Valve försöker stilla L4D 2-hatare

Medlem
Skrivet av Enorus:

Jag antar att alla L4D2 haters här har spelat igenom spelet eftersom dom verkar veta så mycket om hur dåligt det är. Nej, vänta nu! Det är ju inte ute än! Hur vet ni då att det är så dåligt?

*facepalm*

Ingen har sagt att L4D2 kommer vara dåligt. Det som folk är upprörda över är att Valve slutade jobba på L4D för att göra en uppföljare ett år senare.

Själv tyckte jag att 400kr var på gränsen till för mycket för första L4D. Jag trodde dock att det skulle komma nytt innehåll med uppdateringar, vilket skulle berättiga prislappen.

Enda chansen att jag skulle köpa L4D2 nu är om alla kompisar köper det och har jättekul med det, men jag kommer inte vara den första som skaffar det direkt.

Medlem

Att folk orkar... /care


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Inaktiv

Valve kan ta sig..


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Saken är väl den att Valve lovade mer DLC Till första för att försvara bristen på content när det släpptes.

Jag tror inte en sekund på att det DLC, som nu är påväg om det någonsin släpps till första delen, var påtänkt innan hela shitstormen kring tvåan började. Man står inte och säger att deras produkt ska innehålla dittan o dattan och få mer features om man senare inte ska hålla det löftet. Handlar inte om pengar för min egen del, men det betyder inte att jag gillar att kasta pärlor på svin.

Men folk verkar ju gilla att köpa utvecklares bullshit nu förtiden och kasta iväg pengar på inget så whatever floats your boat.

Tack! En som förstår!

Medlem
Skrivet av chewiee:

Men väx upp, vadå bojkott? Vem bryr sig om det är för likt eller för tidigt efter första, visst kan dom allt sänka priset ganska mycket det håller jag med om. Men bojkott? Lägg av, L4D är hur kul som helst och av det jag sett från tvåan så är det minst lika roligt om inte roligare med yxa och stekpanna i hand.. Om folk betalar för varje jäkla tråkig och rent av dålig expansion till wow(som förövrigt suger, flame on) så kan man väl ändå lägga en slant på ett bra spel som inte kräver lappar ur plånboken varje månad? Sluta snåla och köp spel för en gångs skull...

Vadå snål? Det handlar om att man inte vill betala för något som borde varit gratis. Det är snarare så att det är tack vare köpare som inte säger ifrån som expansioner eller dlc idag kan säljas som helt nya spel och därför också bli dyrare. Jag kan förstå de som känner sig lurade och bojkottar därför detta spel. Jag bojkottar själv alla spel som EA står som utgivare för på grund av att jag som köpare drabbas medan de som drar ner gratis slipper detta. Kan tillägga att jag köpt en hel del spel under min livstid, garanterat fler än merparten här. Jag har själv inga som helst problem att betala en slant för ett spel som är grymt och inte har drakonisk DRM, men när ett företag slutar vara det företag jag ville ge mina pengar till så har jag inte heller några problem att av ren princip sluta köpa deras spel. Äger som sagt väldigt mycket spel och dessa spel skulle utan problem uppfylla min kvot av dagligt spelande tills jag dör. Jag tror dock inte att detta är Valves beslut utan Microsofts, hade det varit upp till Valve tror jag de släppt det som en expansion.

Medlem
Skrivet av Weyzer:

Dessutom är L4D 2 otroligt likt ettan, och inte mycket nytt verkar finns i spelet, förutom karaktärer och banor, som i princip kunde ha lagts till det första spelet. Några nya vapen som en yxa och stekpanna är också med, mycket lätt att lägga till i det första spelet. TITTA PÅ TEAM FORTRESS 2! tiotals vapen har lagts till.

Finns det ens några HELT UNIKA nya features i tvåan?!

Jösses, här har vi en skarp en.

Eftersom det tydligen är enkelt som en pannkaka att skapa 4-5 (har inte kollat) kampanjer, nya modeller, nya ljud, spela in nytt röstskådespeleri, bugg-testa och balanstesta allt i flera månader så är min enda fråga varför du inte är rik som ett troll på att göra spel?

Betänk också att folket (kanske upp emot 100 pers) som sitter i flera månader och gör detta ska ha lön, för trots vad folk tror så är Valve ingen välgörenhetsorganisation där folk jobbar gratis för att glädja samhällsparasiter som dig.

