Majesty 2-demo i filarkivet

URK
Medlem
Majesty 2-demo i filarkivet

ingen torrent fil nu fick man en tår i ögat


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Redaktör

Torrenten genereras automatiskt, det kan ta ett par minuter. Håll ut, den kommer.


signatur
Medlem

Vafan, dom har ju exakt samma ljudfil för taxcollector från första Majesty. "Gold your majesty" och vad mer saker han nu säger. Jag känner mig bara trött av att höra det igen när man har spelat majesty innan ganska mycket

Medlem

Röstskådespelarna var så klockrena i ettan att jag inte ser någon större anledning att fixa nya i onödan.

"If it ain't broke, don't fix it"

Inaktiv
Skrivet av Cedric:

Vafan, dom har ju exakt samma ljudfil för taxcollector från första Majesty. "Gold your majesty" och vad mer saker han nu säger. Jag känner mig bara trött av att höra det igen när man har spelat majesty innan ganska mycket

Vi använde till viss del samma voice-actors, men det är nyinspelningar. Även om vissa fraser är samma för att knyta an till originalet.


signatur

Our generation has had no Great War and no Great Depression. Our war is spiritual - our depression is our lives.

Medlem

Tycker det är ganska charmigt isåfall, om det är vissa fraser som verkligen fastnat hos folk.. Nu har jag inte spelat varken majesty 1 eller det här demot. Tänker mer på Diablo serien och Cain

Medlem

Tycker det är as nice att de har samma röstskådisar De är as sköna ju...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Mykee:

Tycker det är ganska charmigt isåfall, om det är vissa fraser som verkligen fastnat hos folk.. Nu har jag inte spelat varken majesty 1 eller det här demot. Tänker mer på Diablo serien och Cain

Ja det är ju GANSKA stor skillnad mot diablo... detta är i så fall mer likt settlers...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Ni som har problem med scrollen kan ju alltid stänga av en core, då funkar det.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

URK
Medlem
Skrivet av Tompa:

Torrenten genereras automatiskt, det kan ta ett par minuter. Håll ut, den kommer.

man tackar torrent filen kom när man hade fått ner det på gamla viset. kan man ladda ner torrent filen lägga över den ner laddade versionen och hjälpa till och seeda på det viset.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem

Jag gillar upplägget i demot med att ha något slags schirmish-liknande läge. Har gett mycket speltid utan att ge bort för mycket av själva produkten.

Medlem

Låter bra det. De flesta demos av idag brukar ju vara ett gig stora eller mer och bjuda på kanske 5-10 minuters speltid på sin höjd. Jävligt snålt.

Tacka vet jag tiden då det var shareware som gällde.

Medlem

Gillade inte demot alls. En tutorial och ett omöjligt uppdrag som man tröttnar på efter att ha dött ett par gånger. Nej tack, för mig. :-/

Medlem

humpf, satt å spela detta demot, måste bara fråga. (spoilers?)

i scenario 2, så kommer de hela tiden creeps/monster som ja dödar men kommer alltid nya och förstör ja nesten kommer de bara fler, är de så här i vanliga spelet eller bara ett scenario, som sagt?

Inaktiv
Skrivet av farfadern:

humpf, satt å spela detta demot, måste bara fråga. (spoilers?)

i scenario 2, så kommer de hela tiden creeps/monster som ja dödar men kommer alltid nya och förstör ja nesten kommer de bara fler, är de så här i vanliga spelet eller bara ett scenario, som sagt?

Det här är ett "survival mode" scenario, det finns bara några såna i spelet. Det finns ett antal andra typer av scenarion också.


signatur

Our generation has had no Great War and no Great Depression. Our war is spiritual - our depression is our lives.

Inaktiv

lite synd att man inte har en chans i senario 2 man hinner ju inte ens testa alla grejer så fort man bygger lite så kommer ju ALLA monster ååå dödar en,,, sen så tycker jag det suger att man inte kan göra grupper en pilbågs gubbe mot en jätte ,,, hmm hur slutar de tro:) eller har jag bara missat nått..

