Robot
Blood Bowl

Känner du att det är lite pinsamt att se på amerikansk fotboll eftersom det är för mesigt? Räddningen är här!


Medlem
Testat - Blood Bowl

Jag skulle vilja påstå att spelet bara är värt en 4a om man faktiskt är intresserad av Blood Bowl.

Medlem

Ser skoj ut:)

Medlem
Skrivet av Saxit:

Jag skulle vilja påstå att spelet bara är värt en 4a om man faktiskt är intresserad av Blood Bowl.

Ungefär samma argument kan väl användas på samtliga spel? NHL 200X är bara värt betyget Y om man tycker som NHL-spelen. Eller FPS-spel X är bara värt betyget Y om man gillar FPS-spel.

Medlem

Kul med något nytt

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Ser skoj ut:)

Det är det Speciellt när man vinner

Medlem

Såg lite screens från Blood Bowl för länge sen och glömde helt bort det, verkar ju ascool!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

PaZ
Medlem

oj, trodde det här skulle vara skräp. kanske värt att titta in då!

Medlem

Spelat är riktigt bra om man gillar konceptet. Köpte det direkt och har inte ångrat mig en sekund. Det är för övrigt det turbaserade spelsättet som gäller om man ska spela det online.

Medlem
Skrivet av LittleFriend:

Det är för övrigt det turbaserade spelsättet som gäller om man ska spela det online.

Blev kanske lite otydligt i recensionen där. Kör man via TCP/IP går det ju att spela båda sätten. Annars är det som du säger.

Tack för förtydligandet!

Inaktiv

Spelet har ju funnits ute ett bra tag nu och vi har en svensk liga igång. För mer info om den så besök gärna vårt forum: http://www.bloodbowldigital.com/forum/index.php?f=16&rb_v=vie...
Säsongen är i full gång sen ett tag tillbaka, men vår Gärdsgårdserie avslutar snart sin första säsong så kan nog finnas möjlighet att få en plats där för de som är intresserade.

Medlem

ser härligt ut men jag gillar kanske inte din första kommentar om att amerikansk fotboll är mesigt, du kanske vill in bland dom stora grabbarna och testa amerikansk fotboll och sen säga om du tycker att det är mesigt förmodligen byter du uppfattning

Medlem
Skrivet av Xnetium:

ser härligt ut men jag gillar kanske inte din första kommentar om att amerikansk fotboll är mesigt, du kanske vill in bland dom stora grabbarna och testa amerikansk fotboll och sen säga om du tycker att det är mesigt förmodligen byter du uppfattning

Hehe, jag tror du misstolkade mig lite där Jag tycker inte amerikansk fotboll är ett dugg mesigt, det är snarare en av det hårdaste sporter som finns. Att jag beskriver det som mesigt är endast av anledningen att ställa det i kontrast till hur brutalt Blood Bowl faktiskt är

Medlem
Skrivet av Geron:
Skrivet av Saxit:

Jag skulle vilja påstå att spelet bara är värt en 4a om man faktiskt är intresserad av Blood Bowl.

Ungefär samma argument kan väl användas på samtliga spel? NHL 200X är bara värt betyget Y om man tycker som NHL-spelen. Eller FPS-spel X är bara värt betyget Y om man gillar FPS-spel.

(Svårt att tyda om du är emot argumentet eller inte, därför skriver jag antingen som ifyllnad eller svar)

Samma argument BÖR användas på alla spel.

Dagens konsumenter som läser FZ.se bör förhoppningsvis skaffat sig en vag uppfattning om vad spelet handlar om - har vissa förväntningar etc.
På skalan fem av fem bör ju en trea då vara vad som förväntas och de under är om de inte möter förväntningar och allt ovanför är "that surely suprised me".

Därmed så är de inte särskilt rimligt att NHL 200X bör få något över en trea mer än varje ny generation eller var 4:e år.

OT: Ser riktigt tråkigt ut - de enda turbaserade spelen jag uppskattat har varit Shack och Monopol. (Ja jag räknar amerikansk fotboll som turbaserat)


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Ser faktiskt rätt fränt ut
Bra recension!

Medlem

Trollet plockar upp en goblin för att kasta... men han glömmer vad han skulle göra och biter huvudet av goblinen istället! Bloodbowl <3


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Totoro:

Hehe, jag tror du misstolkade mig lite där Jag tycker inte amerikansk fotboll är ett dugg mesigt, det är snarare en av det hårdaste sporter som finns. Att jag beskriver det som mesigt är endast av anledningen att ställa det i kontrast till hur brutalt Blood Bowl faktiskt är

Nej, du har helt fel!


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem
Skrivet av Vantskruv:
Skrivet av Totoro:

Hehe, jag tror du misstolkade mig lite där Jag tycker inte amerikansk fotboll är ett dugg mesigt, det är snarare en av det hårdaste sporter som finns. Att jag beskriver det som mesigt är endast av anledningen att ställa det i kontrast till hur brutalt Blood Bowl faktiskt är

Nej, du har helt fel!

https://www.youtube.com/embed/yXQewsHQkOY

Fair enough
Ni vinner ^_^

Skrivet av Hix0r:

Ser faktiskt rätt fränt ut
Bra recension!