Medlem

Im in the group!

Medlem
Skrivet av Puddy:

Alltså alla ni DLC-whiners... tycker ni att det är RIMLIGT att L4D2 ska vara DLC? Hur pantade är ni?

Det ni kan säga är att de skulle gjort mer DLC istället för att göra 2an. Eller att det är fult att de inte gjorde mer DLC till ettan; men att kräva att L4D2, ett fullfjädrat spel som säkerligen har snarlik eller högre budget än ettan, ska bli ett DLC för 5 dollar... driver ni?

Vad många klagar på är att detta riskerar att dela upp spelets community. Att spelet bara är ett år gammalt är en annan anledning eftersom utvecklare oftast koncentrerar sig mer på ett nytt spel och helt "glömmer" eller minskar uppdateringen för spelet. Vidare är Valve kända för att ge dess köpare mycket extra godis gratis, många har köpt deras spel tack vare detta. Själv köpte jag UT 2004 tack vare att Epic alltid varit givmilda och gett sina köpare add-ons som många garanterat skulle släppt för en kostnad. Något som ändrades helt iom att de började göra spel för Microsofts konsol. UT 3 visar med all tydlighet att Epic riktat in sig på spel som ska tilltala så många som möjligt, det må vara snyggare än Ut 2004 men som spel tävlar de inte ens i samma liga då Ut 2004 är betydligt bättre enligt mig. Valve verkar tyvärr gå åt samma håll men å andra sidan verkar stora delar av spelbranschen göra det och anledningen är att det finns en hel del personer som är beredda att köpa samma spel i ny förpackning detta visar Sims spelen med all tydlighet (alltså expansionerna). Det kanske är nostalgi som talar men på många sätt och vis var det bättre förr. Dagens spel må vara snyggare men det behöver inte för fem öre innebära att de är bättre.

Medlem
Skrivet av GREY_task:

Vilka är det som är de billiga o idiotiska när de köper en expansion för ~450 kr? Eller 599 kr för konsolägarna! Driver ni?

Klart som fasen man säger ifrån. Särskilt om man gillar spelet och inte har ett träd någonstans som det växer pengar ur.

Skulle tänka mig ett pris på 150 kr. Ja, det kommer väl att sänkas så småning om, men det är nog en bit in i framtiden det...

EDIT
@Drunken_monkey_boxer
Väl sagt!:up:

Håller med:up:

Medlem
Skrivet av Enorus:

Jag antar att alla L4D2 haters här har spelat igenom spelet eftersom dom verkar veta så mycket om hur dåligt det är. Nej, vänta nu! Det är ju inte ute än! Hur vet ni då att det är så dåligt?

Uhm, jag tror större delen av alla L4D2-"skeptiker" inte ens tvivlar på att spelet kommer bli bra. Det handlar mest om att Valve redan efter ett år jobbar på en helt separat uppföljare istället för att följa TF2-upplägget och jobba vidare på L4D.

edit: Såg inte sida3 hehe, precis som Wartex redan svarat.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:

Uhm, jag tror större delen av alla L4D2-"skeptiker" inte ens tvivlar på att spelet kommer bli bra. Det handlar mest om att Valve redan efter ett år jobbar på en helt separat uppföljare istället för att följa TF2-upplägget och jobba vidare på L4D.

Följde det med ett kontrakt i boxen när du köpte L4D, där Valve garanterade extra grejer? Om det inte gjorde det så har Valve ingen skyldighet överhuvudtaget att göra någonting, vad än folk från företaget sagt i medier. Det borde ju folk förstå vid det här laget. Hur mycket jag än gillar Valve, så litar jag inte på dem eller något kommersiellt bolag att följa upp på lösa "löften" utan ett skrivet kontrakt. Ingen domstol i världen skulle döma i din fördel.

Att vi fått TF2-grejer är schysst av Valve, men återigen så betyder inte det att de är tvingade att göra samma sak för sina andra spel, och jag förväntar mig inte att de ska göra det heller. Om man inte gör det, så blir man heller aldrig besviken.

Medlem
Skrivet av raada:

Ja ALLT borde vara gratis... Men tyvärr vill ingen jobba gratis längre... (Tänk om de ändå haft datorer på slaveritiden... då kunde de gjort en gratis expansion till L4D)

Vad tänker folk med? De som säger att den ska vara gratis, kan ju utveckla den själva och ge ut den gratis. Oj, nu blev det tyst....

