C64-emulatorn borttagen

Robot
Medlem
C64-emulatorn borttagen

"och njutningen är kort och flyktig som en korv i baguetten."
Det luktar sexskämt

Hursomhelst är detta typiskt Apple, de verkar inte förstå att den enda anledningen till att ha en iPhone är alla extraprogram.

Medlem

Löjligt. Ska man skratta eller gråta?

MFZ
Medlem

uh.. ok, varför får man inte göra basicprogram i en emulator på iphone?


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Då får man Jailbreaka i vanlig ordning för att få installera och göra vad man vill. Tragiskt


signatur

//toxaris
//Daniel Persson

Medlem

Varför nu detta? Det hade inte varit en emulator (iaf inte en fullt fungerande) om man inte kunde skriva BASIC-program.

Medlem
Skrivet av Sheikh Plisken:

uh.. ok, varför får man inte göra basicprogram i en emulator på iphone?

Att folk skriver "POKE" på sina telefoner kanske uppfattas som...porr? Farliga saker, porr.


signatur
Medlem

Säkerhets skäl antagligen. jag vet inte hur det fungerar, men om man kan dela med sig av dom programmen eller på nåt sätt sprida det mellan telefoner så kanske det sprids malware eller liknande.

Medlem

Den enkla anledningen är väll att man inte ska kunna köra program utan att gå via appstore. De är snåla kontrollfreaks helt enkelt

Medlem
Skrivet av Voxar:

Den enkla anledningen är väll att man inte ska kunna köra program utan att gå via appstore. De är snåla kontrollfreaks helt enkelt

vad baserar du det på?
program kan man ju göra och ge ut dom gratis redan via appstore ändå lixom och apple tjänar inget på det utöver att det blir fler program tillgängliga. så din konspirations teori håller inte.

Medlem
Skrivet av TruB:
Skrivet av Voxar:

Den enkla anledningen är väll att man inte ska kunna köra program utan att gå via appstore. De är snåla kontrollfreaks helt enkelt

vad baserar du det på?
program kan man ju göra och ge ut dom gratis redan via appstore ändå lixom och apple tjänar inget på det utöver att det blir fler program tillgängliga. så din konspirations teori håller inte.

Förutom att du behöver betala Apple för att gå med i iPhone Developer Program för att kunna ge ut det på AppStore. Avgiften är på $99 så det är inga våldsamma pengar men ändå något.

/ LordDaimos

Medlem

men va fasen, wizkidzen har nog löst det utan att köra en c64 emu.


signatur

"No pit would be complete without the Freeman climbing out of it."

Medlem
Skrivet av TruB:

program kan man ju göra och ge ut dom gratis redan via appstore ändå lixom och apple tjänar inget på det utöver att det blir fler program tillgängliga. så din konspirations teori håller inte.

Apple vill godkänna allt som släpps på AppStore, vilket är största skälet till att jailbreaka så man ladda hem program genom Cydia som inte finns på appstore. T.ex Sbsettings är något jag personligen inte klarar mig utan.

Inaktiv

Själv behöver jag ingen C64 emulator då jag har en komplett, fullt fungerande C64...


signatur

CZorg will rise again...

Medlem
Skrivet av CZorg:

Själv behöver jag ingen C64 emulator då jag har en komplett, fullt fungerande C64...

...som du bär omkring på i fickan och dessutom brukar använda till att ringa med?

Medlem
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av TruB:
Skrivet av Voxar:

Den enkla anledningen är väll att man inte ska kunna köra program utan att gå via appstore. De är snåla kontrollfreaks helt enkelt

vad baserar du det på?
program kan man ju göra och ge ut dom gratis redan via appstore ändå lixom och apple tjänar inget på det utöver att det blir fler program tillgängliga. så din konspirations teori håller inte.

Förutom att du behöver betala Apple för att gå med i iPhone Developer Program för att kunna ge ut det på AppStore. Avgiften är på $99 så det är inga våldsamma pengar men ändå något.

/ LordDaimos

Men vad har allt detta med BASIC-program i en C64-emulator att göra?

Medlem
Skrivet av Fairfax:
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av TruB:
Skrivet av Voxar:

Den enkla anledningen är väll att man inte ska kunna köra program utan att gå via appstore. De är snåla kontrollfreaks helt enkelt

vad baserar du det på?
program kan man ju göra och ge ut dom gratis redan via appstore ändå lixom och apple tjänar inget på det utöver att det blir fler program tillgängliga. så din konspirations teori håller inte.

Förutom att du behöver betala Apple för att gå med i iPhone Developer Program för att kunna ge ut det på AppStore. Avgiften är på $99 så det är inga våldsamma pengar men ändå något.

/ LordDaimos

Men vad har allt detta med BASIC-program i en C64-emulator att göra?

Ehh...för att du kan programera basic med c64 kanske?

Skrivet av CZorg:

Själv behöver jag ingen C64 emulator då jag har en komplett, fullt fungerande C64...

Jag har 4 varav en köpte jag för ett par månader sedan sen har jag gaddat C= på halsen


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Fairfax:
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av TruB:
Skrivet av Voxar:

Den enkla anledningen är väll att man inte ska kunna köra program utan att gå via appstore. De är snåla kontrollfreaks helt enkelt

vad baserar du det på?
program kan man ju göra och ge ut dom gratis redan via appstore ändå lixom och apple tjänar inget på det utöver att det blir fler program tillgängliga. så din konspirations teori håller inte.

Förutom att du behöver betala Apple för att gå med i iPhone Developer Program för att kunna ge ut det på AppStore. Avgiften är på $99 så det är inga våldsamma pengar men ändå något.

/ LordDaimos

Men vad har allt detta med BASIC-program i en C64-emulator att göra?

Ehh...för att du kan programera basic med c64 kanske?

Haha, jo jag vet. Tänkte mer på vad dessa BASIC-program har med appstore att göra. De är ju rimligtvis låsta till emulator.

Skrivet av Ankh:
Skrivet av CZorg:

Själv behöver jag ingen C64 emulator då jag har en komplett, fullt fungerande C64...

Jag har 4 varav en köpte jag för ett par månader sedan sen har jag gaddat C= på halsen

Jag har bara två. :'(

Medlem

har en gammal commandore64 med band spelare och allt. inget som helst intresse att starta den, banden har väl ruttnat sönder vid det här laget.

Medlem
Skrivet av TruB:

har en gammal commandore64 med band spelare och allt. inget som helst intresse att starta den, banden har väl ruttnat sönder vid det här laget.

Du har en gammal C64 men kan inte stava till den? Har du någonsin haft på den?


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

MFZ
Medlem

jag har ett par st i källaren, men av bekvämlighet- och utrymmesskäl så använder jag mig av vice eller ccs64 ist.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

1
Skriv svar