Medlem
Möt Gay Tony

Varför väntar vi med spänning? Tycker det är en bra och indragande titel och om media gör rabalder över den, så är det bara pinsamt. Eller var det ironiskt för om det var det, så blir jag bara förvirrad

Skägg.
10 Chambers

Ironi, eftersom Rockstar brukar bli utskällda till höger och vänster.


signatur
Medlem

Tycker ni kan ändra rubriken till Glade-Tony istället eller bara Gay-Tony.. Homo-Tony låter lite fel så, vad ska man säga, Skällsord-aktigt.

Medlem

"Nytt dödsspel ute på marknaden! Skydda era ungar från Gay Tony!"

Dock verka spelet vara rätt okej, tycker mer om denna expansion jämfört med den förra, om vi ser till trailers. Dock blir det väl det gamla vanliga att bara kötta o göra samma uppdrag all over again.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av corporaln0ll:

Tycker ni kan ändra rubriken till Glade-Tony istället eller bara Gay-Tony.. Homo-Tony låter lite fel så, vad ska man säga, Skällsord-aktigt.

Jag upplever inte homo som ett negativt laddat ord, men jag kan ha fel.


signatur
Medlem

Vem fan bryr sig om namnet, jag tycker spelet verkar lite tamt jämfört med de tidigare.
Tror inte jag kommer gilla rövtony, hade förväntat mig något annat. typ maffioso fattony?


signatur

iObject!

Inaktiv

Bög, homo och gay är inte längre några skällsord idag, de homosexuella återtog ordet.

OnT: Ser fram emot detta DLC, skall köpas så fort det kommer ut.

Någon som har koll på om det kommer något mer paket framöver?


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

KoP
Medlem
Skrivet av Weepings:

Vem fan bryr sig om namnet, jag tycker spelet verkar lite tamt jämfört med de tidigare.
Tror inte jag kommer gilla rövtony, hade förväntat mig något annat. typ maffioso fattony?

Är själv bara glad att det inte blev någon klicheaktig maffioso Tony. Kul att Rockstar vågar ta ut svängarna och vara lite annorlunda.

Medlem
Skrivet av DirtyAnders:

Bög, homo och gay är inte längre några skällsord idag, de homosexuella återtog ordet.

va?
bög och homo är negativt laddade, ord om inte varför kallar folk varann det när dom vill verbalt göra dom illa?

Medlem
Skrivet av TruB:
Skrivet av DirtyAnders:

Bög, homo och gay är inte längre några skällsord idag, de homosexuella återtog ordet.

va?
bög och homo är negativt laddade, ord om inte varför kallar folk varann det när dom vill verbalt göra dom illa?

Allt beror på hur man tolkar det.
Kallar någon mig för bög bryr jag mig föga, om jag får något slagord som typ "hockeyspelare" eller "macho" så bryter jag väl ihop dock.


signatur

iObject!

Medlem

Awesome! Längtar till denna DLC

Medlem

Kaxig artikel-rubrik.

Sen kan ju, oavsett snacket från media, Rockstar svära sig fria genom att syfta till ordets ursprungsbetydelse - vilket är "glad" eller "lycklig" och inte homosexuell.

Och vem vet, Rockstar ämnar kanske presentera en historia om en väldigt euforiskt lycklig person? (Sen att det låter som vilket kvalificerat skitsnack som helst, eftersom vi pratar om Rockstar, lämnar vi osagt).


signatur

Jag glömmer aldrig ett ansikte men i ditt fall är jag villig att göra ett undantag.

Medlem
Skrivet av TruB:
Skrivet av DirtyAnders:

Bög, homo och gay är inte längre några skällsord idag, de homosexuella återtog ordet.

va?
bög och homo är negativt laddade, ord om inte varför kallar folk varann det när dom vill verbalt göra dom illa?

Det stämmer säkert i grundskolepraxis.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Haha, var ni tvugna att byta från homo till gay XD. Whyy?

Var är pressfriheten?

Medlem

Byt tillbaka till homo!


signatur

iObject!

Medlem

Tänker köpa paketet där man får både det här och the lost and the damned.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Som mini-mus säger. Finns det fakta att Gay Tony faktiskt är homosexuell? Annars kommer säkert Rockstar drar någon sån där visa att han är hetero och en glad jäkel.

Medlem
Medlem

vinterns hetaste lir

Medlem
Skrivet av TruB:
Skrivet av DirtyAnders:

Bög, homo och gay är inte längre några skällsord idag, de homosexuella återtog ordet.

va?
bög och homo är negativt laddade, ord om inte varför kallar folk varann det när dom vill verbalt göra dom illa?

Så det är bara homosexuella som får säga bög/flata/homo? (Det gör de ju hela tiden i t.ex. Prideparaden.)
Lika dubbelmoraliskt som att endast mörkhyade får säga "nigger".


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

vilket jävla namn på ett spel

Medlem

Vet inte vad jag tycker om den här DLCen


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem
Skrivet av zyr0k:

Så det är bara homosexuella som får säga bög/flata/homo? (Det gör de ju hela tiden i t.ex. Prideparaden.)
Lika dubbelmoraliskt som att endast mörkhyade får säga "nigger".

Det blir inte samma sak som då man är en del utav den folkgruppen/kulturen själv.
Ifall en äldre man kallar en annan äldre herre för "gubbfan" får inte det samma ton som att en 14åring hojtar "gubbfan".

Medlem
Skrivet av Khorney:
Skrivet av zyr0k:

Så det är bara homosexuella som får säga bög/flata/homo? (Det gör de ju hela tiden i t.ex. Prideparaden.)
Lika dubbelmoraliskt som att endast mörkhyade får säga "nigger".

Det blir inte samma sak som då man är en del utav den folkgruppen/kulturen själv.
Ifall en äldre man kallar en annan äldre herre för "gubbfan" får inte det samma ton som att en 14åring hojtar "gubbfan".

Håller med dig! Dock tycker jag inte att det är taskigt att kalla en "homosexuel" homo eller gay så länge det är själva sexualiteten man pratar om!

Spelet ser ut att bli skitkul enligt mig!

Medlem

Ja..*host*..hmm...

Skulle vara kul att testa, synd att det inte kommer till PS3.

Medlem

Gay Tony driver den enda framgångsrika nattklubben för bögar, flatar och heterosexuella. Men om han är bög är väl osagt.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Inaktiv

Gay Tony, titeln är väl knappast den bästa, men intressant

1
Skriv svar