Robot
NHL 10

Det är alltid svårt att betygsätta spel som man vet kommer bli bättre redan nästa år. NHL 10 innehåller flera nyheter, men hur stora är egentligen skillnaderna mot fjolårets version?


Medlem
FZ testar NHL 10

NHL- och Fifa-spelen är alltid sjukt kul att lira lokalt mot ett par kompisar! Nu gäller det bara att någon i vänskapskretsen köper det här

Bra recension för övrigt!

Medlem

Känner nog att ja klarar mig på 2009 ett tag till.

2011 kanske får bli ett nytt köp

Medlem
Medlem

2004 vibbar?

Ska slösa hela helgen på det här ^^

Medlem

Mitt ligger enligt webbhallen på posten nu, hoppas på att få det imorgon.

Ni skriver riktigt bra recensioner på FZ, men när det kommer till betygsättning så är ni fan sämst. Ursäkta uttrycket..

Medlem

Provade demot och det var fortfarande slowdowns i be a pro läget på exakt samma ställe där det blev det i 09. Det inträffade när man var nere bakom sin målbur och åkte. Att de inte fixar sådana problem på ett år förstår jag inte, känns som om de är lata men kanske är svårt att fixa (jag är ingen expert på spelutveckling).

Inaktiv

åhå bättre betyg än jag trott finns det så mycket mer dom kan fixa till förutom grafiken och fler "moves" egentligen?


signatur

[/5] "powernap over"

Medlem
Skrivet av dandaman:

åhå bättre betyg än jag trott finns det så mycket mer dom kan fixa till förutom grafiken och fler "moves" egentligen?

Håller med dig, man tycker att det borde ta slut på ideer snart, liksom, hur mycket bättre kan det bli när det är så realistiskt?

Fast en massa smågrejjer verkar det ju vara i varje fall.
Dom har ju i princip blivit det såvitt jag vet första sportspelet som faktiskt simulerar psykologin i sporten på ett trovärdigt sätt, i själva spelmomentet. Det gillar jag!

Nu tänker jag på "intimidation" som markandsförts lite som en feature.

Medlem

Frångår spelet och väljer att endast berömma recensenten för en av de bättre recensioner jag läst på FZ.se.

Uttömmande utan att vara långrandig, målande, konkret och underhållande! Recensionen får samma betyg som spelet.

Medlem
Skrivet av Stromlaren:

Frångår spelet och väljer att endast berömma recensenten för en av de bättre recensioner jag läst på FZ.se.

Uttömmande utan att vara långrandig, målande, konkret och underhållande! Recensionen får samma betyg som spelet.

Jag tackar ödmjukast!


signatur

Robin,
Frilansare

inK
Medlem

Mitt är skickat från Ginza, helgen är räddad!


signatur

Every trophy counts...

Medlem

Jag hämtar ut mitt exemplar imorgon. Jag prövade demot för NHL 10 och kunde efteråt inte spela NHL 09 längre, det gick bara inte. Känslan som NHL 10 har finns inte där. Jag sitter och räknar timmarna tills "nedsläpp" för min del.

Medlem

Har fått spelet i dag och kan meddela att 2010 är bättre än 2009.

Medlem

Trevlig recension, diggar humorn!


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem

Undrar hur det kommer sig att folk klagar på att Guitar Hero serien mjölkar när spel som dessa finns.

Men jag skiter i mjölkning vilket fall som helst. Bara så länge kunden är nöjd så lär det gå bra.

Medlem

jag köper till 360 o farsan köper till PC, så det här ska bli intressant. har kört alla sedan dom börja årstäpla dom(och ett par år innan hyrdes ).oktobere är fö en jävligt fine månad när det gäller spel.

Medlem

Har nötkört 2009 bra mycket den senaste tiden med en kompis och det finns fan inget spel som hugger kniven så djupt i en i hjärtat som detta när det går dåligt. Har även kört 2010 demot på PS3 en hel del och det känns framför allt som om spelarna är lite vassare på att ta missade passar osv

Återstår nog att se, ett köp blir det nog alla gånger


signatur
Medlem
Skrivet av Frisell:

jag köper till 360 o farsan köper till PC, så det här ska bli intressant. har kört alla sedan dom börja årstäpla dom(och ett par år innan hyrdes ).oktobere är fö en jävligt fine månad när det gäller spel.

kommer inte till pc i år.

