Se en av klasserna i Torchlight

Robot
Medlem
Se en av klasserna i Torchlight

Ska lätt köpas. Längtar mer till deras MMO dock.


signatur

Sol är bäst på radio.

Medlem

Ser ruskigt bra ut, hoppas de har väldigt rare item man kan få nötta efter tills d3 kommer


signatur

AYY LMAO

Medlem

Är inget större fan av hack'n'slash-spel men jag måste faktiskt erkänna att Torchlight ser lite intressant ut. Någon som vet hur spelet kommer säljas? Antar att det blir digitalt och något billigare? Man borde kanske unna sig ett hack'n'slash-spel för en gång skull.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Hack n' slash <3, men vette fan ser inte så lockande ut.

Medlem

Mythos v2 .. Tyckte att det var ganska trevligt när spelet hette mythos, nu är väl mycket ändrat men förmodligen till det bättre, så kanske kan bli någonting

Medlem

Diablo 1 och 2 var ju så jävla bra just för att dom var lite mer åt realistiska hållet. Var man warrior så var det banka som gällde, det var inga flashiga effekter eller nånting. Den enda klassen som hade effekter var ju magikern, och då var det ändå inte jätteöverdrivet.

Nu verkar det vara inne med anime-aktigt stuk, massa effekter, gubbarna swishar jättesvärd oändligt snabbt med massa ljuseffekter efter varje slag, som om dom lyckas splittra atomerna i luften.

Medlem

I väntan på D3 ser det här väääldigt lockande ut. Bara det inte blir för stökigt som det såg ut att vara ibland. :/

Inaktiv
Skrivet av mr.bear:

Någon som vet hur spelet kommer säljas? Antar att det blir digitalt och något billigare? Man borde kanske unna sig ett hack'n'slash-spel för en gång skull.

Ja, digitalt och för $20.

Spelet är dock väldigt klassiskt hack&slash med mindre RPG/Quest, så om du inte gillar den speltypen kanske det inte är det bästa alternativet för dig.

Medlem

För 20$ så blir det ju ett köp. Mythos var ganska kul ändå och detta liknar det väldigt mycket som någon ovanstående skrev.

Mums :>


signatur

osv.

Medlem

Liknar ju D3 väldigt mycket till utseendet, ser kul ut.

Medlem

Ser lite för gulligt/sött/snällt ut när det gäller fiender och övrig grafik, som om den blivit "Wii-ad" för en yngre publik. Inget som hindrar spelet från att bli bra men lite störande lär det bli tills man vant sig (om man nu köper spelet).

Medlem
Skrivet av Buio:

Spelet är dock väldigt klassiskt hack&slash med mindre RPG/Quest, så om du inte gillar den speltypen kanske det inte är det bästa alternativet för dig.

Orsaken till att jag inte kan kalla mig något större fan av genren är nog för att jag inte direkt har spelat speciellt många spel som räknas till den, inte för att jag ogillar den typen av titlar. Det här tyckte jag såg lagom underhållande ut, och om man kan få det för en relativt billig peng så blir det nog svårt att motstå. Men väntar nog tills jag har sett/läst lite mer om titeln i fråga innan jag bestämmer mig för något.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Det märks att det är samma lirare som jobbade med Mythos. Det kan bli riktigt bra det här.


signatur
Medlem

Såg mycket intressant ut fram tills D3 kommer.


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem

Man kan tro att det är ett skämt, men detta spel är Single Player only.

Medlem
Skrivet av asker:

Man kan tro att det är ett skämt, men detta spel är Single Player only.

Say what?!


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem
Skrivet av ElyziuM:
Skrivet av asker:

Man kan tro att det är ett skämt, men detta spel är Single Player only.

Say what?!

I nuläget, ja. En multiplayer-del (i form av MMO) kommer släppas senare. Tycker det är lite tråkigt att de har valt att utveckla det på detta sätt.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Ja, multiplayer-versionen släpps tidigast 2011.

Medlem
Skrivet av asker:

Man kan tro att det är ett skämt, men detta spel är Single Player only.

Så ruggigt skönt att stänga in sig en kväll och slippa bry sig om andra människor än sig själv och bli slukad av ett spel.
Så nej, hoppas inte de skämtar. Sen hoppas jag ju på att de gamla hack 'n slash rävarna följer den gamla Blizzard devisen och gör det Mac-kompatibelt.

Ps. Till FZ-red, ni har skrivit "Vanquiser" på två ställen, startsidan och i artikeln. Ett "Vanquisher" hade prytt artikeln så mycket bättre.

Medlem

det här ser ju skitdåligt ut
*väntar på att bli trakasserad för min åsikt*
men nä allvarligt säg till mig vad ni ser i det här spelet


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Mjo, att det inte är MMO än så länge är itne så farligt, men LAN stöd saknar jag. Vore perfekt o lira här i huset när vi tröttnat på D2 igen...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Stromlaren:
Skrivet av asker:

Man kan tro att det är ett skämt, men detta spel är Single Player only.

Så ruggigt skönt att stänga in sig en kväll och slippa bry sig om andra människor än sig själv och bli slukad av ett spel.
Så nej, hoppas inte de skämtar. Sen hoppas jag ju på att de gamla hack 'n slash rävarna följer den gamla Blizzard devisen och gör det Mac-kompatibelt.

Ps. Till FZ-red, ni har skrivit "Vanquiser" på två ställen, startsidan och i artikeln. Ett "Vanquisher" hade prytt artikeln så mycket bättre.

Vet du, jag håller med. Gruppsex i all ära men stundtals är det riktigt skönt att onanera ensam och ta det helt och hållet i sin egen takt.

Medlem
Skrivet av Adex:

Liknar ju D3 väldigt mycket till utseendet, ser kul ut.

Tycker också att det liknar Diablo III väldigt mycket till grafiken. Kanske har blivit inspirerade av Blizzards spel?


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem
Skrivet av LordOfTerror:
Skrivet av Adex:

Liknar ju D3 väldigt mycket till utseendet, ser kul ut.

Tycker också att det liknar Diablo III väldigt mycket till grafiken. Kanske har blivit inspirerade av Blizzards spel?

De som gör Torchlight är före detta anställda av blizzard som höll på med diablo.
Så ja de var med och skapade blizzard spel

Inaktiv
Skrivet av LordOfTerror:
Skrivet av Adex:

Liknar ju D3 väldigt mycket till utseendet, ser kul ut.

Tycker också att det liknar Diablo III väldigt mycket till grafiken. Kanske har blivit inspirerade av Blizzards spel?

Eller så är det för att det är fem stycken som jobbade på Blizzard North (Diablo och Diablo 2) som bland annat gjort det här spelet.

Det är också ett flertal från de som låg bakom spelet Fate som jobbar på Runic Games nu. Så många nyckelfigurer från två studios som gjort action RPG tidigare.

Fate är ett spel från 2005, och Torchlight har flera features från det spelet. T.ex. endast singleplayer, alla klasser har en "Pet" som följer med, lite toony stil, och spelet såldes för lågt pris redan initialt.

Här är en bild på Fate:
http://image.com.com/gamespot/images/2005/170/reviews/927041_20050620_screen010.jpg

Medlem
Medlem

D3 med ett annat namn känns det som.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Stromlaren:

Ps. Till FZ-red, ni har skrivit "Vanquiser" på två ställen, startsidan och i artikeln. Ett "Vanquisher" hade prytt artikeln så mycket bättre.

Ordnat, tack för korren!


signatur
Medlem

Verkar inte ändrat sig mycket sedan Mythos. Blir inget köp detta.

12
Skriv svar