Se Coruscant i The Old Republic

Medlem

Den här filmen såg jag för länge sen på Gametrailers.com men som sagt bättre sent än aldrig det är svårt att vara över allt samtidigt på nätet.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av Thumba:
Skrivet av luiga:

En grej som aldrig riktigt slagit mig tidigare är hur orealistisk världen i KOTOR är egentligen. Alltså i en så tekniskt, och krigiskt inriktad värld som Star Wars ändå är så borde vapnen se väldigt mycket olika ut efter 4000 års utvecklande. Att lightsabers ser likadana ut kan jag förstå eftersom de är ett ganska så icke utspritt vapen som inte används av så många, men laserpistolerna borde ju vara enormt mycket sämre i KOTOR-världen. De borde egentligen inte ens finnas.

Men jag kan såklart köpa det eftersom det är ett spel vi pratar om, men det är ändå rätt sjukt.

ptja, Blaster uppfanns ju 35,000 år innan den första dödstjärnan blev förstörd, men dom första var nog inte precis som i filmerna(läs: Totalt värdelösa)

Ljussablar uppfanns först 15,500 år innan Yavin, men dom var ganska värdelösa då.

Teknisk utveckling verkar inte vara något utav intresse i Star Wars med andra ord.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Combalex:
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av mr.bear:

Håller absolut inte med om att det är något fel på grafiken. Den är annorlunda, men inte "dålig" på något sätt.

Tråkigt nog verkar FZ ha blivit en universal mötesplats för alla gnällspikar. Hip Hip Hooray!

Så om man klagar på en grej klagar man på allt?

Sluta dra allt över en kam.

dålig grafik, fel musik, och sena videor. Knappast en sak, FZ har en jävla bunte klagare.

Seriöst, gillar ni inte vad ni ser, SKAFFA INTE SPELET! så jävla lätt är det, kom inte hit här och gnäll och förstör det för alla andra. Jävla p12or.

Har inga problem med kritik sålänge man får ordenlig åsikt och inte bara en "grafiken suger", utan "grafiken tillfaller inte mig i smaken".

Exakt! Det var det jag menade med mitt inlägg. Och ingenstans skrev jag "om man klagar på en grej klagar man på allt". Har bara uppmärksammats av att det på sistone tycks ha ploppat upp mer och mer kommentarer i stil med "kass grafik spelet suger" och "videon är gammal FZ är kass" här på forumet, vilket känns väldigt gnälligt om ni frågar mig.

Att säga att videon är "gammal" är onödigt gnäll, ja.

Att däremot säga att man gillar spelet mindre och mindre ju mer man ser av det på grund av grafik och animation är inte "gnäll".

Sen när får endast positiva kommentarer om spelet skrivas?

När oftast samma personer säger det i varje nyhet, blir det ganska jobbigt.

Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Thumba:
Skrivet av luiga:

En grej som aldrig riktigt slagit mig tidigare är hur orealistisk världen i KOTOR är egentligen. Alltså i en så tekniskt, och krigiskt inriktad värld som Star Wars ändå är så borde vapnen se väldigt mycket olika ut efter 4000 års utvecklande. Att lightsabers ser likadana ut kan jag förstå eftersom de är ett ganska så icke utspritt vapen som inte används av så många, men laserpistolerna borde ju vara enormt mycket sämre i KOTOR-världen. De borde egentligen inte ens finnas.

Men jag kan såklart köpa det eftersom det är ett spel vi pratar om, men det är ändå rätt sjukt.

ptja, Blaster uppfanns ju 35,000 år innan den första dödstjärnan blev förstörd, men dom första var nog inte precis som i filmerna(läs: Totalt värdelösa)

Ljussablar uppfanns först 15,500 år innan Yavin, men dom var ganska värdelösa då.

Teknisk utveckling verkar inte vara något utav intresse i Star Wars med andra ord.

Jag tycker att de har kommit ganska långt från det här till de här


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

filmen funkar inte för mig, kommer bara en liten bild fram, men ingen film?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Jag vart sugen på en bakelse.

Medlem

Inget fel på grafiken

Jag tror däremot många är skadade av WoWs töntiga Bolibompa-grafik.


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Att säga att videon är "gammal" är onödigt gnäll, ja.

Att däremot säga att man gillar spelet mindre och mindre ju mer man ser av det på grund av grafik och animation är inte "gnäll".

Sen när får endast positiva kommentarer om spelet skrivas?

Var någonstans har jag skrivit att endast positiva kommentarer är tillåtet? Som sagt, kan man tillföra någon typ av konstruktiv kritik har jag absolut inget problem med att folk uttrycker sina åsikter. Men när det oftast är samma personer som om och om igen slänger ur sig kommentarer som "kass grafik spelet suger!!" så känns det bara allmänt gnälligt och det blir tröttsamt i längden.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Nu funkade filmen. Tycker också att det ser otroligt tråkigt ut?? Inte pga grafiken, utan det verkar väldigt "ostarwarsigt"? Det enda som fick mig känna att det var i "star wars" universum var musiken och ljudeffekterna från vapnen! Tycker det är löjligt hur mer och mer Star Wars har gjorts till ett barn program? Clone wars teknade serien och nu det här?? Det blir bara värre och värre? Snart förstör dom hela franchisen?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Inaktiv

Man måste inte vara P12a för att klaga lite på det här spelet. Kan hålla med om att man blir mindre och mindre sugen att köpa spelet allt eftersom de visar mer. Allt är så stelt...

EDIT: Håller med om att det ser väldigt barnanpassat ut. Inget blod, inga skuggor eller mörka områden. Ser ut som ett 3+ spel.

Medlem

Tyvärr imponerar inte det släppta materialet alls. Jag kanske hade för höga förväntningar.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Tycker det är löjligt hur mer och mer Star Wars har gjorts till ett barn program? Clone wars teknade serien och nu det här?? Det blir bara värre och värre? Snart förstör dom hela franchisen?

Säg mig, hur gammal var du när du första gången såg en Star Wars-film? Star Wars har ALLTID varit för ungdomar. Detta är något som George Lucas aldrig hymlat med, därav den barnsliga tonen på The Phantom Menace. Efter kritiken insåg han nog dock själv att storyn skulle må bra av att vara lite mörkare, vilket syns på Attack of the Clones och Revenge of the Sith. Spelen har dock varierat i målgrupp, från barnsliga NES-plattformsspel till vuxna flygsimulatorer och FPS för blandade åldrar. Så ditt argument håller inte riktigt. Sen finns det nog väldigt många som redan tycker att franchisen är helt förstörd. Jag är dock inte en av dem, jag tyckte Clone Wars var grymt bra om man tar den för vad den är, och inte förväntar sig en ny Star Wars-film.

12
Skriv svar