En försmak av Need for Speed: Shift

Medlem
En försmak av Need for Speed: Shift

Citat: "Idag stod han på deras kontor vid Slussen i Stockholm för att presentera spelet som ämnar konkurrera i facket seriös bilkörning tillsammans med stortitlar som Grand Turismo 5 och Forza Motorsport 3."

haha, ja det är bra att de har höga ambitioner. Alla gameplay filmer som släppts så ser det ut som att bilarna åker på en isbana. Men det kan säkert bli ett kul arkad bil spel.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

"I Shift kommer det därför att märkas när du kör utanför asfalten eller kör in i en vägg, synfältet ruskas om och det tar några sekunder att rensa skallen. Du kan jämföra det med effekterna av en handgranat i ett förstapersonspangare. När du kommer i upp i de högre hastigheterna blir också allt annat än synfältet rakt fram suddigt. Bromsar du för kraftigt kommer du att åka fram i sätet. Smådetaljer som gör att upplevelsen kretsar kring föraren, och inte bilen, säger Söderlund. Något jag kan hålla med om."

I varenda film de har så ser det stelt och tråkigt ut, bl.a. i senaste filmen när man ser från förarens vy, det ser ju för bövelen ut som att kameran är fastsvetsad i taket, det rör sig inte ur fläcken ju :down:.

Fast man får väl hoppas på ett ok spel, bortsett från det dom lovar :\

Medlem

Meh, ser inte så roligt ut, tycker dom ska göra Underground 3 och i det stuket! Inte den skit dom håller på med nu.

Medlem

Ne ja måste säga det att efter att ha följt alla uttalanden och detta så blev de en förhandsbokning

Hoppas detta blir mitt nya tidsfördriv, börjar bli rätt tråkigt att köra samma banor på grid hela jävla tiden då dom aldrig släpper några nya banor eller upgraderingar.


signatur

Sim-Racing

Medlem

Så dice vill göra bilspel igen, vågar man hoppas på ett rallisport challenge 3 måntro?

Medlem

Tycker det verkar lovande.
Hoppas det lever upp till det man efter denna artikeln förväntar sig, då blir det köp.

Medlem
Skrivet av redmac:

Citat: "Idag stod han på deras kontor vid Slussen i Stockholm för att presentera spelet som ämnar konkurrera i facket seriös bilkörning tillsammans med stortitlar som Grand Turismo 5 och Forza Motorsport 3."

haha, ja det är bra att de har höga ambitioner. Alla gameplay filmer som släppts så ser det ut som att bilarna åker på en isbana. Men det kan säkert bli ett kul arkad bil spel.

Men snälla rara, menar du att GT 5 och Forza inte är arkad eller?

Medlem
Skrivet av Mikzarn:

Men snälla rara, menar du att GT 5 och Forza inte är arkad eller?

Klart en PC gamer (enligt spelsamlingen) ska komma in och börja tjafsa. Att kalla GT5 eller Forza för arkad är bara dumt.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Mikzarn:

Men snälla rara, menar du att GT 5 och Forza inte är arkad eller?

Klart en PC gamer (enligt spelsamlingen) ska komma in och börja tjafsa. Att kalla GT5 eller Forza för arkad är bara dumt.

Skulle iofs. kalla spelen semi-arkad. De är inte fullt realistiska, men de är inte fullt arkad heller. I slutändan är spelen designade för en handkontroll och inte en ratt vilket gör det till semi-arkad.

Riktig simulator har du i GTR, GTR2 och Race 07.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Visst GTR spelen är skitbra i all ära, Men att säga att det är värsta simulatorn är bara bullshit. Fan bilarna beter sig som 40 ton tunga betongsuggor. Och det verkar inte heller existera något vridmoment i en 550 hästars ferrari motor. Har alla 3 ovannämnda och inget spel är specielt bra på den fronten. Forza har verkligen lyckats få känslan, att det faktiskt finns en motor i bilen.

Medlem
Skrivet av BlackBurn:

Visst GTR spelen är skitbra i all ära, Men att säga att det är värsta simulatorn är bara bullshit. Fan bilarna beter sig som 40 ton tunga betongsuggor. Och det verkar inte heller existera något vridmoment i en 550 hästars ferrari motor. Har alla 3 ovannämnda och inget spel är specielt bra på den fronten. Forza har verkligen lyckats få känslan, att det faktiskt finns en motor i bilen.

