett nytt Jedi Knight men ickee..

Eller hur. Asbra SW spel!

Medlem

Är det bara jag som inte kan ändra upplösningen i Jedi Academy?

Medlem

Funderar på att köpa Jedi Outcast.

Medlem
Skrivet av Xsear:

Sorgligt att sådana bra spel ska säljas ut via ett skräp program som Steam.

Bästa som hänt speldistributionen någonsin. Vad är problemet?

Medlem
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av Xsear:

Sorgligt att sådana bra spel ska säljas ut via ett skräp program som Steam.

Skulle inte kalla Steam för skit. Från början så var det inte mycket att ha men idag är det en utomordentlig distributionsplatform för spel. Sen är det väl bättre att de släpps där än att man får rota igenom reabackar på COOP för att hitta dem?

/ LordDaimos

Nej tack, har fått nog med alla skitungar på min server som torrentat spelet. Nu ska dom ha in en massa Steamfags också? Dags att lösenords skydda servern.

Medlem

Mm jediknight outcast bästa starwars spelet enligt mig

Medlem

Dark Forces minns jag som det vore igår, ett spel som kom att ändra sättet vi idag spelar fps spel på och ett av få spel som verkligen lever upp till allt man förknippar med Star Wars.

Jedi Knight : Dark Forces 2 är även det ett spel som förtjänar att bära Star Wars logon men det är med Jedi Knight : Jedi Outcast man på allvar får testa på hur det är att svinga en lightsaber (gick iofs även i JK men JO lyckas med detta bättre).

Kort sagt alla dessa spel är värd varenda krona och har man inga problem med att vissa spel är ganska gamla samt är ett SW fan så har jag svårt att se att man skulle kunna bli besviken. Hade dessa spel kommit till GoG istället för Steam så hade jag utan tvekan varit beredd att köpa dom igen. Även om jag inte gillar den typ av DRM som Steam använder sig av så är den iaf betydligt bättre än de mer kränkande skydden. Kostnaden är iaf inget jag kan klaga på då jag själv betalade betydligt mer för att äga dessa klenoder=).

12
Skriv svar