Mass Effect 2 helt annan upplevelse

Robot
Medlem
Mass Effect 2 helt annan upplevelse

det låter bra det

Medlem

Jag tror att jag kommer att blåsa av stolen då jag startar spelet. EPIC! Hypen gör mig illamående.

Medlem
Medlem

Vadå? att man laddar om vapnen efter 30 skott? tråkigt...

Medlem

Vadå? att man laddar om vapnen efter 30 skott? tråkigt...

Medlem

Bioware har mycket att leva upp till, att lyckats skapa en bättre produkt än föregångaren är utan tvekan ett oerhört svårdraget projekt. Men självklar måste man lita på att dom klarar det och försäljningen lär nog inte vara deras största hinder ;D

Inaktiv

Har inte kollat så mycket på ME2, men tycker att det där lät lite svävande. Aja, gillade 1:an så jag hoppas 2:an blir bra!

Medlem

Det jag älskar med Bioware är att deras spel går att spela om flera gånger och din spelupplevelse blir helt annorlunda varje gång.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Det här kan inte bli dåligt, vad de än säger. Jag vet inte hur jag ska tolka det här dock - låter lite cheesy, som att de inte hade något bättre att komma med just nu, liksom.

Men det är Mass Effect, so what the heck.

*hajpar*


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Det jag älskar med Bioware är att deras spel går att spela om flera gånger och din spelupplevelse blir helt annorlunda varje gång.

Ett Epic +1 !


signatur

I9 9900 - RTX 3080 - 32GB - 990 pro

Medlem

Lagom låg trovärdighet med tanke på källan, men det är kul att de tror på deras egna produkt. Ser fram emot ME2.

Medlem

Men det kommer väl vara coop-stöd i 2'an? Då är det ju utan tvekan en storsäljare! Mitt plugg kommer skita sig ordentligt när det här kommer ut, det är en sak som är säker!

Medlem

Vem bryr sig egentligen om co-op när man kan spela igenom spelet fem gånger helt själv utan att tröttna? Ser inte något bra sätt att implementera det på heller direkt men...

Ja, om det kommer med är det liksom en bonus vid sidan om, no biggie om det inte gör.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Fick spelat MA 1 häromdagen och jag hoppas att alla dessa små ändringar innefattar att de gjort spelet mindre "konsolifierat".

T.ex. utrustningslistAN. Varför ha en lista med ALL utrustning... Sjuhelvetes klöddigt.

Och när man ska pilla med utrustning i allmänhet. En jädra gröt.

Älskade spelet dock Bara konsoler inte drar ner användarvänligheten mer i 2an så är jag nöjd.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem
Skrivet av smuts:

Vem bryr sig egentligen om co-op när man kan spela igenom spelet fem gånger helt själv utan att tröttna? Ser inte något bra sätt att implementera det på heller direkt men...

Ja, om det kommer med är det liksom en bonus vid sidan om, no biggie om det inte gör.

Du ser inget bra sätt att implementera det på? Du är medveten om att man springer runt med två AI-kompisar hela tiden? Varför skulle inte en av dom kunna vara en riktig kompis istället?

Jag tröttnar fort på att sitta och spela helt själv iaf, känns alldeles för ensamt.

Medlem
Skrivet av FL3JM:

Jag tröttnar fort på att sitta och spela helt själv iaf, känns alldeles för ensamt.

Vem vill ha med sig polarna för en intim stund med Ashley? Ärligt talat liksom.

Medlem
Skrivet av Geetcher:
Skrivet av FL3JM:

Jag tröttnar fort på att sitta och spela helt själv iaf, känns alldeles för ensamt.

Vem vill ha med sig polarna för en intim stund med Ashley? Ärligt talat liksom.

Lite VÄL nördigt nu här va?
Men jag förmodar att dom likväl kan fixa så man kan ha trekant isåfall.

Medlem
Skrivet av Geetcher:
Skrivet av FL3JM:

Jag tröttnar fort på att sitta och spela helt själv iaf, känns alldeles för ensamt.

Vem vill ha med sig polarna för en intim stund med Ashley? Ärligt talat liksom.

Ashley... jag ville ha möjligheten att avliva henne vid första mötet... Avskytt henne hela tiden hittills. (inte klarat av 1an ännu )

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Det jag älskar med Bioware är att deras spel går att spela om flera gånger och din spelupplevelse blir helt annorlunda varje gång.

ME var ju knappt omspelbart? Var exakt samma spel oavsett om man var "ond" eller "god". Klasserna spelade heller inte så stor roll. Då man hadde alla abilities man själv kunde ha på de andra gubbarna. Samt att vapen dropsen var skit tråkiga, och skapade noll och ingen variation i utrustningen man kunde... Hoppas iaf att ME2 har tänkt om all utrustning från början och gjort det intressant. Så man kan få lite olika strider beroende på vapen... även inom samma vapen grupp.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Geetcher:
Skrivet av FL3JM:

Jag tröttnar fort på att sitta och spela helt själv iaf, känns alldeles för ensamt.

Vem vill ha med sig polarna för en intim stund med Ashley? Ärligt talat liksom.

Ashley... jag ville ha möjligheten att avliva henne vid första mötet... Avskytt henne hela tiden hittills. (inte klarat av 1an ännu )

Du kan ta livet av henne redan i ettan, ja jag vill vara ett ass och spoila.

Avskyr när folk säger sånt där, speciellt när det handlar om någon film/spel som varit ute i tag och folk säger "jag har inte sett filmen/spelat spelet men jag hoppas att inte jadda jadda karaktär dör!" Va fan säger man ens något sånt i en diskussion eller konversation om man inte vill ha nåt gen svar? Ett tag så sa jag "ja vänta och se" men nu för tiden brukar jag bara spoila det rent av.

Medlem
Skrivet av Seggallion:

Bioware har mycket att leva upp till, att lyckats skapa en bättre produkt än föregångaren är utan tvekan ett oerhört svårdraget projekt. Men självklar måste man lita på att dom klarar det och försäljningen lär nog inte vara deras största hinder ;D

Valve lyckades med Half Life, så det går nog bra


signatur

Save thy self, because nobody else will.

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Geetcher:
Skrivet av FL3JM:

Jag tröttnar fort på att sitta och spela helt själv iaf, känns alldeles för ensamt.

Vem vill ha med sig polarna för en intim stund med Ashley? Ärligt talat liksom.

Ashley... jag ville ha möjligheten att avliva henne vid första mötet... Avskytt henne hela tiden hittills. (inte klarat av 1an ännu )

Blasphemy!

Medlem

Om jag säger så här även om 2.an skulle inte ha några skillander från 1.an skulle jag ändå köpa det.


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Luciphear:

Ashley... jag ville ha möjligheten att avliva henne vid första mötet... Avskytt henne hela tiden hittills. (inte klarat av 1an ännu )

Spoiler.

Moget :\ *not*

ME2 känns annars ganska så självklart.


signatur

Make 'em laugh; make 'em cry; make 'em wait.

Medlem
Skrivet av SkinVision:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Luciphear:

Ashley... jag ville ha möjligheten att avliva henne vid första mötet... Avskytt henne hela tiden hittills. (inte klarat av 1an ännu )

Spoiler.

Moget :\ *not*

ME2 känns annars ganska så självklart.

Vill man inget veta om storys så börjar man inte med att starta upp diskussioner kring den, så enkelt är det. Aldrig förstått folks rädsla för spoilers, är man bara intresserad av slut målet så kanske man borde endast spela fram till slutet av filmer eller kolla på sluten på youtube.

1
Skriv svar