Dubbla FIFA 10-filmer

Robot
Medlem
Dubbla FIFA 10-filmer

seriöst, det är ju fan ingenting nytt sen 09.

Medlem

Schyssta animationer må jag säga. 360 grads rotation! Äntligen!. Väldigt frustrerande när man skulle byta riktning i dribblingarna i de äldre FIFA-spelen och det inte gick att göra en smooth-vändning runt motståndaren utan de fanns förvalda riktningar.

Medlem
Skrivet av markooz:

seriöst, det är ju fan ingenting nytt sen 09.

Dom har lagt mycket vikt på Manager Mode i år. Sen är det diverse finslipningar här och där som vanligt. Och dribbler som man är så är 360-rörelse helt klart en stor grej.

Medlem

Gött! Fifa och NHL är nästan två måsteköp för mig!

Medlem

Jag hoppas de har gjort något åt passningssystemet. Att göra enkla inlägg och genomskärningar hör till det allra svåraste tycker jag. Och det är ju synd att det fortfarande efter nästan ett års spelande dagligen, fortfarande känns som tur om inlägget hamnar exakt där jag vill ha det.

Medlem

Snyggt mål de gjorde med Rooney i video två.
FIFA ser intressant ut igen efter något års uppehåll från min sida.


signatur

Make 'em laugh; make 'em cry; make 'em wait.

Medlem

blir köp i år igen. har alla sen -05. -96 och -97 hade jag oxå.

Medlem

De måste fixa så att man får spela europacuper i managermode. Suger att vinna allsvenskan och året efter inte ens få kvala in till CL, den funktionen fanns ju för tusan i Fifa 2002. Varför de tar bort något som gör spelet bättre och som funnits tidigare är bara idiotiskt.

Inaktiv
Skrivet av SkinVision:

Snyggt mål de gjorde med Rooney i video två.
FIFA ser intressant ut igen efter något års uppehåll från min sida.

FIFA 09 är så jäkla bra så där missade du nåt.

Mkt mer sugen på FIFA 10 än NHL 10 : >>

Medlem

FIFA serien går sakta men säkert framåt i utvecklingen det blir kul att se hur FIFA är om 10 år.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av asdfg:

De måste fixa så att man får spela europacuper i managermode. Suger att vinna allsvenskan och året efter inte ens få kvala in till CL, den funktionen fanns ju för tusan i Fifa 2002. Varför de tar bort något som gör spelet bättre och som funnits tidigare är bara idiotiskt.

Vad jag har hört så handlade det om att CL inte ville sammarbeta med Fifa om den saken. Det fanns ju egna spel för just CL. Senaste var väl 07-08 tror jag. Det var rättigheterna i guess

Medlem

Dessa filmer har funnits ute ett tag nu. väntar med spänning på demot som ska dyka upp i sept.


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

jag tycker bollfysiken vid långbollar och skott verkar väldigt skum, men det är förmodligen en vanesak jag inte kommer tänka på efter en 10-15 matcher..


signatur

Gärna flärd, men först en rejäl lavett

Medlem
Skrivet av Xaion:
Skrivet av asdfg:

De måste fixa så att man får spela europacuper i managermode. Suger att vinna allsvenskan och året efter inte ens få kvala in till CL, den funktionen fanns ju för tusan i Fifa 2002. Varför de tar bort något som gör spelet bättre och som funnits tidigare är bara idiotiskt.

Vad jag har hört så handlade det om att CL inte ville sammarbeta med Fifa om den saken. Det fanns ju egna spel för just CL. Senaste var väl 07-08 tror jag. Det var rättigheterna i guess

Men de kan ju skita i att kalla det för CL och kalla det European Cup eller ngt annat istället, så gjorde de i tidigare Fifa. En mycket enkel lösning på problemet. Om de nu ska göra ett fotbollsspel så ska det gå till som i verkligheten, vem vill inte bli kung av Europa med sitt favoritlag. Det känns som om man får ett halvfärdigt spel.

Inaktiv

Konsollversionen ser iaf ut att bli riktigt nice. Det är isåfall de internationella cuperna som man kommer sakna... Gameplay ser väldigt bra ut!!
Demot kommer imorgon enligt spelets hemsida!!

Medlem

Managersimuleringen har varit lite halvkass också. Ex. i FIFA 09 så valde jag att föra upp Coca-Cola League 2-laget Gillingham upp genom divisionerna ända upp till Premier League och Champions League-vinst. Laget hade 5 stjärnor och ingen i startelvan under 86 i score, över hälften hade 92 eller mer. Ändå åkte de på torsk så fort jag lämnade klubben och halkade ner i divisionerna på en gång. Det verkar som att simuleringen inte riktigt var rätt inställd efter aktuellt lag om man säger så.

Ser ut att suga riktigt jävla hårt. PES lär vara bättre likt det har varit alla andra år. bollbehandlingen i Fifa är bland de värsta jag sett.


signatur

[Amd x2 6000+][4850][3gb ram][Corsair vx550w]

Inaktiv

Ser ut som en dålig version av PES, dem har lagt till en grej som funnits i PES sedan ISS tiden, att folk spelar detta skräp kommer jag aldrig att förstå. FIFA kommer alltid att vara en dålig PES kopia, senaste FIFA som var bra var på Sega 16 bitars haha.

Inaktiv
Skrivet av asdfg:
Skrivet av Xaion:
Skrivet av asdfg:

De måste fixa så att man får spela europacuper i managermode. Suger att vinna allsvenskan och året efter inte ens få kvala in till CL, den funktionen fanns ju för tusan i Fifa 2002. Varför de tar bort något som gör spelet bättre och som funnits tidigare är bara idiotiskt.

Vad jag har hört så handlade det om att CL inte ville sammarbeta med Fifa om den saken. Det fanns ju egna spel för just CL. Senaste var väl 07-08 tror jag. Det var rättigheterna i guess

Men de kan ju skita i att kalla det för CL och kalla det European Cup eller ngt annat istället, så gjorde de i tidigare Fifa. En mycket enkel lösning på problemet. Om de nu ska göra ett fotbollsspel så ska det gå till som i verkligheten, vem vill inte bli kung av Europa med sitt favoritlag. Det känns som om man får ett halvfärdigt spel.

Så var det på 09 i alla fall, men vann man med IFK eller annat allsvenskt lag så går det inte att kvala in, spelar man dock med ett bättre lag, exempelvis från PL, och kommer sämst fyra i ligan så går man in i gruppspelet i europaturneringen. Har de utvecklat manager mode ytterligare borde de ju inte tagit bort den delen av spelläget i alla fall. Men förhoppningsvis går det at ta sig dit med allsvenska lag också.

1
Skriv svar