Kopieringsskydd avslöjar Batman-pirater

Medlem

Angående problem med Securom och Daemon Tools kan det vara en bra idé att köra YASU i samband med DT för att dölja de virtuella enheterna.

URK
Medlem
Skrivet av Power_Metal:

ska testa med att ladda hem drivrutiner:) deamon tolls borttaget:) skriver sen hur det gick;)

samma sak har jag oxå fått och det visade sig att det var nero brännar programmet som inte kunde körs med det så kallade skyddet. efter jag avinstallera nero så gick det. efter som visa sådan program kan skapa en extra påhittade cd läsare som skyddet inte kan uppfatta som äkta.

det kan även vara så att din cd läsares fireware måste uppdateras för att det ska funka även att just din cd läsare tillverkare inte finns med så det inte funkar på det viset. som en annan person råkade ut för.

han gjorde så här han installera deamon tool gjorde en cd fil av spelet tog bort sin cd läsare så funkade det för han.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem

Nu när denna nyhet har halkat så långt ner på framsidan lär diskussionerna dö, men jag vill bara framhålla en sak angående jämförelserna med att ladda ner spel och gå mot rött etc.

Ni får gärna ha den inställningen. På ett vilkor:

Precis som att ni går mot rött eller cyklar utan lysen på egen risk, dvs om det kommer en polis kan ni få böter, så får ni också ladda ner på egen risk.
Omni sen får böter (hur mkt det än handlar om) så får ni bita i det sura äpplet.

Risken är jävligt liten i alla tre exemplen ovan, men laddar ni ner kan ni inte klaga över eventuell böter om den kommer.

Medlem
Skrivet av Power_Metal:

har testat med batman forumet och de har ingen lössning och SecuRoms support svarar inte ja, det känns jätte kul!!!

Pröva även med Eidos support. Jag hade exakt samma fel när jag försökte installera Far Cry 2 första gången. Så då svarade Ubisofts support inom några timmar och skickade mig en ny .exe-fil utan SecuRom inlagt. Senare när det kom en patch gick det utmärkt att använda vanliga exe-filen igen (vissa snabbkommanden fungerade inte i den .exe-fil jag hade fått av supporten).

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Det här må vara något "off topic", men jag postar det endast för att bevisa att de så kallade "skydden" drabbar även betalande kunder.
http://forums.gamesquad.com/showthread.php?t=87565

Så är det alltid , fan man kan inte sälja ett lir till x miljoner och förvänta sig att det ska funka perfa för alla..

Helt rätt metod att jävlas med piraterna dock!

Medlem

tack för tipsen:P nu funkar spelet:)

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av bjosarn:

Det här må vara något "off topic", men jag postar det endast för att bevisa att de så kallade "skydden" drabbar även betalande kunder.
http://forums.gamesquad.com/showthread.php?t=87565

Så är det alltid , fan man kan inte sälja ett lir till x miljoner och förvänta sig att det ska funka perfa för alla..

Helt rätt metod att jävlas med piraterna dock!

Jo det drabbar piraterna så mycket! Doh!
Försök tänk längre än näsan räcker. Om några tusen som lagligt köpt ett spel inte kan spela det är ju helt acceptabelt. Det viktiga är att jävlas med piraterna som till 99% har en fungerande crack inom nån dag ändå.

Testpilot
Skrivet av zauii89:
Skrivet av bjosarn:

Det här må vara något "off topic", men jag postar det endast för att bevisa att de så kallade "skydden" drabbar även betalande kunder.
http://forums.gamesquad.com/showthread.php?t=87565

Så är det alltid , fan man kan inte sälja ett lir till x miljoner och förvänta sig att det ska funka perfa för alla..

Helt rätt metod att jävlas med piraterna dock!

Det sura i kaksmeten är att det drabbar inte piraterna för deras versioner är rensade från sånt skit medan folk som stödjer företaget o köper deras produkter får skit & måste krångla.

För min egen del så jävlades jag en hel del med securom då skiten tyckte att Microsofts Process explorer var en elak produkt , det räckte med att man använt programmet och STÄNGT det för att spelet skulle vägra starta tills nästa reboot.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Jag förklarade bara varför jag ansåg att vi lever i en sken-demokrati och inget annat.

Om vi lever i en skendemokrati bara för att regeringen gör en lag som majoriteten av folk inte står bakom så har vi nog levt i en skendemokrati ganska länge.
Hade vi haft en demokrati enligt din definition hade folk inte betalat skatt, alla hade kört hur snabbt de ville, alla hade haft en hembränningsapparat i källaren och vi hade dessutom fortfarande kört på vänster sida.

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av bjosarn:

Det här må vara något "off topic", men jag postar det endast för att bevisa att de så kallade "skydden" drabbar även betalande kunder.
http://forums.gamesquad.com/showthread.php?t=87565

Så är det alltid , fan man kan inte sälja ett lir till x miljoner och förvänta sig att det ska funka perfa för alla..

Helt rätt metod att jävlas med piraterna dock!

Tycker du verkligen det är rätt att de "lagliga konsumenterna" ska drabbas mest? Piraterna förlorar absolut ingenting på detta.

Skriv svar