Medlem

ser ju ut som en modern utgåva av spelet mutant fotball till mega drive


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

mm, ska spelas!

Inaktiv
Skrivet av bondmaster:

ser ju ut som en modern utgåva av spelet mutant fotball till mega drive

Det ser ut som Blood Bowl.

Brädspelet kom ut i första utgåvan 1987, men den tredje versionen i grunden är det nuvarande version baseras på kom ut i mitten av 90-talet. Datorspelet är väldigt likt brädspelet i utseende, förutom mer olika planer.

http://i122.photobucket.com/albums/o249/bjcantwell/Blood%20Bowl/Orcs_Chaos_H.jpg

Medlem
Skrivet av Xnetium:
Skrivet av Totoro:

Hehe, jag tror du misstolkade mig lite där Jag tycker inte amerikansk fotboll är ett dugg mesigt, det är snarare en av det hårdaste sporter som finns. Att jag beskriver det som mesigt är endast av anledningen att ställa det i kontrast till hur brutalt Blood Bowl faktiskt är

hehe kanske jag gjorde du är förlåten bara ordet brutalt samt recensionen får en att fundera att köpa in spelet kan alltid vara något i pauserna mellan matcherna i de suverräna spelet madden 10

Skönt det
Ja, ge det en chans

Känns det omgångsbaserade läget för knepigt/tidskrävande att sätta sig in i tycker jag faktiskt även att realtidsläget är rätt okej. Vilket mest beror på att man kan pausa när man vill och då ge instruktioner till sina "pjäser", som sedan utför dem så snart man kör igång igen. På så vis blir det aldrig riktigt så rörigt som man skulle kunna tänka sig.

Realtidsläget är också betydligt lättare. Fast dock inte riktigt lika belönande som när man väl lyckas vinna sin första match i det klassiska

Inaktiv

När man väl kan spelet så är AI:n inte tillräckligt bra. Dessutom är kampanjen obalanserad efter ett tag. De andra lagen simuleras och det leder till att ditt lag oftast får ett enormt övertag då du har enormt högre team value än datorlagen. I princip alla matcher man spelar på slutet så du 1000 eller mer i team value än datorlagen.

AI:n kommer förstås aldrig bli tillräckligt bra för en duktig spelare, men hoppas de kan fixa en del buggar och göra kampanjen mer balanserad. Om jag har 2500+ i TV vill jag inte bara spela mot lag som har 1500 eller lägre.

De största AI problemen är att den inte fattar att en halvlek/match håller på att ta slut. Dessutom är i princip alla lag utom Wood Elves och Skaven alldeles för passiva med bollen. De backar bakåt och försöker inte föra den framåt som de borde. Sen chansblockar de väldigt ofta med två tärningar emot sig, tycker att dodga alltid är jättebra oavsett odds, och använder sällan rerolls (inte ens för att rädda en turnover).

Som sagt, spelet är förstås bäst mot en annan spelare eller många i en riktig turnering.

Medlem

då skaffas detta! ;D är och förblir Warhammer freak


signatur

Blessed by father Nurgle this one has been!

Inaktiv

Man blir lite nyfiken på hur många som får Blood Bowl beskrivet för sig som verkligen fattar vad det handlar om. Spontant känns det som att många av de som verkligen skulle gilla spelet och skulle få +1000 timmars spelglädje för 50 euro missar det, på samma gång verkar konceptet locka till sig många många rastlösa action-fantaster som verkligen blir besvikna när det blir tydligt att det är ett spel för tänkande personer och att de behöver kolla igenom en regelbok på en massa sidor och köra minst 20 matcher innan de bemästrar spelet...

Själv är jag en riktig spelnörd, både brädspel/dataspel och Blood Bowl är spelet man aldrig blir trött på. Oändlig replayability, utmaning/spänning varje action och team development gör BB unikt och kul. Cyanides version är långt ifrån perfekt (alla regler är ännu inte implementerade korrekt) men eftersom det är så smidigt att köra (och alla lider lika mycket av diskrepanserna från riktiga Living Rulebook) är det bra bang for the buck om det är ens typ av lir!

Buio: Går du till forumet för spelet och kollar under "You vs. AI" så finns det modar du kan använda som gör motståndarens lag mycket bättre samt roligare turneringar. AIn är svår att göra smartare... så då får du komma online och spela emot mig!

Totoro: Att försöka locka folk till BB som är för rastlösa för att lära sig spelet med köra Real Time är nästan lika busigt som att sälja en bil till en 14 åring med motivationen att man kan sitta i den och lyssna på bil-stereon! :$

Inaktiv

Jodå, har kört lite online när det finns tid. Kört en liten online-liga klar och vann den till och med.

Detta spel är guld för de som gillar strategi+teambyggarspel. Det finns ett actionläge i realtid med det är nog ingen som spelat det alls av de jag känner till. Hoppas att det kommer en expansion med en bunt lag till också.

Inaktiv

Testa Orca Cola Cup!
150 coacher och en riktigt seriös struktur, har till och med en egen tidning som kommer ut varannan vecka!

OCC Forumet

12
Skriv svar