Valve försöker stilla L4D 2-hatare

Robot
Medlem
Valve försöker stilla L4D 2-hatare

Löjligt att det inte blev en expansion. För många likheter och för få nyheter.

Medlem

Alltså, gratis expansion eller betald expansion är lite skit samma. Men att sälja de för fullt precis som om de vore helt nytt retailspel?
$15 för en expansion ter sig vara rimligt i mina ögon.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Gratis expansion? Vad fasen ska man få det gratis för? Sen kan det ju diskuteras om det är värt att kallas för uppföljare och vad det borde kosta.

Inaktiv
Skrivet av Inkompetent:

Gratis expansion? Vad fasen ska man få det gratis för? Sen kan det ju diskuteras om det är värt att kallas för uppföljare och vad det borde kosta.

Diverse utvecklare bland annat Valve har släppt uppdateringar gratis förut. Tanken med att fortsätta uppdatera sina spel efter release är väl att fler personer ska köpa spelet eftersom utvecklaren fortsätter att lägga till innehåll.

MFZ
Medlem
Skrivet av DeKvittar:

Alltså, gratis expansion eller betald expansion är lite skit samma. Men att sälja de för fullt precis som om de vore helt nytt retailspel?
$15 för en expansion ter sig vara rimligt i mina ögon.

+1


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Haha! Jag blev medlem i den gruppen för längesen! Jag kommer bojkotta detta spelet! I ärlighetens namn spelar jag inte L4D alls... Är för upptagen med TF2, CoD WaW och Warcraft 3 TFT!

Men detta skulle ha varit en expansion eller ett DLC man fick betala kanske 5 dollar eller något...

BOJKOTT!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv

Den dagen den sorgen

Medlem

Gratis? Nu får dom väl ändå ge sig.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Men väx upp, vadå bojkott? Vem bryr sig om det är för likt eller för tidigt efter första, visst kan dom allt sänka priset ganska mycket det håller jag med om. Men bojkott? Lägg av, L4D är hur kul som helst och av det jag sett från tvåan så är det minst lika roligt om inte roligare med yxa och stekpanna i hand.. Om folk betalar för varje jäkla tråkig och rent av dålig expansion till wow(som förövrigt suger, flame on) så kan man väl ändå lägga en slant på ett bra spel som inte kräver lappar ur plånboken varje månad? Sluta snåla och köp spel för en gångs skull...

Medlem

Håller med cheewie

Medlem

Haha den nördarna som starta den gruppen kan då absolut inte ha speciellt mycket som betyder mycket för dom i livet. Orka grina över 200kr.


signatur

AYY LMAO

Medlem

Vad är det för smuts Gabe har på tröjan?


signatur

Meep!

Medlem

Seriöst, vafan ska alla klaga för? Om man ska vara så petig är det bara att ta upp Modern Warfare 2, det ser inte ut att vara mer än en expansion med en ny kampanj och lite extra multiplayerinnehåll.

Medlem

Vilken flottig tröja han hade.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

Enda anledningen till att de säljer L4D2 är ju för att consolkidsen blev kära i ettan, och dom är ju vana vid att betala för minsta lilla DLC.
Summa sumarum blir i vilket fall att Valve får mer pengar att spendera på HL2: EP3, vilket jag är glad över.

Medlem
Skrivet av Deathwisher:

Vilken flottig tröja han hade.

Tog all min uppmärksamhet.

Medlem

borde faktiskt bli en expansion

Medlem
Skrivet av Remus:

Haha! Jag blev medlem i den gruppen för längesen! Jag kommer bojkotta detta spelet! I ärlighetens namn spelar jag inte L4D alls... Är för upptagen med TF2, CoD WaW och Warcraft 3 TFT!

Men detta skulle ha varit en expansion eller ett DLC man fick betala kanske 5 dollar eller något...

BOJKOTT!

shit är du billig eller?
Du kanske borde ge dig in i spel utvecklings världen lite mer..

Medlem

Alltså alla ni DLC-whiners... tycker ni att det är RIMLIGT att L4D2 ska vara DLC? Hur pantade är ni?

Det ni kan säga är att de skulle gjort mer DLC istället för att göra 2an. Eller att det är fult att de inte gjorde mer DLC till ettan; men att kräva att L4D2, ett fullfjädrat spel som säkerligen har snarlik eller högre budget än ettan, ska bli ett DLC för 5 dollar... driver ni?

Medlem

synda att det inte blir expansion men det har sina fördelar att det inte blir det också te.x
folk som vill börja med l4d2 behöver inte köpa den första och det med bojkotta l4d2 är ju bara hur löjligt som helst. väx upp istället för att vara efterblivna och tro att det blir ett gratis spel. om ni inte har lärt er det så är inget gratis i livet.
och nu ni som bojkottar l4d2 köp inte spelet nånsin sitt bara där och tyck synd om er själva och är så snåla och vägrar betala för spelet eller så laddar ni ner det från piratebay eller något.:evil:

+ jag hoppas verkligen att det inte är dom som startade gruppen. hur gammal är dom har dom råd med en bra PC så har dom råd med ett spel för 300-500 kr
:evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil:

Det enda jag sätter emot är att communityn delas upp i 2 delar vilket innebär mindre folk.