Inaktiv
Skrivet av BeerDog:

lite synd att man inte har en chans i senario 2 man hinner ju inte ens testa alla grejer så fort man bygger lite så kommer ju ALLA monster ååå dödar en,,, sen så tycker jag det suger att man inte kan göra grupper en pilbågs gubbe mot en jätte ,,, hmm hur slutar de tro:) eller har jag bara missat nått..

Gå in på vårt forum och få lite tips

(Hoppsan, nu kanske jag bryter mot reglerna här på FZ, sorry i så fall)


signatur

Our generation has had no Great War and no Great Depression. Our war is spiritual - our depression is our lives.

Medlem

Det var väl inte världens bästa beslut att ha ett så pass svårt uppdrag direkt efter en tutorial i ett demo. Även jag som spelat ettan en hel del fick spö efter en 30 dagar eller så.

Jag kan se förbi detta och se potentialen som finns där men de flesta så kallade gamers av idag som är vana att någon håller dem i handen hela tiden kommer nog bara avfärda spelet som dåligt tyvärr.

Inaktiv

Mmm StarForce... Där ströks detta spel från inköpslistan.

Inaktiv

jag tycker inte spelet i sej är dåligt men ett demo är väl för att det ska demas alltså testa det helt enkelt få lite känsla för det,,, inte så lätt när du inte ens hinner torka bort snoret innan du är slaktat,,, mellen 26-30 dar hinner jag hålla ut sen är det över lite väl hårt för ett demo ,, men det är ju min uppfattning

Medlem

Kul spel, dock som sagt lite dåligt val av uppdrag för en Demo version.
Själv tog jag mej till dag 70 på tredje försöket innan det var för mycket.

Medlem
Skrivet av BeerDog:

lite synd att man inte har en chans i senario 2 man hinner ju inte ens testa alla grejer så fort man bygger lite så kommer ju ALLA monster ååå dödar en,,, sen så tycker jag det suger att man inte kan göra grupper en pilbågs gubbe mot en jätte ,,, hmm hur slutar de tro:) eller har jag bara missat nått..

Man har en chans även om det inte är busenkelt. Tog mig några försök men sen gick det bra. Problemet som jag ser det dock är att det är alldeles för likt ettan. I stort sett samma byggnader, uppgrades och hjältar. Har svårt att motivera varför jag ska köpa detta istället för att installera om första spelet och spela det igen ärligt talat.

/ LordDaimos

Medlem

Har svårt att motstå såna här ubermysiga strategispel.. Blir att prova det här.

Medlem

Alltså, så svår var inte den andra banan. Visst, jag åkte på däng när Björnmännen kom lufsandes, men andra gången jag spelade den så klarade jag den. .. tydligen en timelimit.
Jag är lite besviken över att det faktiskt är färre enheter i tvåan än ettan.. vart är mina fervos tempel? de andra gudarna? Gnomer!? Snälla säg mig att de bara inte är implementerade för demot.

Medlem

Låter som Sean Connery som säger inledningen innan man börjar sitt första mission xD

Medlem

Detta hade jag sett fram emot efter att ha kört sönder ettan, synd bara att vissa rollspelsaspekter ur 1:an inte kommit med (som att gubbarna kan missa). Nu känns det mer som ett fixt DPS spel a la starcraft .. men starcraft är ju populärt så...
Gillade svårighetsgraden dock, trots att jag kört ettan en del så tog det flera försök innan jag klarade det andra uppdraget. Man måste expa riktigt mkt och vara aggressiv o ta ogre lyorna tidigt om det ska gå bra.
Lite besviken på AIn dock .. trollkararna känns värdelösa då de går o dör konstant eftersom monster med avståndsvapen inte kan missa

Medlem

Ser lite ut som nya Settlers tycker jag

Inaktiv
Skrivet av bf07:

Mmm StarForce... Där ströks detta spel från inköpslistan.

Öh? Ursäkta? Vi har inte haft Starforce på en enda av våra produkter... läs på lite innan du postar föreslår jag.


signatur

Our generation has had no Great War and no Great Depression. Our war is spiritual - our depression is our lives.

Medlem

jag klarade mig ganska långt efter nåra försök, men ändå dog jag, måste dock säga att kontrollerna för gubbarna är lite jobbig när man är van vid wc3/sc

12
Skriv svar