Se en av klasserna i Torchlight

Medlem

Ja, hade det varit MMO hade jag varit ointresserad av detta spel. Nu när det är SP så blir det säkert ett köp.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

ser najs ut som avhopp från dvs spel, lite WoWig grafik men men man kan inte få allt

Medlem

Blir ett klart köp. Perfekt bra spel att slå ihjäl några timmar med tills Diablo 3 kommer.

soi
Medlem
Skrivet av asker:

Man kan tro att det är ett skämt, men detta spel är Single Player only.

Håller med om att de skulle vara mer intressant om man kunde lira 1-4pers, men blir troligtvis ett köp iaf.

Inaktiv

Ser intressant ut, blir nog att plocka upp om man får några luckor i sitt spelschema

Medlem

lätt köp! är inte så missnöjd över att det inte är MMO, men COOP skulle jag verkligen viljat ha! (lan/tcpip)


signatur

Bara gör det.

Medlem
Skrivet av marduk:

Verkar inte ändrat sig mycket sedan Mythos. Blir inget köp detta.

Jag ser ingen alls likhet mellan Mythos och Torchlight förutom lite i grafiken. Och då kan man säga att torchligt är exakt samma som WoW singelplayer....

Har du ens spelat Mythos?

Medlem
Citat:

Ja, hade det varit MMO hade jag varit ointresserad av detta spel. Nu när det är SP så blir det säkert ett köp.

Håller med fullständigt!

Men så gillar ju jag också SP-spel så mycket mer än MP-spel

Inaktiv

En bra intervju med Max Schaefer om Torchlight
http://www.gametrailers.com/video/pax-09-torchlight/55972

Han säger t.ex. att kraven för spelet kommer vara väldigt låga, det använder inte ens shaders. De har tänkt sig att det ska gå utmärkt att spela på äldre bärbara t.ex. Det är också en anledning till stilen de valt, då den gör att spelet kan vara snyggt trots att det har låga systemkrav.

Han säger också att de skeppar alla utvecklingsverktyg för spelet, så man kan göra i princip allting, designa egna klasser, skills och dungeons.

En viktig sak som han nämner är att spelet först kommer att säljas på deras och distributörens sajt, och först 30 dagar senare kommer att släppas på de andra stora digitala sajterna och även som boxat för affärer.

När det gäller det kommande MMO-spelet så kommer det fortsätta i samma stil, men förstås vara en stor öppen värld för massor av spelare. Men det viktiga är att det fortfarande kommer vara ett action-rpg. Med andra ord spelstilen från detta spel (hack & slash, snabb action, topp isometric vy) att vara kvar i MMO-spelet. Det tycker jag verkar lovande. Om det inte kostar allt för mycket ser jag fram emot det.

Inaktiv

Yes! Hörde precis en intervju med en annan bakom Torchlight, och han säger att det kommande Torchlight MMO-spelet kommer att vara gratis att spela (free-to-play).

Dessutom kommer det inte att kosta någonting att köpa heller!. Man kommer att kunna ladda ner Torchlight MMO och spela gratis om man vill. Allting beror förstås på att många kan tänka sig betala för kosmetiska saker och bonusar som inte påverkar spelet i stort.

De kommer att erbjuda mikrotransaktioner för att finansiera spelet, men för de med liten budget och som inte gillar att betala per månad är det ändå en stort bonus att kunna välja vad man vill betala för.

12
Skriv svar