Kör med min G25 och har inga problem med att styra bilarna, man undrar ifall du har traction control osv. på, Rfactor och GTR är det mest realistiska spelen jag kommit på, tycker forza 2 känns arkadigt.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Jag tror att jag kommer störa mej på effekterna som påverkar syn med mera så hoppas man kan stänga av de!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av BlackBurn:

Visst GTR spelen är skitbra i all ära, Men att säga att det är värsta simulatorn är bara bullshit. Fan bilarna beter sig som 40 ton tunga betongsuggor. Och det verkar inte heller existera något vridmoment i en 550 hästars ferrari motor. Har alla 3 ovannämnda och inget spel är specielt bra på den fronten. Forza har verkligen lyckats få känslan, att det faktiskt finns en motor i bilen.

Kör med min G25 och har inga problem med att styra bilarna, man undrar ifall du har traction control osv. på, Rfactor och GTR är det mest realistiska spelen jag kommit på, tycker forza 2 känns arkadigt.

Inte testat Live For Speed eller tycker du inte om det?

Och angående kommentaren om "40 ton tunga betongsuggor" så måste jag nog säga att GT5 Prologue plockar hem den titeln enligt mig, tycker körkänslan i det kändes alltför indirekt och konstig.

Medlem

Tycker det ser ut att kunna bli bra skit.

Medlem

Well, om spelet är hälften så bra som det ser ut i trailers och förhandsvisningar så är det ett säkert köp.

Klart att det inte är en "riktig simulator", men det är för att en riktig simulator där du t.ex. får game over så fort du gör ett misstag är jäkligt tråkiga. Att jämföra med Forza eller GT är bara dumt då det mest bygger på personliga preferenser och/eller vilken sida man står på i det så kallade konsolkriget.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Skulle iofs. kalla spelen semi-arkad. De är inte fullt realistiska, men de är inte fullt arkad heller. I slutändan är spelen designade för en handkontroll och inte en ratt vilket gör det till semi-arkad.

Riktig simulator har du i GTR, GTR2 och Race 07.

Polyphony Digital har ett nära samarbete med Logitech och deras spel rattar. Spelet är designat för både kontroll och ratt. Det du säger är helt taget ur luften. Semi-arkad är också löst grundat då Gran Turismo är en ansedd serie bland bilförare så som Tanner Faust. Samt har ett nära samarbete med bilindustrin där Polyphony Digital designat bilar och instrument brädor. En spel serie som ämnar sig åt att vara semi-arkad skulle aldrig bli ansedd inom bilindustrin.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av KlosterKatten:

Skulle iofs. kalla spelen semi-arkad. De är inte fullt realistiska, men de är inte fullt arkad heller. I slutändan är spelen designade för en handkontroll och inte en ratt vilket gör det till semi-arkad.

Riktig simulator har du i GTR, GTR2 och Race 07.

Polyphony Digital har ett nära samarbete med Logitech och deras spel rattar. Spelet är designat för både kontroll och ratt. Det du säger är helt taget ur luften. Semi-arkad är också löst grundat då Gran Turismo är en ansedd serie bland bilförare så som Tanner Faust. Samt har ett nära samarbete med bilindustrin där Polyphony Digital designat bilar och instrument brädor. En spel serie som ämnar sig åt att vara semi-arkad skulle aldrig bli ansedd inom bilindustrin.

Möjligt att det lutar mer åt simulator än Arkad, har ändå inte sett någon förändring i spelet sen GT2, samma sak med ny grafik ungefär.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av BlackBurn:

Visst GTR spelen är skitbra i all ära, Men att säga att det är värsta simulatorn är bara bullshit. Fan bilarna beter sig som 40 ton tunga betongsuggor. Och det verkar inte heller existera något vridmoment i en 550 hästars ferrari motor. Har alla 3 ovannämnda och inget spel är specielt bra på den fronten. Forza har verkligen lyckats få känslan, att det faktiskt finns en motor i bilen.

Kör med min G25 och har inga problem med att styra bilarna, man undrar ifall du har traction control osv. på, Rfactor och GTR är det mest realistiska spelen jag kommit på, tycker forza 2 känns arkadigt.

Kör också med min G25, men grejen är att bilarna i Simbins spel inte beter sig realistiskt. Ta ett exempel Bmw M3 e30 i Race07, en bil som är jävligt lätt dra upp ett ställ med i verkligheten, verkar väga 4 ton i spelet, och är inte alls "drift vänlig".

Angående GT spelen så ska de verkligen spelas med en redig ratt för att få den rätta känslan.
Jag håller verkligen med om att GT4 t.ex, var sådär med handkontroll, men blev ett helt nytt spel med en Logitech ratt med 900graders styrradie. T.o.m farsan kunde sätta sig och köra.

m0s
Medlem
Skrivet av BlackBurn:

Kör också med min G25, men grejen är att bilarna i Simbins spel inte beter sig realistiskt. Ta ett exempel Bmw M3 e30 i Race07, en bil som är jävligt lätt dra upp ett ställ med i verkligheten, verkar väga 4 ton i spelet, och är inte alls "drift vänlig".