Om den är för dyr, köp den inte. Svårare än så är det inte.

Du kanske borde ta och läsa på lite om anledningen till att spel idag blivit större än filmer för du verkar helt klart inte ha en aning om detta när du kallar många av Valves köpare för snåla. Kan tänka mig att en hel del av dessa varit med och bidragit till att vi idag har spel som kostar lika mycket som en film att göra. Min fråga är hur mycket du har bidragit till detta?

Medlem
Skrivet av Erenthal:

Följde det med ett kontrakt i boxen när du köpte L4D, där Valve garanterade extra grejer? Om det inte gjorde det så har Valve ingen skyldighet överhuvudtaget att göra någonting, vad än folk från företaget sagt i medier. Det borde ju folk förstå vid det här laget. Hur mycket jag än gillar Valve, så litar jag inte på dem eller något kommersiellt bolag att följa upp på lösa "löften" utan ett skrivet kontrakt. Ingen domstol i världen skulle döma i din fördel.

Att vi fått TF2-grejer är schysst av Valve, men återigen så betyder inte det att de är tvingade att göra samma sak för sina andra spel, och jag förväntar mig inte att de ska göra det heller. Om man inte gör det, så blir man heller aldrig besviken.

Det är verkligen EXTREMT vanligt med kontrakt i samband med spelköp, speciellt när transaktionen enbart genomförs i digital form. Eller hur?

Hur drygt du än försöker formulera dig, i citatet och tidigare ovan. Det Valve riskerar är communityns syn på företaget, och det ska man inte förbise. Som jag sagt, och många andra också, det ENDA vi egentligen är besvikna på är att communityn splittras. Vi har inte ens nämnt att detta skulle vara gratis, bara att de JOBBAT VIDARE PÅ L4D ISTÄLLET FÖR ATT STARTA OM IGEN PÅ NYTT.

Hoppas det framkom med tydlighet den här gången.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

De har ju släppt ett ANTAL spel på samma grafikmotor. Klar som f** man ska ta betalt. Det ligger i marknadsekonomins natur om inte annat. Den som vill spela gratis har alltid Amerrikas Army och http://spelagratis.nu/

Medlem
Skrivet av Dödsapan:

De har ju släppt ett ANTAL spel på samma grafikmotor. Klar som f** man ska ta betalt. Det ligger i marknadsekonomins natur om inte annat. Den som vill spela gratis har alltid Amerrikas Army och http://spelagratis.nu/

Återigen en /facepalm...

Diskussionen tycks ha fastnat kring huruvida L4D2 skulle varit helt gratis eller inte, det är inte där skon klämmer.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Usch! Vad är det för äckligt han har på tröjan?!

Medlem
Skrivet av Vincent_graymore:

Jag tackar gud att jag fick spela l4d på min polares konsol men det kanske är annat än huvudfrågan. Jag skulle inte betala för det.

WC3 är inte kort om du nu inte menar enbart online, vilket exluderar den välberarbetade kampanjen som skapa all lore och shit till wow (mesta kom efter wc3 i alla fall). wc3 är inte ett onlinespel i samma klass som cs och l4d som näst inpå kräver att man kan lita på medspelare (wc3 är inte arena fights, även om l4d är pve)

Klart folk blir sura när de behöver köpa ett nytt spel, var det inte samma snack om hl när de började dela upp "spelet" samt starcraft 2 som kommer i tre delar, alla lär kosta lika mycket. Är det bra är det värt pengarna, är det bara ny förpackning är det en dålig investering. Utvecklarna har faktiskt rätt att göra vad de vill (nåja det finns en lag) och det ligger helt på spelare om de vill spela spelet (och då på utvecklarnas villkor) heller inte. Det är bara att det ofta är smart (både för försäljning och rykte) för utvecklarna att lyssna på folket. Det är INTE en nödvändighet (på gott och ont).

Read it and weep. Båda sidorna.

