Kopieringsskydd avslöjar Batman-pirater

Robot
URK
Medlem
Kopieringsskydd avslöjar Batman-pirater

och sedan visar det sig väl att han inte hade något piratversion. och blev behandlad så illa som han blev. piraterna ser felet och rättar till det och kvar är det i den köpa versionen som de köpande råkar ut för som vanligt.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem

Hade inte Rockstar något liknade i GTA4 till PC och det var konsumenterna som fick ta den största smällen.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

haha, snyggt!


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

haha där blev piraterna ägda.

Medlem

*sätter vatten i halsen* *hostar*

Oops säger jag bara... klockrent svar, kunde inte tänkt på ett bättre.


signatur

"Danger gleams like sunshine to a brave man's eyes" - Euripides

Medlem

Har ni också gått på det här?
Som vanligt är det bortkastade pengar. Problemet existerar bara på en "hobbypirat"-version som hade sin grund från en populär torrentsida. Där använde man inte heller retail-versionen av spelet.
I retailversionen och scenereleasen existerar inte problemet. Så kunde man vänta tills en dag innan release så kan man spela spelet precis som vanligt, fast gratis då.

Edit: Efter en kort diskussion så har jag förstått att nyheten handlar om att EN piratversion inte fungerar korrekt.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

Riktigt effektiv lösning faktiskt Kopieringsskyddet i Grand Theft Auto IV som bevisade att man hade en olaglig kopia, var ju bara för mycket egentligen, men ändå väldigt effektiv.

Medlem

en mindre fet unge som kan spela pirat


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Liknande i GTA IV där bilarna gasade automatiskt och kameran blir helt galen.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Medlem

Har för mig att nått av Trackmaniaspelen påverkas så att guldtiden på vissa banor är för kort och då omöjlig att klara om man hade en dålig piratversion.

Medlem

Men detta har blivit fixat har jag för mig.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

fan va bra, rätt åt dom snåla, skälv får man sitta och köpa sina spel, för att se till så dom får in lite cash så dom kan göra nya spel.

Medlem

Fint jobbat!


signatur

"Now you can see I've taken a hit to my head. It's nothing serious, but I am bleeding badly." -OFP2

Medlem

Finns väl folk med legala kopior som råkar ut för dessa piratskydd? Speciellt i OFP och GTA4? Förstår inte varför dom fortsätter att införa såna här skydd när det är köpande kunder som råkar ut för dom, seriösa pirater laddar ju bara hem scenereleaser och då är ju sånt här oftast redan fixat.

Fast det kanske är lätt att säga "OH VA BRA" tills man själv som betalande kund råkar ut för det, inte lika roligt längre då. Hellre att alla betalande kunder är "nöjda" med att inte råka ut för det än att några pirater inte kan spela det och några betalande kunder sitter med tasken i handen och batman i andra utan att kunna spela det.

Medlem

Det här må vara något "off topic", men jag postar det endast för att bevisa att de så kallade "skydden" drabbar även betalande kunder.
http://forums.gamesquad.com/showthread.php?t=87565


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Hahaha..så rätt.


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Inaktiv

Hehe. Men detta visste man redan... *visslar*


signatur

PSN - Addeproffs

Medlem
Skrivet av FZ.se:

Eidos tar till nya vapen i kriget mot piratkopierarna.

Tid är ju relativt, men detta "nya" vapen använde Bluebyte redan i sitt spel Settlers 3 år 1998 då järnsmältarna tillverkade grisar istället för järn


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

Haha helt rätt!


signatur

Min mamma säger att jag är bra på Guitar Hero.

Medlem
Skrivet av URK:

och sedan visar det sig väl att han inte hade något piratversion. och blev behandlad så illa som han blev. piraterna ser felet och rättar till det och kvar är det i den köpa versionen som de köpande råkar ut för som vanligt.

Just i det här fallet så va killen som frågade om buggen puckad nog att ställa frågan 5 dagar innan spelet släpptes i butik... så nej han hadde inte köpt det

Medlem

Inte mer än rätt.

Medlem
Skrivet av TrooP:
Skrivet av URK:

och sedan visar det sig väl att han inte hade något piratversion. och blev behandlad så illa som han blev. piraterna ser felet och rättar till det och kvar är det i den köpa versionen som de köpande råkar ut för som vanligt.

Just i det här fallet så va killen som frågade om buggen puckad nog att ställa frågan 5 dagar innan spelet släpptes i butik... så nej han hadde inte köpt det

Halo: ODST råkades släppas en månad tidigare än avtalat i några butiker i frankrike, detta händer hela tiden. What's your point?

Skrivet av ReeBart:

haha där blev piraterna ägda.

Löjligt ju. Om en person är så pass kunnig att "cracka" ett spel är han säkert även tillräckligt kunnig att ändra knapparna i spelet i ett vanligt enkelt word program.

Kopieringsskydd säger dom.....haha tillåt mig småle.:P


signatur
Medlem

Ah, härligt. Ät skit piratjävlar


signatur
Medlem
Medlem

Trevligt, så länge det inte påverkar kunder vill säga.

Medlem

Som så många sagt redan, det är BARA dom betalande kunderna som drabbas, alla som tankar en scenrelease märker aldrig sånna här saker.

Sen om man tankar ner en fulcrackad pre-release, så ska man kanske inte räkna med bättre support

Medlem
Skrivet av Psycho_Mantis:

"I set a trap and you sprang it gloriously!"

win

Skriv svar