The Beatles: Rock Band

Robot
The Beatles: Rock Band

The Beatles ger sig in i spelbranschen. Vi förförs, förundras och förargas av ett stycke spelhistoria vars husse tycks göra allt för att jävlas med oss.

#mtv-games, #rock-band-unplugged, #guitar-hero-5


Medlem
Recension - The Beatles: Rock Band

Bara +/- nu? Inga FZ logor.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Hallå, vad fick den för betyg? 1-5?

Medlem

Läs sista stycket ( eller helst hela texten) så klarnar allt.

Medlem

om ni läser så ser ni ju att dom väljer att inte sätta ett speciellt betyg utan sammanfattade det bara.. Sigh

Medlem
Skrivet av FZ:s Bästa Recension:

Vi nöjer oss med att textmässigt berätta vad som är bra respektive dåligt.

Bra. Fortsätt med det, betyg skapar bara onödig och obehaglig sifferpedantism om ifall ni gav 0,5 loggor för mycket eller lite, alternativt tjafs om vad som krävs av ett spel som ska få 4 eller 5 loggor osv.

Utser härmed detta till FZ:s bästa recension, just för de skiter i att sätta en siffra på spelet och förklarar vad som bra/dåligt istället.

IMHO är det rätt oviktigt om ett spel för 3, 4 eller 5 loggor, alla de är ju olika grader av bra spel. Är det ett genre jag är sugen på så bryr jag mig inte så mycket om spelet fått 3 eller 5 i betyg av nån annan människa som godtyckligt tycker som bara de själva tycker. Bättre att de isf lägger ner tid på att beskriva vad som är bra/dåligt så man själv kan bestämma om man tror det passar en själv eller inte.

Men visst, förstår att majoriteten vill bara ha lätta sifferbetyg att kolla upp snabbt och sen basera allt på det och ignorera själva texten.

Medlem

läs igenom artiklen så fattar ni varför det inte finns något betyg

Redaktör
Skrivet av DrAbraham:

Utser härmed detta till FZ:s bästa recension, just för de skiter i att sätta en siffra på spelet och förklarar vad som bra/dåligt istället.

Vi förklarar alltid vad som är bra och dåligt. Betyget är ett komplement, en sammanfattning av texten. Jag håller med dig om att det är frustrerande när debatten handlar om siffran istället för det den symboliserar, men samtidigt är betyg ett mycket bra sätt att ge en snabb sammanfattning på.


signatur
Medlem

Bra sugen på spelet, älskar Beatles...

Medlem

Inget minus på de få låtarna som var i GH:M, där dessutom bara dryga hälften var av Metallica själva. Men här får detta spelet det även om alla låtar är av The Beatles?

Najs recension, men lite väl mycket klagande på MTV Games för att de inte kunde ge er ett riktigt recensionsex, som läsare skiter jag fullständigt i det.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Man blir alltså tvingad att läsa hela texten framöver?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Tycker det är i rätt riktning ni går när ni väljer att inte ha ett betyg, även om det är av andra själ. håller med DrAbraham MEN..

Om ni skriver en artikel utan betyg, så får det gärna lysa lite starkare och vara gärna lite mer detaljerat över, vad som är bra, vad som inte är och även vad som fångade recensenten och vad som inte håller. Jag menar då i själva texten, inte bara i slutet med + och - även om de är bra. Den var trevligt skriven artikel och trevlig att den är lite längre för att spel som detta hade lätt kunnat summeras ner till färre än en halvsida.

Fast ur ett recensionssynpunkt så finner jag artikeln lite tafflig och snudd på dagstidningsnivå där det är skrivs men ändå inte säger så mycket, men igen.. när ett tredje musik rytmspel ska recenseras där inte mycket har förändrats kanske det känns idiotiskt att dyka något djupare.

Förövrigt snålt av MTV Games att inte skicka med instrument, då jag kan anse att även de skulle behövas recenseras (Är de bättre, har de gjorts någon förbättring/är de plastiga?)

Aja, trevlig läsning och jag tror inte jag skulle råda någon att köpa detta spel. Lägg pengarna istället på den nya remastrade cdboxen som släppts och njut av ett band som inspirerat så många.

Skrivet av WaltX:

Man blir alltså tvingad att läsa hela texten framöver?

ÅH NEJ GU VA HEMSKT.

Redaktör
Skrivet av WaltX:

Man blir alltså tvingad att läsa hela texten framöver?

Om du hade orkat ta dig igenom hela den här texten hade du vetat att så inte blir fallet.


signatur
Medlem

men vänta, kan man inte använda trådlösa GH-guror till ps3?

Medlem

Ge mig "The Man In Black" istället!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Jävla massa tjaffs om MTV Games. Jag vill höra om spelet, inte om hurvida ni får saker skickade till er i tid.

Och priset? De flesta har väl ändå instrument så det blir över från tidigare rock band och guitar hero? De här instrumenten var väl tänkta som några specialutgåvor, om jag inte förstod fel? Om man bara vill spela utan att bry sig hur de ser ut köper man ett RB-paket med instrument för under 500 kr.