WC 3 FT var lätt värt pengarna och kunde lika gärna varit en ny del för det var bättre än WC3 på nästan alla punkter. Köper man ett Blizzard spel kan man räkna med att de fortsätter att uppdatera det så länge det fortfarande är populärt (se bara på Starcraft som ganska nyligen fick en patch). Men detta var tiden innan de blev en del av Activision, innan Vivendi valde att sälja. Jag har varit ett Blizzard fan enda sedan jag testade deras Black Thorne och det finns få som kan mäta sig mot kvaliteten man får när man köper deras spel. Jag skulle med lätthet kunna betala fullpris för samtliga expansioner eftersom jag vet att de kommer vara värd varenda krona om man går efter hur bra spelet kommer vara. Däremot har Activision/Blizzard valt att inte inkludera LAN stöd utan tillgång till nätet och detta har för första gången någonsin fått mig att tveka på om jag kommer köpa deras spel i fortsättningen. Hade de valt (eller kommer inkludera) draknisk DRM så hade detta varit ännu svårare då jag är en stark motståndare till denna typ av kontroll som bara jävlas med dess köpare. Det handlar inte om att jag är snål utan om rena principer, jag kan inte stödja ett bolag som inte lyssnar på sina köpare eller insisterar på att använda ett skydd som begränsar användandet av en produkt för de som köpt den medan de som drar ner den gratis slipper detta helt och hållet.

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Puddy:

Alltså alla ni DLC-whiners... tycker ni att det är RIMLIGT att L4D2 ska vara DLC? Hur pantade är ni?

Det ni kan säga är att de skulle gjort mer DLC istället för att göra 2an. Eller att det är fult att de inte gjorde mer DLC till ettan; men att kräva att L4D2, ett fullfjädrat spel som säkerligen har snarlik eller högre budget än ettan, ska bli ett DLC för 5 dollar... driver ni?

Dagens ungdomar som vill ha allt gratis. Från musik, film till tidningar.

Typiska argument från en som undviker eller inte förstår själva kärnfrågan.

Medlem

Fy fan för att vara så fet att man blir svettig mellan fettvecken när man sitter ner.

Medlem

Fan har snubben i mitten pinkat fel eller har jag smuts på skärmen

Inaktiv

asså spelet ser nästan likadant ju kunde lika gärna vara dlc
det är ju bara nåra addons
och trista ljusa mappar

om de bara gjorde en expansion istället skulle de passa perfekt.


signatur

OG GANGSTA PARTY

Medlem
Skrivet av Erenthal:
Skrivet av Weyzer:

Dessutom är L4D 2 otroligt likt ettan, och inte mycket nytt verkar finns i spelet, förutom karaktärer och banor, som i princip kunde ha lagts till det första spelet. Några nya vapen som en yxa och stekpanna är också med, mycket lätt att lägga till i det första spelet. TITTA PÅ TEAM FORTRESS 2! tiotals vapen har lagts till.

Finns det ens några HELT UNIKA nya features i tvåan?!

Jösses, här har vi en skarp en.

Eftersom det tydligen är enkelt som en pannkaka att skapa 4-5 (har inte kollat) kampanjer, nya modeller, nya ljud, spela in nytt röstskådespeleri, bugg-testa och balanstesta allt i flera månader så är min enda fråga varför du inte är rik som ett troll på att göra spel?

Betänk också att folket (kanske upp emot 100 pers) som sitter i flera månader och gör detta ska ha lön, för trots vad folk tror så är Valve ingen välgörenhetsorganisation där folk jobbar gratis för att glädja samhällsparasiter som dig.

Det som kostar pengar är att ta fram själva spelet. Du tror väl inte att de gjort ett helt nytt spel? Nej det de har gjort är att skapa en editor som de sedan använder för att lägga till texturer eller vad det nu må vara. Kostnaden för del två är inte i närheten av vad det första kostade att göra om de använder samma grund (vilket jag är övertygad om att så är fallet) och att betala för de saker du nämner kostar knappast så mycket att det "rättfärdigar" ett fullpris spel.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Det som kostar pengar är att ta fram själva spelet. Du tror väl inte att de gjort ett helt nytt spel? Nej det de har gjort är att skapa en editor som de sedan använder för att lägga till texturer eller vad det nu må vara. Kostnaden för del två är inte i närheten av vad det första kostade att göra om de använder samma grund (vilket jag är övertygad om att så är fallet) och att betala för de saker du nämner kostar knappast så mycket att det "rättfärdigar" ett fullpris spel.

Okej, hur mycket kostar det att hyra röstskådespelare I USA? Hur mycket i lön har en bandesigner hos Valve? Hur mycket betalt får deras bank av speltestare? Hur mycket i elräkningar har Valve under tiden spelet utvecklas?