Medlem
Skrivet av Frisell:

jag köper till 360 o farsan köper till PC, så det här ska bli intressant. har kört alla sedan dom börja årstäpla dom(och ett par år innan hyrdes ).oktobere är fö en jävligt fine månad när det gäller spel.

NHL10 finns bara till xbox360 & PS3

Spelet är dock mycket härligare än 09, nu är det också roligare att spela EASHL, roligt att se att folk fortfarande försöker göra samma buggar som fanns in 09

Medlem
Skrivet av Frisell:

jag köper till 360 o farsan köper till PC, så det här ska bli intressant. har kört alla sedan dom börja årstäpla dom(och ett par år innan hyrdes ).oktobere är fö en jävligt fine månad när det gäller spel.

NHL kommer inte till PC från och med i år.. Bara så "Fassan" vet


signatur
Medlem

Detta var ett givet köp för 3 månader sen, men icke. Målvakterna är rent skräp i 09 och jag tvivlar på att EA gjort ngt bättre.
Det finns inte en målvakt i verkligheten som går på samma fint 100 ggr på rad.

Medlem
Skrivet av WhiteHorse:

Detta var ett givet köp för 3 månader sen, men icke. Målvakterna är rent skräp i 09 och jag tvivlar på att EA gjort ngt bättre.
Det finns inte en målvakt i verkligheten som går på samma fint 100 ggr på rad.

Tvivlar på att du kan göra mål på samma sätt 100 gånger på rad i detta spelet, utan att missa något :).

Dessutom så är det väl bara att spela online då, EASHL så kan man ju köra mänskliga målvakter, och då får du försöka den där finten du kan så många gånger du vill utan att dom går på den varje gång.

Medlem

Okej... NHL'10 kommer inte till PC, we know and those who dont, make a mindnote


signatur
Medlem
Skrivet av Stromlaren:

Frångår spelet och väljer att endast berömma recensenten för en av de bättre recensioner jag läst på FZ.se.

Uttömmande utan att vara långrandig, målande, konkret och underhållande! Recensionen får samma betyg som spelet.

Jag ber att få instämma i ditt uttalande. Stående ovationer till herr Vall!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Lith:
Skrivet av Frisell:

jag köper till 360 o farsan köper till PC, så det här ska bli intressant. har kört alla sedan dom börja årstäpla dom(och ett par år innan hyrdes ).oktobere är fö en jävligt fine månad när det gäller spel.

NHL kommer inte till PC från och med i år.. Bara så "Fassan" vet

Åfan. gäller det bara NHL eller FIFA oxå? Farsgubben får nog sikta in sig på konsoll annars
Frågan är bara om jag ska lura på han en 360 så jag kan sno spel av han eller om han borde köpa ps3 så jag kan sno hela konsollen.

Medlem

FIFA10 rullar ut på PC som vanligt. Tyvärr är det tusen gånger sämre än konsollvarianten också, även det som vanligt. Jag kommer personligen inte uppgradera till FIFA10, avskyr den fula grafiken.

Medlem

Det här blir ett enkelt köp!

Medlem

Ett bra spel faktiskt. Gillar NHL 10 och det är ett lyft från NHL 09. Det där med dötid efter avblåsning, det går ju att ställa in hur man vill ha det. Dötiden är ju endast till för om man vill dra till med bråk och ta taktiska utvisningar på motståndaren, i värsta fall åker man väl ut själv, men jag gillade att man kan reta upp motståndarna lite så att dom börjar puckla på en.

Medlem

gruffa efter avblåsning har det ju varit länge nu. Testade demot och det känns som de enormt stora förändringar 08 och 09 fick inte är lika mycket nu. Hur är det med köksvägen förresten?

(gör motståndarna motstånd eller nått sånt kanske :)?)

12
Skriv svar