Guitar Hero 5 - de första intrycken

Avstängd
Guitar Hero 5 - de första intrycken

Nu har jag spelat GH5 sen jag fick den imorse, riktigt go blandning med låtar, mycket bättre än tidigare versioner!

Medlem

En dum fråga från den oinvigde...

GH5 fick ju en ny gitarr men hur är det med dom andra instrumenten, är det World Tour sakerna som gäller, eller?

Medlem

Blir väl att köpa antar jag!

Medlem

Ring of Fire


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Polaren beställde spelet idag, så det blir väl till att lira lite i nästa vecka


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Undrar också hur det är med instrumenten till spelet. Är det tänkt att man ska använda trummorna och mikrofonerna från world tour i spelet eller kommer det komma nya versionen av dom också?
Kommer nog köpa spelet inom en snar framtid.

Medlem

En fråga: Hur många låtar med Johnny Cash finns med???


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Redaktör

Instrumenten: den info jag har är att spelet körs med samma instrument som #World Tour, men jag har även hört att gitarren är uppdaterad så att man kan byta utseende på den. I stora drag är det hursomhelst samma instrument.

Cash-frågan: på tok för få, bara "Ring of fire". Alla låtar/artister finns förresten listade längst ner i recensionen, klicka bara i det lätt skuggade fönstret så får du upp hela rasket.


signatur
Medlem

Trist att de gör spelen lättare och lättare i GH-serien. Tyckte redan att WT blivit allt för förlåtande om man jämför framförallt med GII (som fortfarande är bäst!). Men det blir väl ett köp ändå, har ju alla andra spel i serien så varför sluta nu.

Men först ska alla achievements i Beatles tas! Vilket kommer ta ett tag då det faktiskt inte är så jäkla lätt som vissa verkar tro (100% på trummor i Helter Skelter tex).

Medlem

tycker själv att detta spel är riktigt bra, ett par bottennapp vad gäller låtar men med 171 låtar att välja från när allt är laddat och klart så skiter man bara i dem. Dessutom är multiplayerdelen fantastisk, det finns helt plötsligt ingen anledning alls att sitta själv hemma!

Medlem

Gitarren som man kan köpa är uppdaterad, och ett nytt trumset är på väg ut men inte släppt än, det finns dock bilder ute på det

Medlem

Jag har sagt det förr och säger det igen!
Dags att sluta med att slänga ut en massa GH kopior och satsa på en stomme, som GH5 skulle passa perfekt till och släppa allt som DLC i framtiden istället!


signatur
Medlem

1 Johnny Cash låt?? Vilket skämt... Blir ju ledsen när man läser det. Har inte ett enda GH spel eller Rockband för den delen heller (får inte plats i min 1:a) men skulle absolut köpa ett GH spel med Johnny Cash!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Jag tänker inte läsa kommentarerna för ja vet att alla musikaliskt ointresserade/ trångsynta deathmetal(only)-fans skriver att låtlistan suger. GH5 i grymt. Tack å hej


signatur

Min mamma säger att jag är bra på Guitar Hero.

Medlem

Spelar på Wii och äntligen ett GH spel den maskinen orkar med. Inga laddningstider alls.

1
Skriv svar