Sanningen är att du inte har den minsta aning om vad saker och ting kostar eller inte. Allt du gör är att fantisera om en värld där banor planeras, designas, skapas och testas av sig själva och utvecklarna bara sitter och skrattar i sina stolar av rent guld.

Medlem

Kommer det ens några nya vapen till L4D? (inte 2:an)


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Erenthal:
Skrivet av jonis:

Uhm, jag tror större delen av alla L4D2-"skeptiker" inte ens tvivlar på att spelet kommer bli bra. Det handlar mest om att Valve redan efter ett år jobbar på en helt separat uppföljare istället för att följa TF2-upplägget och jobba vidare på L4D.

Följde det med ett kontrakt i boxen när du köpte L4D, där Valve garanterade extra grejer? Om det inte gjorde det så har Valve ingen skyldighet överhuvudtaget att göra någonting, vad än folk från företaget sagt i medier. Det borde ju folk förstå vid det här laget. Hur mycket jag än gillar Valve, så litar jag inte på dem eller något kommersiellt bolag att följa upp på lösa "löften" utan ett skrivet kontrakt. Ingen domstol i världen skulle döma i din fördel.

Att vi fått TF2-grejer är schysst av Valve, men återigen så betyder inte det att de är tvingade att göra samma sak för sina andra spel, och jag förväntar mig inte att de ska göra det heller. Om man inte gör det, så blir man heller aldrig besviken.

Om du köper en vara som du misstänker är defekt efter att ha kört den och sedan går tillbaks med den till butik för att upptäcka att så inte är fallet eftersom den funkar bra hos dom har du inte någon som helst rätt att kräva en ny. Om butiken däremot erbjuder dig att byta ut varan till ett annat exemplar så kommer detta på sikt vara mer lönsamt för butiken eftersom dom du säkerligen kommer rekommendera denna butik till en kompis eller liknande och dessa sin tur till någon annan. På samma sätt är det med spelutvecklare/spelutgivare som har all rätt i världen att sätta vilket pris de vill eller vad de nu må vara eftersom det är deras produkt. Blizzard, Bioware, Valve, Epic med flera hade aldrig varit så stora som de idag om de inte haft trogna och nöjda kunder. Skulle Blizzard släppa ett enda spel som en enig skara ansåg var dåligt skulle även deras rykte ta sig en ordentligt törn och folk skulle inte längre köpa deras spel utan att först ha testat dom. Valve lyssnar på sina fans men eftersom Microsoft säkerligen har "hostat" upp en del pengar kan de inte göra ett skvatt åt saken.

Medlem
Skrivet av Erenthal:
Skrivet av PcGamer:

Det som kostar pengar är att ta fram själva spelet. Du tror väl inte att de gjort ett helt nytt spel? Nej det de har gjort är att skapa en editor som de sedan använder för att lägga till texturer eller vad det nu må vara. Kostnaden för del två är inte i närheten av vad det första kostade att göra om de använder samma grund (vilket jag är övertygad om att så är fallet) och att betala för de saker du nämner kostar knappast så mycket att det "rättfärdigar" ett fullpris spel.

Okej, hur mycket kostar det att hyra röstskådespelare I USA? Hur mycket i lön har en bandesigner hos Valve? Hur mycket betalt får deras bank av speltestare? Hur mycket i elräkningar har Valve under tiden spelet utvecklas?

Sanningen är att du inte har den minsta aning om vad saker och ting kostar eller inte. Allt du gör är att fantisera om en värld där banor planeras, designas, skapas och testas av sig själva och utvecklarna bara sitter och skrattar i sina stolar av rent guld.

Haha, jag kanske inte själv utvecklar spel men jag har däremot en del insikt om hur det går till och vad som kostar mest att ta fram, till skillnad från dig verkar det som.

Man brukar dela in testerna i alpha och beta där alpha sköts internt medan beta är för en del av den tänkta köpgruppen.

Det som kostar mest att ta fram och tar längst tid är själva motorn, detta är anledningen till att allt fler utvecklare köper färdiga motorer (Havok är inte Valves egna utan denna har de "leasat", Source däremot är deras egna och utvecklades i samband med Half-Life 2) eftersom det kräver mycket lång tid och pengar för att ta fram en egen. Tror du fortfarande jag bara fantiserar;)?