Skrivet av ReeBart:

synda att det inte blir expansion men det har sina fördelar att det inte blir det också te.x
folk som vill börja med l4d2 behöver inte köpa den första

Hur är det bra? Det första spelet + en mindre kostnad för en DLC skulle ju bli samma kostnad som för ett helt nytt fullspel.

Medlem

Saken är väl den att Valve lovade mer DLC Till första för att försvara bristen på content när det släpptes.

Jag tror inte en sekund på att det DLC, som nu är påväg om det någonsin släpps till första delen, var påtänkt innan hela shitstormen kring tvåan började. Man står inte och säger att deras produkt ska innehålla dittan o dattan och få mer features om man senare inte ska hålla det löftet. Handlar inte om pengar för min egen del, men det betyder inte att jag gillar att kasta pärlor på svin.

Men folk verkar ju gilla att köpa utvecklares bullshit nu förtiden och kasta iväg pengar på inget så whatever floats your boat.

Inaktiv

Vilka är det som är de billiga o idiotiska när de köper en expansion för ~450 kr? Eller 599 kr för konsolägarna! Driver ni?

Klart som fasen man säger ifrån. Särskilt om man gillar spelet och inte har ett träd någonstans som det växer pengar ur.

Skulle tänka mig ett pris på 150 kr. Ja, det kommer väl att sänkas så småning om, men det är nog en bit in i framtiden det...

EDIT
@Drunken_monkey_boxer
Väl sagt!:up:

Medlem

Alltså, alla bilder som kommer från Valves kontor är så udda, vad har Gaben på tröjan, är det typ sås eller svett, dessutom har han inte alltid den där polon på sig?? Och vad är det för Internet-Hero som står till vänster där, skall han sno den där crowbaren eller... är han från pakistan?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Gratis? Nu får dom väl ändå ge sig.

du kanske undgått att märka att L4D var jäkligt kort och att fullpris för det + fullpris för L4D2 gör folk uppretade?


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Saken är väl den att Valve lovade mer DLC Till första för att försvara bristen på content när det släpptes.

Jag tror inte en sekund på att det DLC, som nu är påväg om det någonsin släpps till första delen, var påtänkt innan hela shitstormen kring tvåan började. Man står inte och säger att deras produkt ska innehålla dittan o dattan och få mer features om man senare inte ska hålla det löftet. Handlar inte om pengar för min egen del, men det betyder inte att jag gillar att kasta pärlor på svin.

Men folk verkar ju gilla att köpa utvecklares bullshit nu förtiden och kasta iväg pengar på inget så whatever floats your boat.

Är det inte bättre att dom släpper ett helt nytt spel så fort som möjligt? Du kanske är en sån jävel som hellre vill ha lite skitsaker i DLC, enbart för att du ska kunna "känna" att du har fått valuta för dina 500kr som du har kämpat såå hårt för.

Ni måste inte köpa det. L4D kommer inte att försvinna.

Skrivet av Fenix:
Skrivet av Neatherblade:

Gratis? Nu får dom väl ändå ge sig.

du kanske undgått att märka att L4D var jäkligt kort och att fullpris för det + fullpris för L4D2 gör folk uppretade?

BF2 är också kort, CS, CoD, Wc3 ja alla jävla ONLINE-spel är korta.

Medlem

^- Du lyckades citera mitt inlägg men hur är det med läsförståelsen?

"BF2 är också kort, CS, CoD, Wc3 ja alla jävla ONLINE-spel är korta. :|"

Äpple smakar Päron och banan smakar kiwi.

En longshoot, men hoppas du fattar innebörden av det.

Medlem

För att göra det enkelt för folk i denna tråd som inte verkar förstå var problem ligger hos många.

Jag köper en mediabox för att ha hemma till min tv, utvecklarna lovar att dom ska fortsätta utveckla mjukvaran i den tillsammans med att vissa uttag ska finnas på den.

Det visar sig sen att utvecklarna skiter i att utveckla mjukvaran vilket leder till att endast till att knappt dom vanliga formaten går att spela upp eller att HDMI uttag fattas helt. Man blir såklart irriterad och förbannad, man kommer med största säkerhet inte köpa av detta märke igen.

En ganska dum liknelse, men vi på FZ gillar ju sånt speciellt i trådar om piratkopiering så varför inte här.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

För att göra det enkelt för folk i denna tråd som inte verkar förstå var problem ligger hos många.

Jag köper en mediabox för att ha hemma till min tv, utvecklarna lovar att dom ska fortsätta utveckla mjukvaran i den tillsammans med att vissa uttag ska finnas på den.

Det visar sig sen att utvecklarna skiter i att utveckla mjukvaran vilket leder till att endast till att knappt dom vanliga formaten går att spela upp eller att HDMI uttag fattas helt. Man blir såklart irriterad och förbannad, man kommer med största säkerhet inte köpa av detta märke igen.

En ganska dum liknelse, men vi på FZ gillar ju sånt speciellt i trådar om piratkopiering så varför inte här.

Meh, nu har ju "din mediabox" slutat med utveckling av V1.
Valve fortsätter juh med DLC till 1:an.
Dåligt liknelse imho

Och det där med 40.000 medlemmar?
Hur många av dom äger / bryr sig ens utan vill bara synas?

Nu kan dom släppa 4gb med DLC till 1:an, folk kommer ändå gnälla på dom. Varför? jo, för att gnälla är så lätt.

Skriv svar