Jag kan faktiskt inte mer än att hålla med där.
I Simbins spel så verkar det som att alla bilar kör med 305or både fram och bak med perfekt uppvärmda slicks; Dvs. waaaaay too much traction.
Förövrigt en av anledningarna till att jag alltid har ratat simbins spel.
Samma motor som konfigureras olika för varje spel dom pumpar ut.
För när man tänker på det, är inte STCC: The game, GTR och RACE07 samma spel med olika bilar?

Medlem
Medlem

det här blir ett givet köp!! fy fan det ser nice ut:up::D det blir en fin spel höst:D

Medlem

Jag läste NFS: Shit


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av KlosterKatten:

Skulle iofs. kalla spelen semi-arkad. De är inte fullt realistiska, men de är inte fullt arkad heller. I slutändan är spelen designade för en handkontroll och inte en ratt vilket gör det till semi-arkad.

Riktig simulator har du i GTR, GTR2 och Race 07.

Polyphony Digital har ett nära samarbete med Logitech och deras spel rattar. Spelet är designat för både kontroll och ratt. Det du säger är helt taget ur luften. Semi-arkad är också löst grundat då Gran Turismo är en ansedd serie bland bilförare så som Tanner Faust. Samt har ett nära samarbete med bilindustrin där Polyphony Digital designat bilar och instrument brädor. En spel serie som ämnar sig åt att vara semi-arkad skulle aldrig bli ansedd inom bilindustrin.

När man presenterar att man inte tänkte ha med skademodeller från början så talar den biten nog försig. Hur fan kan man kalla sig något i närheten av simulator utan dem , och det lilla vi sett från de s.k skademodellerna från GT5 ser verkligen bedrövliga ut.

Semi-Realism inget mer iaf är det..

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av KlosterKatten:

Skulle iofs. kalla spelen semi-arkad. De är inte fullt realistiska, men de är inte fullt arkad heller. I slutändan är spelen designade för en handkontroll och inte en ratt vilket gör det till semi-arkad.

Riktig simulator har du i GTR, GTR2 och Race 07.

Polyphony Digital har ett nära samarbete med Logitech och deras spel rattar. Spelet är designat för både kontroll och ratt. Det du säger är helt taget ur luften. Semi-arkad är också löst grundat då Gran Turismo är en ansedd serie bland bilförare så som Tanner Faust. Samt har ett nära samarbete med bilindustrin där Polyphony Digital designat bilar och instrument brädor. En spel serie som ämnar sig åt att vara semi-arkad skulle aldrig bli ansedd inom bilindustrin.

Jodå semi-arkad är det allt. Anledningen att dom har ett nära samarbete med Logitech och är "ansedda" i bilindustrin är att spelen säljer så enormt mycket. Bilindustrin vill ju ha sina bilar i spel som säljer i miljontals upplagor. Jag tror heller inte Logitech klagar om dom flesta som köper dessa spel också plockar upp en av deras rattar...

GT:s , Forzas och förmodligen Shifts styrka är ju dess breda innehåll men om man ska tjafsa om verklighetstrogen fysik och körkänsla är det inte dit man ska vända sig. Kolla in iRacing eller Live for speed, dom flesta blir dock ivägskrämda när dom inser att det är väldans svårt att ratta racerbil=) Sinbims spel tycker jag är rätt sopiga, man känner liksom inte bilarna genom ratten.

Inaktiv

awesome


signatur

[/5] "powernap over"

Medlem

Detta blir kul (hoppas jag fortfarande). Kommer recensionen före eller efter selet släpps på torsdag?


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

Det här kan bli trevligt, hoppas att de lyckas!

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Mikzarn:

Men snälla rara, menar du att GT 5 och Forza inte är arkad eller?

Klart en PC gamer (enligt spelsamlingen) ska komma in och börja tjafsa. Att kalla GT5 eller Forza för arkad är bara dumt.

Om du påstår att att dom är simulatorer är det ännu dummare.

Inaktiv

Det blir nog arcad med lite sim egenskaper,
det finns inte tillräcklig stor marknad för riktig simulator i konsol världen.
Men det kan bli rolig spel ändå, Grid var/är kul även om det är semi arcad/sim shit eller vad man ska nu kalla dom nuför tiden.
Men för mej så är SimBin spel dom bästa när det gäller "simulatorer" men det är ju individuellt vad man tycker om.

12
Skriv svar