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Haha, jag kanske inte själv utvecklar spel men jag har däremot en del insikt om hur det går till och vad som kostar mest att ta fram, till skillnad från dig verkar det som.

Man brukar dela in testerna i alpha och beta där alpha sköts internt medan beta är för en del av den tänkta köpgruppen.

Det som kostar mest att ta fram och tar längst tid är själva motorn, detta är anledningen till att allt fler utvecklare köper färdiga motorer (Havok är inte Valves egna utan denna har de "leasat", Source däremot är deras egna och utvecklades i samband med Half-Life 2) eftersom det kräver mycket lång tid och pengar för att ta fram en egen. Tror du fortfarande jag bara fantiserar;)?

Logiskt sett så fanns ju motorn klar till L4D1 också, inte sant? Ändå såldes det till fullpris. Varför krävde folk inte att de skulle få de gratis som DLC till HL2, eftersom L4D ändå bara är lite banor, skins och vapen i stort sett?

Jag tror inte att du är helt okunnig, men du underskattar grovt det arbete som krävs för att skapa en såpass avancerad spelupplevelse som en kampanj i L4D. Bandesign är inget man skiter ut på en kvart. Sen måste det balanstestas, designas om, balanstestas, designas om osv. Folk underskattar alltid content-skapandet, tror att kodningen är det hela. Men texturer, ljud, banor, röster, allt sånt är det egentliga grovgörat.

Medlem

Det jag undrar är hur mycket system kraven kommer högas, om det är samma som L4D så borde Valve sälja det för max 25 Euro/USD.

Men, jag håller med för fort efter L4D, fortfarande ingen Special Infected AI i Versus (när det är mindre än 4 Special Infected players)

Medlem
Skrivet av Erenthal:
Skrivet av PcGamer:

Haha, jag kanske inte själv utvecklar spel men jag har däremot en del insikt om hur det går till och vad som kostar mest att ta fram, till skillnad från dig verkar det som.

Man brukar dela in testerna i alpha och beta där alpha sköts internt medan beta är för en del av den tänkta köpgruppen.

Det som kostar mest att ta fram och tar längst tid är själva motorn, detta är anledningen till att allt fler utvecklare köper färdiga motorer (Havok är inte Valves egna utan denna har de "leasat", Source däremot är deras egna och utvecklades i samband med Half-Life 2) eftersom det kräver mycket lång tid och pengar för att ta fram en egen. Tror du fortfarande jag bara fantiserar;)?

Logiskt sett så fanns ju motorn klar till L4D1 också, inte sant? Ändå såldes det till fullpris. Varför krävde folk inte att de skulle få de gratis som DLC till HL2, eftersom L4D ändå bara är lite banor, skins och vapen i stort sett?

Jag tror inte att du är helt okunnig, men du underskattar grovt det arbete som krävs för att skapa en såpass avancerad spelupplevelse som en kampanj i L4D. Bandesign är inget man skiter ut på en kvart. Sen måste det balanstestas, designas om, balanstestas, designas om osv. Folk underskattar alltid content-skapandet, tror att kodningen är det hela. Men texturer, ljud, banor, röster, allt sånt är det egentliga grovgörat.

Självklart kostar det en hel del att ta fram ett spel som L4D 2 det säger jag inget om. Det jag menar är att kostnaden för detta dock är avsevärt mindre än kostnaden för det första spelet eftersom alla "verktyg" redan är skapade. Killzone 2 kostade en rejäl slant för Sony och tog väldigt lång tid att utveckla, dess (garanterade) uppföljare kommer dock inte kosta i närheten lika mycket att utveckla då de garanterat kommer använda sig av samma motor och "grund" men kostnaden för att utveckla det är knappast några småsummor för oss "dödliga".

Inaktiv

Okej om vi ska avrunda detta. Hur lång tid tar det att göra Left 4 Dead 2 egentligen?

Nya vapen = 3 dagar
Nya maps = En vecka
Zombies = En vecka
Kampanj + Multiplayer del = 2 veckor.

Asså det är väl bara att sätta sig i SDK och börja bygga egna banor? Skulle inte förvåna mig om Valve gjorde detta innan Left 4 Dead 1 släpptes.

Jag vet jag kan inget men ville bara få det sagt. Så mycket nytt är det.

Skriv svar