Tack!

Medlem

Fast den där videon är väl inte Amerikansk Fotboll, dom har ju en annan variant i Australien, vilket det där såg ut att vara.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Jo de där e Aussie Rules, eller Australian Football League.. härlig sport
Blood Bowl hade verkligen gjort sig på netbooken! Men lär ju aldrig funka på den

Medlem

Samt det var då ingen som hoppade på någons huvud, slet av en arm eller jagade någon med motorsåg så Blood Bowl vinner ändå. (sen har jag inte riktigt koll på hur mycket av detta som finns i spelet, men ändå)


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Geron:
Skrivet av Saxit:

Jag skulle vilja påstå att spelet bara är värt en 4a om man faktiskt är intresserad av Blood Bowl.

Ungefär samma argument kan väl användas på samtliga spel? NHL 200X är bara värt betyget Y om man tycker som NHL-spelen. Eller FPS-spel X är bara värt betyget Y om man gillar FPS-spel.

Skillnaden är att Blood Bowl är en ganska så exakt kopia av ett ganska nichat tabletop-spel. NHL 200X är inte ens likt bordshockey.
Blood Bowl kan vara rätt klurigt att sätta sig in i och där är inte mycket till tutorials i spelet heller.
Dessutom är grafik och ljud inte i toppklass jämfört med många av dagens titlar, utan det är verkligen ett spel för folk som vill ha en trogen kopia av BB tabletop.

Medlem

Haha, kan man vara manligare än en Aussie (förutom Chuck Norris givetvis)?

Bra recension! Skönt flöde och bra åsikter!

Inaktiv

Det som är skoj med Blood Bowl i grundkonceptet är att det är ett taktiskt managerspel. Man bygger upp sitt lag och spelare som går mål, skador och passningar får poäng och sen skills så att de blir bättre. Samtidigt som själva taktiska turbaserade grundspelet är enormt skoj blir det bara bättre av att man utvecklar spelarna och laget. Sedan är det efter många års speltestning bra balanserat också.

Datorspelet är helt ok, klart värt betyget framförallt när man spelar mot andra motståndare. Det kan bara bli bättre om de fixar buggar och förbättrar UI:t en del.

De har även i framtiden tänkt ha någon form av website där man kan se sina lag/ligor och rankning. Mera lag kommer också senare när spelet är buggfritt.

Medlem

nån som har koll på hur detta spel förhåller sig till det härliga gamla speedball?


signatur
Inaktiv

Speedball är ett realtidsspel och Blood Bowl gör sig för de flesta bäst i turbaserat läge. Det finns ett realtidsläge, men jag har inte ens testat det (gammal Blood Bowl brädspelsfan så kör samma på datorn). Tror en överväldigande majoritet kör det så.

Här är en film på realtidsspel i Blood Bowl;
http://www.youtube.com/watch?v=Jx_WWBjNEQM&hd=1
Verkar kaotiskt.

Ps. Kommentarsrösterna drar man ner volymen till 0 efter ett par matcher, de säger samma saker hela tiden så till slut blir man tokig på dem.

Inaktiv

Lite irriterande när en ligamatch kraschade i turn 15 igår.. Blir till att spela om hela matchen, men är väl sånt de kommer fixa så småningom.

Undviker själv public delen helt o hållet då det finns tonvis med idioter där, bättre att hitta en riktig liga att spela i - förslagsvis då den svenska

Medlem
Skrivet av Jozo:

Bra recension! Skönt flöde och bra åsikter!

Tack, kul att den uppskattas

Medlem
Skrivet av Vantskruv:
Skrivet av Totoro:

Hehe, jag tror du misstolkade mig lite där Jag tycker inte amerikansk fotboll är ett dugg mesigt, det är snarare en av det hårdaste sporter som finns. Att jag beskriver det som mesigt är endast av anledningen att ställa det i kontrast till hur brutalt Blood Bowl faktiskt är

Nej, du har helt fel!

https://www.youtube.com/embed/yXQewsHQkOY

De där är ingen sport, bara en laglig ursäkt till att misshandla folk:P


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem
Skrivet av Totoro:
Skrivet av Xnetium:

ser härligt ut men jag gillar kanske inte din första kommentar om att amerikansk fotboll är mesigt, du kanske vill in bland dom stora grabbarna och testa amerikansk fotboll och sen säga om du tycker att det är mesigt förmodligen byter du uppfattning

Hehe, jag tror du misstolkade mig lite där Jag tycker inte amerikansk fotboll är ett dugg mesigt, det är snarare en av det hårdaste sporter som finns. Att jag beskriver det som mesigt är endast av anledningen att ställa det i kontrast till hur brutalt Blood Bowl faktiskt är

hehe kanske jag gjorde du är förlåten bara ordet brutalt samt recensionen får en att fundera att köpa in spelet kan alltid vara något i pauserna mellan matcherna i de suverräna spelet madden 10

12
Skriv svar