Snålt med låtar är det kanske, men alla spel hittills som fokuserat på ett band har innehållit ungefär lika många låtar. Så länge man får mycket bra musik från ett band man tycker om tycker jag inte att det är fel.

Medlem

Haha, personer som inte ens orkar läsa lite text utan bara vill kolla på ett betyg. Ni kan ju knappast köpa ett spel p.g.a. att det får 5/5 på FZ?

Blir nog inget köp för mig iallafall, är rätt trött på GH/RB.

Medlem
Skrivet av Kamelbarn:

Jävla massa tjaffs om MTV Games. Jag vill höra om spelet, inte om hurvida ni får saker skickade till er i tid.

Det påverkar väl recensionen rätt så mycket om man inte kan testa spelet som det är tänkt att testas, och det är MTV Games fel helt klart. De ska, för sin egen del såklart, göra ett så bra intryck på oss och recensenter, antar jag, som möjligt. Om du skulle recensera en pizza med kebab på, men fick en pizza utan kebab på, skulle inte det vara frustrerande?:)

Medlem

Ni borde helt klart ha väntat tills ni kan göra en ordentlig recension, inte erat fel ju.

MFC
Medlem

Too much plastics


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Inget minus på de få låtarna som var i GH:M, där dessutom bara dryga hälften var av Metallica själva. Men här får detta spelet det även om alla låtar är av The Beatles?

Najs recension, men lite väl mycket klagande på MTV Games för att de inte kunde ge er ett riktigt recensionsex, som läsare skiter jag fullständigt i det.

GHM kostade 515kr när det släpptes i Sverige, medans RBTB kostar 639kr och har mindre låtar. Dessutom har de licens för att ha mer låtar on disk men de släpper dem som DLC istället för att tjäna mer pengar.

Medlem

Njae, det här blir nog inget för mig! Väntar på "Guitar Hero / Rock Band - Metal" ska bli annonserat istället ^^

Medlem

Ja, det var väl lite larvigt att gnälla så oerhört mycket om att ni inte fick instrumenten. Om ni känner att ni inte kan skriva en rättvis recension - gör det inte då.

KoP
Medlem

Spelar det verkligen någon roll om ni hade testat spelet med dom nya gitarrerna? Är väl samma plastjunk fast annat utseende?

Medlem

Jag blev lite förvånad när jag läste följande ;

Citat:

Dina insatser belönas med upp till stjärnor;

Är det en felstavning, eller är det bara jag som inte förstår riktigt vad som menas?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Kan bara säga att det är ett underbart spel för oss Beatles-fans. Harmonix har verkligen lagt krut på att skapa ett Rock Band med Beatles-tema från grunden, inte som GH:M där det var det gamla vanliga GH:WT med några Metallica-låtar och ny meny.

Spelet är fullsmockat med godis och allt känns extremt välarbetat. För oss som glott sönder varje video-snutt Beatles som finns att tillgå märker att Harmonix gjort sin läxa, nästan varje kameravinkel stämmer fint.

Sedan är det ett av de vackrare spelen som skapats den här konsolgenerationen, med så mycket atmosfär att det är löjligt. Har spelat igenom alla låtarna på expert med gitarren och ska börja leka med trummor, bas osv snart. Enda dåliga med spelet är egentligen att det är för kort, hade varit mysigt med 45 låtar till.

Givet köp för alla musikälskare!

Medlem
Skrivet av Chanquad:
Skrivet av Zelaxe:

Inget minus på de få låtarna som var i GH:M, där dessutom bara dryga hälften var av Metallica själva. Men här får detta spelet det även om alla låtar är av The Beatles?

Najs recension, men lite väl mycket klagande på MTV Games för att de inte kunde ge er ett riktigt recensionsex, som läsare skiter jag fullständigt i det.

GHM kostade 515kr när det släpptes i Sverige, medans RBTB kostar 639kr och har mindre låtar. Dessutom har de licens för att ha mer låtar on disk men de släpper dem som DLC istället för att tjäna mer pengar.

GH:M var ett åtaranvänt GHWT med nya låtar.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Chanquad:
Skrivet av Zelaxe:

Inget minus på de få låtarna som var i GH:M, där dessutom bara dryga hälften var av Metallica själva. Men här får detta spelet det även om alla låtar är av The Beatles?

Najs recension, men lite väl mycket klagande på MTV Games för att de inte kunde ge er ett riktigt recensionsex, som läsare skiter jag fullständigt i det.

GHM kostade 515kr när det släpptes i Sverige, medans RBTB kostar 639kr och har mindre låtar. Dessutom har de licens för att ha mer låtar on disk men de släpper dem som DLC istället för att tjäna mer pengar.

Man kan få Beatles för under 500:-.

Medlem

Jag hade ju blivit förbannad på dom och låtit bli att recensera skitspelet, alternativt gett det ett sämre betyg med rätt motivering ... Men sen är det kanske därför jag inte är spelrecensent. Jävla fasoner att hålla på med.

Medlem

Rättning: Raining Blood heter Slayers låt, som ni nämner i den övre halvan av andra sidan av recensionen. Reign in Blood (som ni skrev) är namnet på albumet som låten är med på.

12
Skriv svar